REKLAMA

Bemowo

Od czytelników

 

184: konsultacje były zbędne

  24 stycznia 2017

alt='184: konsultacje były zbędne'
źródło: warszawa.wikia.com/Pawel192

W 2015 r. mieszkańcy Jelonek masowo zażądali pozostawienia linii 184 na Powstańców Śląskich. Dziś kursuje ona przez Deotymy i Elekcyjną.

REKLAMA

Dlaczego bez powiadomienia i konsultacji z mieszkańcami Jelonkom odebrano możliwość poruszania się autobusem bez przesiadki na Młociny lub Szczęśliwice? Mieszkańcy już raz walczyli o nieodbieranie autobusu linii 184. Zakończyło się to sukcesem. Niestety w grudniu Jelonkom "odłączono" linię 184. 3,5 mln zł rocznie na autobus dublujący tramwaj 3,5 mln zł rocznie na autobus dublujący tramwaj
Niedawno mieszkańcy Bemowa wywalczyli pozostawienie linii 184, dublującej tramwaje na długości 8,5 km. Sprawdziliśmy, ile to kosztuje.
Wyrażam duży niepokój, iż ZTM realizując swój poprzedni plan po cichu wykluczył 184.

Czytelnik

Odpowiada Magdalena Potocka, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego

Na początku muszę wyjaśnić, że zmiana trasy 184 nie odbyła się "bez powiadomienia". Miesiąc przed wprowadzeniem zmian związanych z rozpoczęciem budowy zachodniego odcinka drugiej linii metra (zmiana trasy linii 184 jest z tym związana) powiadomiliśmy pasażerów o planowanych zmianach w komunikacji miejskiej. Informacja została zamieszona na naszej stronie i przekazana dziennikarzom, a w środkach komunikacji miejskiej były dystrybuowane ulotki informacyjne.

Jak wspomniałam wcześniej, zmiana trasy wynikała z rozpoczęcia budowy zachodniego odcinka drugiej linii metra. Przygotowując się do tego ZTM musiał wziąć pod uwagę następujące uwarunkowania:

  • całkowite zamknięcie Górczewskiej w rejonie budowanej stacji "Młynów", pomiędzy Płocką i al. Prymasa Tysiąclecia
  • ograniczenie ruchu kołowego na Górczewskiej w rejonie budowanej stacji "Księcia Janusza", pomiędzy Deotymy i Wola Parkiem, z całkowitym zamknięciem wjazdu w Ciołka, Jana Olbrachta i Księcia Janusza
  • wprowadzenie priorytetu dla komunikacji miejskiej (wydzielone pasy dla autobusów) na ulicach prowadzących z Bemowa do Śródmieścia: Górczewskiej, Elekcyjnej, Ordona, Kasprzaka i Prostej (do ronda Daszyńskiego)
  • zamknięcie w kolejnym etapie Płockiej pomiędzy Wolską i Kasprzaka (budowana stacja "Płocka")
  • brak jakichkolwiek rezerw taborowych.

    W efekcie został opracowany układ tras objazdowych, który w największym możliwym stopniu minimalizuje utrudnienia wynikające z budowy metra:

  • wycofanie z Jana Olbrachta 154, 155, 197 i 520, przy jednoczesnym wycofaniu 154 i 197 z Redutowej. Oparcie obsługi osiedli zlokalizowanych w rejonie tych ulic na komunikacji autobusowej obsługującej relację: Redutowa (od Wolskiej) - Jana Olbrachta (do pętli "Znana"). W tej relacji nie kursowała wcześniej żadna linia autobusowa, dlatego do jej obsługi musiały zostać skierowane istniejące linie na zmienionych trasach. Trasą pojechały linie 155 i 167.
  • skrócenie trasy 167 od strony Siekierek i skierowaniu jej do pętli "Znana" oraz wycofanie 184 z Powstańców Śląskich (odc. Wrocławska płn. - Połczyńska) i skierowaniu jej między Bielanami a Ochotą wzdłuż dotychczasowej trasy 167 (z częstotliwością zwiększoną do poziomu częstotliwości 167). Zmiany te były podyktowane bardzo długą trasą 167 (z Siekierek przez Mokotów, Ochotę, Wolę i Bemowo na Chomiczówkę, co skutkowało opóźnieniami wynikającymi z utrudnień w ruchu) oraz dublowaniem się trasy 184 na bardzo długim (9 km) odcinku z trasą 11 (w efekcie zdecydowanie zmniejszyła się liczba pasażerów, następnie częstotliwość - do 30 min, co jednak było niewystarczające dla potrzeb pasażerów na odcinku al. Reymonta - Kasprowicza oraz al. Prymasa Tysiąclecia - Dw. Zachodni - Szczęśliwicka).
  • wydłużenie trasy linii 121 z Chomiczówki do Nowego Bemowa, przy jednoczesnym zapewnieniu po wycofaniu z Chomiczówki linii 167 połączenie tego osiedla z Nowym Bemowem (w tym z centrum handlowym) oraz z kursującymi Powstańców Śląskich liniami tramwajowymi i z linią 184 na nowej trasie..
  •  

