REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Autobusów jednak zabrakło. 15 linii sparaliżowanych

źródło: ZTM


REKLAMA

Autobusów jednak zabrakło. 15 linii sparaliżowanych

Skutkiem wyciągnięcia odpowiedzialności zbiorowej wobec kierowców Arrivy okazały się ogromne problemy z kursowaniem komunikacji miejskiej.

REKLAMA

Przypomnijmy: we wtorek 7 lipca wieczorem, w następstwie drugiego wypadku z udziałem kierowcy będącego pod wpływem amfetaminy, Zarząd Transportu Miejskiego zdecydował się zawiesić umowę z Arrivą. 142 autobusy niemieckiego przewoźnika nie wyjechały na trasy, kierowców wysłano na przymusowy odpoczynek i zaczęły się gorączkowe poszukiwania rozwiązania zastępczego. Aby zapełnić potężną lukę w rozkładach, pościągano z urlopów wielu pracowników Miejskich Zakładów Autobusowych. Okazuje się, że to nie wystarczyło.

Bez Arrivy ani rusz

- No, to idę jutro do pracy pojeździć "za Arrivę" - napisał we wtorek wieczorem autor bloga Na Zwalniaczu Autobusem po Warszawie. - Współczuję wszystkim "normalnym" kierowcom Arrivy, którzy jutro nie wyjadą. To też trudne i niepewne czasy dla nich. Trzymajcie się.

W środę rano na ulice Warszawy miało wyjechać 125 autobusów Arrivy, ale MZA, Mobilis, PKS Grodzisk Mazowiecki i Komunikacja Miejska Łomianki zdołały uzbierać ich tylko 45. Skutkiem była rozkładowa katastrofa na kilkunastu liniach, a najbardziej ucierpiało łączące Chomiczówkę z Wilanowem 180. Tymczasem Arriva zapewnia, że "szanuje" decyzję warszawskiego samorządu.

- Rozpoczęliśmy badania wszystkich kierowców, pomimo istniejącej luki prawnej oraz nieuregulowanych kwestii kontroli kierowców przez przewoźników pod kątem stosowania środków odurzających - czytamy w oświadczeniu przewoźnika. - Nasi pracownicy będą dodatkowo przeszkoleni przez specjalistów w zakresie rozpoznawania oznak wpływu narkotyków. Potwierdzimy bezpieczeństwo realizowanych przez nas przewozów.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Stolica






08.07.2020 16:14 #Posej
Teraz nagonka na MZA, MOBILIS, MICHALCZEWSKI oraz PKS Grodzisk za brak licencji w autobusie
08.07.2020 23:12 #Wawerka
Po co jakieś Arrivy, Mobilisy i inne dzidostwa? Czy MZA nie może obsługiwać wszystkich autobusów a my musimy utrzymywać zarzady, siedziby, asystentki wszystkich tych firm- krzak? Autobusy z PKS Grodzisk kursujace w Warszawie to dopiero dno!
09.07.2020 11:18 #Daniel
Musi być dywersyfikacja przewozów, MZA nie może mieć monopolu, dlatego też są inni podwykonawcy.
09.07.2020 12:42 #szypki
Zalegalizować amfę, odczepić się od kierowców.
09.07.2020 12:51 #szakal
jak sie likwiduje wczesniej kilka zajezdni MZA to tak wyglada ,poza tym firmy jak pks,mobilis musza miec tylko 5 % taboru zapasowego ,to skad maja wyjechac te autobusy
REKLAMA

09.07.2020 14:52 #Silent77
#szypki napisał(a) 09.07.2020 12:42

Zalegalizować amfę, odczepić się od kierowców.
szybki zaleglalizuj swoją durną lepetynę to może zmądrzejesz
09.07.2020 14:55 #ddd
#Wawerka napisał(a) 08.07.2020 23:12

Po co jakieś Arrivy, Mobilisy i inne dzidostwa? Czy MZA nie może obsługiwać wszystkich autobusów a my musimy utrzymywać zarzady, siedziby, asystentki wszystkich tych firm- krzak? Autobusy z PKS Grodzisk kursujace w Warszawie to dopiero dno!
Bo takie są przepisy, aby nie było monopolistów i samorząd ma obowiązek się do nich stosować
09.07.2020 19:23 #Gość
To nie jest wielki problem. Najwyższej pasażerowie poczekają na przystanku pół godziny dłużej bo autobusy będą jeździć rzadziej. W Polsce jest wiele miejscowości a nawet w śród nich miasta gdzie nie dociera ŻADNA komunikacja i jakoś ludzie sobie radzą.
10.07.2020 10:53 #Pablo91
Taka prawda ze zasypuje sie rynek prywaciarzami którzy obcinają stawki i jezdza za coraz mniej co przekłada sie na stan techniczny... I niestety znowu uderz sie w państwowe przedsiębiorstwa. Co tu duzo pisac....mprywaciarze gora!
10.07.2020 12:39 #Mat
#Pablo91 napisał(a) 10.07.2020 10:53

Taka prawda ze zasypuje sie rynek prywaciarzami którzy obcinają stawki i jezdza za coraz mniej co przekłada sie na stan techniczny... I niestety znowu uderz sie w państwowe przedsiębiorstwa. Co tu duzo pisac....mprywaciarze gora!
Niższe stawki to niższe ceny. Od sprawdzania stanu technicznego pojazdów są diagności. Obawiasz się prywatnych przewoźników? to może zakazać wyjazdu na drogę prywatnym pojazdem - przecież narażamy innych na niebezpieczeństwo.
REKLAMA

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Otwarcie granic
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
REKLAMA

 
 
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA