171: kibice na Legię... nie dojadą?
11 grudnia 2019
W tramwaju jest tłok, w pociągu jest tłok, a autobus dojeżdża tylko na Wolę. Taka może przyszłość połączenia Bemowa ze stadionem Legii i Torwarem.
Gdyby zapytać mieszkańców o linię autobusową najbardziej kojarzoną z Bemowem, wielu wymieniłoby zapewne 171. Autobusy z tym numerem pojawiły się na Wrocławskiej i Powstańców Śląskich w roku 1991, natomiast sześć lat później połączyły Nowe Bemowo z pętlą przy Torwarze. Zarząd Transportu Miejskiego uważa, że po przedłużeniu metra do skrzyżowania Górczewskiej z Księcia Janusza zainteresowanie 171 spadnie na tyle, że linię można wycofać ze Śródmieścia i Solca.
Rewolucja na Woli i Bemowie. 26 linii zmieni trasy
ZTM ogłasza rewolucyjne propozycje zmian w komunikacji miejskiej na Woli i Bemowie. Przed nami konsultacje.
Kibic pyta...
Nowa trasa 171 wiodłaby z Chomiczówki przez Conrada, Powstańców Śląskich, Piastów Śląskich, Żołnierzy Wyklętych, Wrocławską, Radiową, Powstańców Śląskich i Górczewską do pętli przy Księcia Janusza, gdzie pasażerowie mogliby przesiąść się do innych autobusów oraz metra. W godzinach szczytu kursy odbywałyby się co 7-8 minut, zaś poza szczytem - co 10 minut.
- Skrócenie 171 to odcięcie Bemowa i Jelonek od stadionu Legii - napisał na czacie z dyrektorem Wiesławem Witkiem internauta o nicku Legia-Mistrz. - Dotychczas współpraca kibiców z ZTM przebiegała bezproblemowo. Dlaczego teraz ma być inaczej?
...dyrektor odpowiada
- Liczymy, że kibice świetnie sobie poradzą z wykorzystaniem metra lub linii 523 - odpowiedział dyrektor ZTM.
- 523 zatrzymuje się na Rozbrat, który sami oznaczacie jako "przystanek niedostępny" - odpowiedział kibic. - Nie wszyscy kibice są pełnosprawni.
Rzeczywiście, przystanek na Trasie Łazienkowskiej jest trudno dostępny dla osób mających problemy z poruszaniem. Nie da się jednak ukryć, że w dni meczowe jest on co najmniej równie popularny, jak pętla przy Torwarze. ZTM jako rekompensatę dla krótszego 171 proponuje wydłużenie 517. Autobusy kursujące z Ursusa-Niedźwiadka przez Aleje Jerozolimskie miałyby pojechać przez pl. Trzech Krzyży, a następnie zjechać Książęcą na dół i dotrzeć do Torwaru ulicami Rozbrat, Górnośląską i Solec. Częstotliwość kursów byłaby taka sama, jak w przypadku 171: co 7-8 minut w szczycie i co 10 minut w pozostałych godzinach.
Przed nami konsultacje
Swoje uwagi do propozycji ZTM można zgłaszać drogą mailową, pisząc na adres konsultacje@ztm.waw.pl. Na początku przyszłego roku odbędą się spotkania konsultacyjne na Woli, Bemowie i w Śródmieściu. Zespół ZTM będzie dostępny do rozmowy w cztery oczy, prowadzonej nad wydrukowanymi na dużych arkuszach mapami proponowanych zmian. Opinie będą zbierane do 9 lutego.
(dg)
.