    REKLAMA

    Komentarze (15)

    # gosc

    24.01.2017 13:56

    Zapamiętajcie sobie jedno: ZTM zrobi co zechce. Jak nie taraz, to później. Nawet jeśli będzie zmuszony trochę ustąpić, to i tak zrobi coś po swojemu, np. ograniczy ilość kursów, lub skoryguje trochę trasę.

    # Edward

    24.01.2017 14:15

    Proponuje jeden autobus ze wschodu na zachod miasta, a drugi z polnocy na poludnie, wtedy na pewno nie beda sie dublowaly z zadnymi innymi autobusami. To samo zrobcie z tramwajami i bedzie spokoj!!!!

    # Chochoł

    24.01.2017 14:32

    Boże zmiłuj się nad nami, mnie się lekarz zabronił denerwować, bo mam za wysokie ciśnienie, a ta "agentka skupu żywca" jest jeszcze lepsza od byłego "niedorzecznika" policji Mariusza Sokołowskiego ( Co robią zbuntowane zakonnice w Kazimierzu Dolnym? Zakonnice siedzą, modlą się, śpiewają, siedzą modlą się, śpiewają ...). Takich Bielan to nikt o niczym nie informował, a twardo stoimy od lat za Bemowem, żeby nie dawać 184 na Wrocławską, bo to je unicestwi całkowicie. W maju ubiegłego roku, nie wiadomo dlaczego ukazał się materiał w Echu w którym to pani rzeczniczka Potocka wyłuszcza, że ograniczenie kursów 184 do dwóch na godzinę przyniosło im oszczędność rzędu 250 tysięcy, a zabranie połączenia z Powstańców Śląskich 3,6 mln, gdy jednocześnie ratusz na Bemowie wydaje 50 koła na koncert Rynkowskiego, który chwilę wcześniej chciał walnąć samobója własną klamką. Te same tłumaczenia metodą kopiuj/wlej poszły na bodajże 4 interpelacje radnych Bielan. Dajcie odpowiednik 507 na Nowe Bemowo i na Chomiczówkę, bo tym śmiesznym 121 to już nawet dzieci do szkoły nie chcą jeździć. Marian Kowalski kandydat Ruchu Narodowego na Prezydenta Polski na zadane przez dziennikarza pytanie: "Kto za panem stoi?". Odpowiedział: "Wku...eni ludzi za mną stoją!" I coś w tym jest.

    REKLAMA

    # zawilec

    24.01.2017 15:05

    Jaka linia przyśpieszona, jadąca przez Bemowo trafi na Chomiczówkę za 121 i 167?

    # Prakseda.

    24.01.2017 15:16

    Pani Potockiej już dziękujemy i zapraszamy następnego zawodnika w kasku.

    # jelonek z puszczy

    24.01.2017 18:15

    Pani Potocka, co pani pierniczy. Gdzie trasa 184, a gdzie budowa metra? Zlikwidowaliście, bo tak. No to proszę. Od nowego roku mam na was wywalone i śmigam do pracy moim autkiem po buspasie na Połczyńskiej.

    REKLAMA

    # jelonkowicz

    24.01.2017 18:23

    Tłumaczenie pani rzecznik brzmi wiarygodnie i logicznie. Ale nie zmienia to faktów. A oto one:
    11 - obsługiwana przez obecne składy po zabraniu z Jelonek 184 jest cały czas zatłoczona.
    121 - linia w takim kształcie zupełnie bez sensu ponieważ kursuje bardzo rzadko a na dodatek część kursów jest obsługiwana przez mini busy, więc tak naprawdę trudno to tego autobusu wejść
    Proponuję aby pani rzecznik spróbowała w porannym czy popołudniowym szczycie przejechać się tramwajami: 10, 11 lub 26. Często już na przystanku Synów Pułku rano nie można się do nich dostać
    Autobusy 121 powinny być obsługiwane przez midi busy a nie wiem czy nie [powinny mieć wydłużonej trasy do pętli Osiedle Górczewska
    Ale przede wszystkim brakuje, szczególnie w godzinach szczytu sensownej linii przyśpieszonej albo ekspresowej

