REKLAMA

Wawer

drogi »

 

Aleja Dzieci Polskich sięgnie wreszcie Wesołej

  9 maja 2014

alt='Aleja Dzieci Polskich sięgnie wreszcie Wesołej'
Kiedy na jesieni ubiegłego roku pisaliśmy o tym, że szans na powstanie brakującego odcinka ulicy nie ma, mieszkańcy Wawra wydawali się być... ucieszeni z takiego stanu rzeczy.
źródło: zmid.waw.pl

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosił przetarg na projekt i budowę Alei Dzieci Polskich od ulicy Kociszewskich do granicy z Wesołą.

REKLAMA

Teraz ta ulica to ciąg płyt betonowych, które nie spełniają warunków, jakimi powinny odpowiadać publiczne drogi. Planowany odcinek liczy 350 metrów i ma dobiegać do ulicy Nowoborkowskiej. Ulica ma mieć siedem metrów szerokości, dwumetrowe chodniki po obu stronach i dwukierunkową ścieżkę rowerową. Aleja Dzieci Polskich - bez szans na przedłużenie Aleja Dzieci Polskich - bez szans na przedłużenie
Mamy złą wiadomość dla mieszkańców Wawra: nie będzie - przynajmniej na razie - przedłużenia al. Dzieci Polskich.

Oferty firm będą przyjmowane do 12 maja. Po podpisaniu umowy ze zwycięzcą przetargu "ciąg dalszy" ulicy ma powstać w ciągu piętnastu miesięcy.

Tymczasem, gdy na jesieni ubiegłego roku pisaliśmy o tym, że szans na powstanie brakującego odcinka ulicy nie ma, niektórzy mieszkańcy wydawali się być... ucieszeni z takiego stanu rzeczy. - Przedłużenie jest ważne dla mieszkańców Wesołej a nie Wawra! Dla Wawra byłoby najlepiej, gdyby na granicy zaorano tę ulicę - pisał czytelnik na naszym forum. - Całe szczęście. Ulica ta dla nas, mieszkańców Międzylesia, wprowadzałaby tylko niepotrzebne natężenie ruchu. A nie chcemy tego. Niech zostanie tak jak jest - wtórował mu inny.

Czy teraz znów zaczną się narzekania? Czekamy na opinie: redakcja@gazetaecho.pl.

(wt)

.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (14)

# awerba

13.05.2014 15:35

Nic się nie zmieniło! Połączenie Wawra z Miłosna w znacznie większym stopniu służyć będzie mieszkańcom Miłosnej, Wesołej, Sulejówka, Pustelnika etc.etc. niz wawerczykom. Wystarczy poobserwować ruch uliczny rano i po południu. To są tabuny aut z tamtych okolic próbujących za wszelka cenę ominąć dramatycznie zakorkowaną Czecha. Jak do tego dojdzie gotowy tunel w Międzylesiu to bardzo należy współczuć wszystkim tym, którzy mieszkają w pobliżu trasy tranzytowej, w tym zerzeńczykom. Oni najbardziej odczują problem. Te ulice, obecnie odbudowywane, jak Trakt czy Zwoleńska bez rozwiązania bezpiecznego ruchu rowerowego z rondami 8 metrowymi, chodniczkami po 1,25 m będą zmora zarówno dla tranzytowców jak i przede wszystkim dla miejscowych.

# stts

13.05.2014 19:59

Rozumiem, że w takim razie należy zaorać połączenia Wawra w kierunku centrum miasta.

# STM

14.05.2014 15:21

tak oczywiście , bo najlepiej jak dojazd do centrum jest jeden i nie można rozładować ruchu innymi ścieżkami.Podejście awerb'a na poziomie kali mieć

REKLAMA

# MMM

15.05.2014 00:39

Najpierw obwodnica , potem tunel i połączenie ze Starą Miłosną. Zapominamy , że ta droga nigdy nie powinna być drogą tranzytową, jedynie lokalną.
Współczuję również mieszkańcom nowych domów przy Nowoborkowskiej.

# Fikander

15.05.2014 09:59

Chcieliście cywilizacji w ostępach leśnych ? To ją macie z całym jej dobytkiem: spaliny, ruch autostradowy.
Ciekawe co przedłużą: 119, 147 czy 198 ?