    # Chochoł

    24.01.2017 18:40

    Otóż to. Ulica Górczewska jest położona prostopadle względem Powstańców Śląskich, a budowa metra jak na razie rozgrywa się na Woli, a nie na Bemowie. Dla Czytelnika z ważnym głosem w sprawie dwie linijki miejsca, a na "kocopały" rzeczniczki Potockiej cała strona i przede wszystkim miał być wywiad z Panem Inżynierem, a nie takie "przysiady wykonywane w szambie". Ile pensji i premii wypłacono sumarycznie pani Potockiej w 2016 roku z publicznych pieniędzy, czyli z naszych podatków, bo może tu należy szukać rezerwy celowej brakujących finansów na obsługę 184?! Nie zrobiono nawet takiego gestu, wobec mieszkańców, który sygnalizuje na początku wątku Forumowicz Gosc nie ma żadnego ustąpienia, czyli jakiejś krótkiej, tymczasowej linii od pętli Górczewską, albo takiego hipotetycznego minibusa z wnętrza Jelonek(gdy nie ma wody w kranie czytaj 506, niech awaryjnie podstawią chociaż beczkowóz), tylko siła razy ramię. Prawdą jest, że ZTM robi co chce, a w tym wypadku rolują solidarnie mieszkańców dwóch dzielnic Bemowa i Bielan. Takiego minibusa wtrynili onegdaj na ulicę Kwitnącą, chociaż ludzie zagłosowali gremialnie w ankiecie na "nie", bo oczekiwali puszczenia 121(kiedyś tam docierał), który teraz trafił na pętle Nowe Bemowo, blokując miejsce potrzebne dla normalnego połączenia Bemowa z Bielanami.

    # piotr k

    24.01.2017 18:41

    Jeżeli wydłużamy 121 do os. górczewska, to kasujemy 28? Bzdura. 184 musi wrócić na trasę. O likwidacji można myśleć po wybudowaniu tramu do zachodniego, lub wrzuceniu 167 na Jelonki.

    REKLAMA

    # piotr k

    24.01.2017 18:42

    #Chochoł napisał(a) 24.01.2017 18:40
    Otóż to. Ulica Górczewska jest położona prostopadle względem Powstańców Śląskich, a budowa metra jak na razie rozgrywa się na Woli, a nie na Bemowie. Dla Czytelnika z ważnym głosem w sprawie dwie linijki miejsca, a na "kocopały" rzeczniczki Potockiej cała strona i przede wszystkim miał być wywiad z Panem Inżynierem, a nie takie "przysiady wykonywane w szambie". Ile pensji i premii wypłacono sumarycznie pani Potockiej w 2016 roku z publicznych pieniędzy, czyli z naszych podatków, bo może tu należy szukać rezerwy celowej brakujących finansów na obsługę 184?! Nie zrobiono nawet takiego gestu, wobec mieszkańców, który sygnalizuje na początku wątku Forumowicz Gosc nie ma żadnego ustąpienia, czyli jakiejś krótkiej, tymczasowej linii od pętli Górczewską, albo takiego hipotetycznego minibusa z wnętrza Jelonek(gdy nie ma wody w kranie czytaj 506, niech awaryjnie podstawią chociaż beczkowóz), tylko siła razy ramię. Prawdą jest, że ZTM robi co chce, a w tym wypadku rolują solidarnie mieszkańców dwóch dzielnic Bemowa i Bielan. Takiego minibusa wtrynili onegdaj na ulicę Kwitnącą, chociaż ludzie zagłosowali gremialnie w ankiecie na "nie", bo oczekiwali puszczenia 121(kiedyś tam docierał), który teraz trafił na pętle Nowe Bemowo, blokując miejsce potrzebne dla normalnego połączenia Bemowa z Bielanami.
    Dokładnie tak.

    # Chochoł

    24.01.2017 23:54

    Meksyk w kratkę to jest taki, że wraz z końcem lutego ma zostać oddana do użytku finalnie ta budowana etapami nitka tramwajowa na Białołęce, która dociera pod Hutę na Bielanach i z powodu, której ZTM miesza w trasach 19 linii autobusowych. No i aż się prosi uspokoić społeczeństwo i wyjść z twarzą po blamażu z odebraniem 184 z całości ulicy Powstańców Śląskich puszczając chociażby odpowiednik przykrojonego 384, no ale do tego trzeba mieć wyobraźnie przestrzenną. I Białołęka też ma oczywiście stracić pięćsetkę przez Most Północny, bo jest przecież tramwaj zwany pożądaniem. Ta uwaga Forumowicza, że może jednak 121 mogłoby docierać do pętli Górczewska, ZTM odrzuci natychmiast zasłaniając się słynnym dublowaniem tramwaju, no i nie po to 184 ograniczyli, żeby teraz przyznać się do błędu. Jednakże technicznie istnieje taka możliwość jak najbardziej, gdyż Czytelnik z Bielan wyliczył, że 121 w ciągu dnia pokonuje trasę Gwiaździsta-Nowe Bemowo w 20 minut, by przynajmniej drugie tyle waletować bezczynnie na pętli. Był jeszcze autobus 106 z Chomiczówki na Okęcie magicznie zawieszony, także jak to powtarzał jeden z bohaterów filmu pt. "Dziewczyny do wzięcia", jest wiele możliwości.

    # P. Solska

    25.01.2017 13:48

    Jelonku z paszczy, co masz wywalone (na wierzch, jak rozumiem)...

    REKLAMA

    # grotolaz

    26.01.2017 09:48

    A ja nadal domagam się przedłużenia 149 do metra , albo przynajmniej do SKM na Włochach.
    Wogóle to do metra powinny jeździć wszystkie 700-setki , bo do 105 czy 109 czasem już na petli trudno się zmieścić.

    # Chochoł

    13.02.2017 18:32

    Ciekawe co powie ZTM, kiedy pasażerowie z Białołęki masowo przesiądą się z tramwaju numer 2 w sławetne 11, a nastąpi według zapowiedzi już 27 lutego? Ludzie się na Białołęce twardo postawili i utrzymali 518 do Dworca Centralnego, a o reaktywację 507 to nie ma komu zawalczyć, nie mówiąc już o kluczowej roli brakującego 506 w obecnie zaistniałej sytuacji. Wiceburmistrz Bielan pan Grzegorz Pietruczuk postanowił tymczasem zostać morsem o czym donoszą tabloidy, no i wykrył ostatnio, że z budynku zarządu Cmentarza Warzyszewskiego unosi się ciemny dym. Może i dobrze spekulował onegdaj pan ekspert Osa publikujący na stronie pt. "Czerwony autobus", że 122 awaryjnie puszczą przez Broniewskiego, bo na Powązkowskiej jest już taki kociokwik, że nawet tam nie ma gdzie szpilki wetknąć. Nie ma po prostu nie ma jednego trzeźwo myślącego radnego, który przejawia jakąś chęć pomocy. Bemowo zaczyna doświadczać tego samego, co od lat przerabiają mieszkańcy Bielan, czyli hasło "macie metro", ale nawet tam jest już tabun podróżnych z Białołęki, czego oczywiście decydenci taktycznie nie dostrzegają.

    # Chochoł

    18.02.2017 14:19

    Inauguracja tego smutnego wydarzenia, ma mieć miejsce w niedzielę 26 lutego, wtedy pomknie po szynach jakiś zabytkowy wehikuł. W poniedziałek 27 z 2 do 11 przesiądą się wszyscy chętni do podróży na Bemowo. I nie ma co się ludziom w końcu dziwić, albowiem w co się mają przesiać, może w to rozbełtane 184?! Jak to jest, że 112 kursujące przez Most Grota-Roweckiego trzyma rozkład, a 184 startujące spod Huty łapie takie opóźnienia? Możliwości są dwie albo na przystankach wisi nieaktualny rozkład i wprowadza pasażerów w błąd, albo też ktoś po cichu oszczędza na zdezorientowanym społeczeństwie. I jeszcze ta swoista ruletka z wsiadaniem do ruszającego 121, kalkulowanie uda się tym razem, czy może jednak nie. Tutaj powinni trenować uczniowie szkół sportowych, przekazywanie pałeczki w sztafecie. Order chlebowych należy się z automatu temu geniuszowi, który wtrynił autobus 121 na ulicę Powstańców Śląskich, blokując przy okazji miejsce sensownemu, innemu połączeniu dla Bielan z Bemowem.

    REKLAMA

    więcej na forum

    LINKI SPONSOROWANE

    REKLAMA

    Wstąp do księgarni

    REKLAMA

    Najnowsze informacje na TuBemowo

    REKLAMA

    REKLAMA

    REKLAMA

    REKLAMA

    Misz@masz

    Artykuły sponsorowane

    REKLAMA

    REKLAMA

    Kup bilet

    Znajdź swoje wakacje

    Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

    Polecamy w naszym pasażu

    Wstąp do księgarni

    REKLAMA

    REKLAMA

    City Break
    City Break

    REKLAMA

    REKLAMA

    Top hotele na Lato 2024
    Top hotele na Lato 2024