# miłośnik_motyk

15.05.2014 10:03

#awerba napisał(a) 13.05.2014 15:35
Nic się nie zmieniło! Połączenie Wawra z Miłosna w znacznie większym stopniu służyć będzie mieszkańcom Miłosnej, Wesołej, Sulejówka, Pustelnika etc.etc. niz wawerczykom. Wystarczy poobserwować ruch uliczny rano i po południu. To są tabuny aut z tamtych okolic próbujących za wszelka cenę ominąć dramatycznie zakorkowaną Czecha. Jak do tego dojdzie gotowy tunel w Międzylesiu to bardzo należy współczuć wszystkim tym, którzy mieszkają w pobliżu trasy tranzytowej, w tym zerzeńczykom. Oni najbardziej odczują problem. Te ulice, obecnie odbudowywane, jak Trakt czy Zwoleńska bez rozwiązania bezpiecznego ruchu rowerowego z rondami 8 metrowymi, chodniczkami po 1,25 m będą zmora zarówno dla tranzytowców jak i przede wszystkim dla miejscowych.
Dlatego potrzebny jest most na zaporze i przebudowa zwoleńskiej.

REKLAMA

# niedasięnic-zrobićbonie

15.05.2014 10:46

niedasięnic-zrobićbonie

# Kościesza

15.05.2014 13:46

Jest absolutnie oczywiste, że najpierw obwodnice POW i WOW (tak, tak wschodnia ... ta od rybek) a potem dopiero tunel i połączenia lokalne. Gdyby inaczej na świecie projektowano i realizowano jakość życia w miejscach potencjalnie tranzytowych drastycznie by spadała, co nie leży w niczyim interesie. Niestety u nas czasami rządzą inne prawa, otóż w imię innych celów (presja lokalnych elit, mieszkanie w danym miejscu jakiegoś notabla, brak profesjonalizmu u planisty - projektanta czy wreszcie zwykły woluntaryzm stawiają wóz przed konia. Oto zamiast zastanawiać się i realizować adekwatne rozwiązania - połączenia drogowe Miłosnej z Warszawą (POW, WOW, szersza Czecha itd, itd, których wykonanie da szansę na realne rozwiązanie problemu ruchu tranzytowego, buduje się drożyne przez las (tyle,że równa) po której ruch samochodowy utknie najpierw na torach, potem na wąskich ulicach Zerznia i Zbytek. Po wybudowaniu tunelu nic się nie zmieni, bowiem nadal pozostaną wąskie i nieliczne ulice Zerznia (nawet po odbudowie bez pasa dla rowerów lub scieżki rowerowej). I kto tu zyska? Stojący w korkach i przeklinający kierowcy z Miłosnej i okolic? Wkurzeni mieszkańcy Zerznia - nie mogący wyjechać z posesji w zakorkowane ulice? ...

# sis

16.05.2014 09:19

mieszkańcy wawra myślą tylko o sobie, dużym ułatwieniem jest to że można szybciej dojechać tym skrótem do np. CZD czy Szpitala Kolejowego, proszę pomyśleć też o takich sytuacjach gdy jedzie karetka ratować komuś życie, to liczą się niekiedy minuty.

REKLAMA

# Gościu

19.05.2014 09:06

Karetka to i teraz przejedzie bezproblemowo...

# Kontofel

23.05.2014 09:13

Przykra sprawa, że tak dużo ludzi to debilni hipokryci.
"Nie ma dróg, trzeba robić drogi, rząd nic nie robi.......robią drogę? Kurde tylko nie koło mnie!!!"

# Mars

23.05.2014 09:40

No tak... debilni hipokryci... a jak nazwać tych, co chcą by nasze (podkreślam) nasze pieniądze nie były wydawane efektywnie. Budować ulicę po to by stworzyć nową grupę problemów np. pod wpływem lokalnego lobby czy włodarza, czy lepiej zgodnie z logika, która podpowiada,że ta ulica niewiele zmieni, czytaj poprawi, los przybyszów jadących za wszelką cenę do centrum miasta a bardzo poważnie utrudni los mieszkańców terenów położonych wzdłuż trasy tranzytowej. Bo prawdziwe rozwiązanie problemu to nie ta ulica tylko to napisali przedmówcy, POW, WOW czy szersza Czecha. Ta ulica się przyda...ale będzie spełniać inna rolę niż powinna (winna być lokalna a będzie "powiatowa").

REKLAMA

# Aya RL

25.05.2014 00:20

Aya RL

# ivo

28.06.2014 20:20

350 metrów w 15 miesięcy, jestem pod wrażeniem LoL
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA