REKLAMA

Bemowo

komunikacja »

 

ZTM: 506 nie wróci. Co nam da metro?

  17 marca 2018

alt='ZTM: 506 nie wróci. Co nam da metro?'
źródło: warszawa.wikia.com/Crusier

Nie widać szans na powrót popularnej niegdyś linii, której przywrócenia domaga się część mieszkańców Jelonek.

REKLAMA

Linii 506 nie trzeba przedstawiać nikomu, kto mieszka na Jelonkach dłużej niż siedem lat. To właśnie w 2011 roku autobusy łączące osiedle Górczewska ze Śródmieściem i Mariensztatem przeszły na emeryturę. Dlaczego?

- Ideą było zredukowanie liczby linii przy jednoczesnym wzroście częstotliwości ich kursowania - informuje Andrzej Franków, wicedyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. - Z Jelonek zniknęły takie linie, jak 125 czy 506, ale radykalnie wzrosła częstotliwość kursów 105. Podobnie było z zastąpieniem 501 i 507 przez większą liczbę kursów 171 oraz przywrócenie 109. Nie należy również zapominać, że wzrosła też częstotliwość kursowania linii tramwajowych.

Przyspieszone to przeżytek?

Franków odpowiada w ten sposób na pismo Marty Sylwestrzak. Radna Bemowa twierdzi, że temat 506 powraca bardzo często w rozmowach z mieszkańcami odnoszącymi wrażenie, że z Jelonek albo znikają kolejne linie, albo pogarszają się rozkłady jazdy.

- Przywrócenie 506 musiałoby się wiązać z pogorszeniem częstotliwości kursowania 105, z której zostałyby pozyskane autobusy - pisze Franków. - Kolejnym aspektem są postulaty uruchamiania dodatkowych przystanków. Hipotetyczne 506 nie miałoby już charakteru linii przyspieszonej, ponieważ powstały nowe osiedla na Odolanach. Jednocześnie natężenie autobusów na Kasprzaka wzrosło tak bardzo, że kierowcy 506 mieliby wielkie trudności z omijaniem korków. W praktyce i tak jechaliby buspasem, na którym znajdują się przystanki linii zwykłych.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Z przesiadką na Górczewskiej

Wicedyrektor ZTM zapowiada, że w przyszłym roku powstanie nowa linia autobusowa. Na razie wiadomo, że połączy ona Człuchowską ze stacją metra Księcia Janusza. Obecnie trasą tą kursuje 190, którego losy po zakończeniu budowy podziemnej kolei są nieznane.

Dojazd do metra z przystanku Rozłogi zajmie ok. 15 minut, metrem do Świętokrzyskiej - 12 minut. Jeśli doliczymy do tego czas przesiadki, cały przejazd z tej części Jelonek do ścisłego centrum Warszawy zamknie się w 30 minutach. Zgodnie z aktualnym rozkładem, tę samą drogę można pokonać autobusem 190 z przesiadką do 178 w 40 minut. Jeśli naszym celem będzie ścisłe centrum, zaoszczędzimy więc aż jedną czwartą czasu.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (11)

# zjelonek

18.03.2018 17:45

W 3 minuty nie da się przesiąść z autobusu do metra ani z metra do autobusu - dlatego zamiast stada 105 co 3-4 minuty powinno na Jelonki docierać 501.

# Cztelniczka

18.03.2018 18:28

Ten artykuł to zwykła manipulacja. Czytamy, że autobusy 506 przez dużą liczbę przystanków byłyby przyspieszone tylko z nazwy, a za chwilę, że przez pojazdy 105 musiałyby wszędzie stawać mimo braku przystanków. No więc jaki jest powód? Stado autobusów 105 mieści się na Kasprzaka, ale ta sama licza autobusów podzielona na dwie linie już się nie zmieści? Z jazdą do centrum to jest jak z kozą w dowcipie. Jak masz ciasne mieszkanie to wstaw jeszcze kozę, bo jak ją wyprowadzisz zrobi się luz jak w sali balowej. No więc w stosunku do pokręconej w ostatnim czasie linii 190 zyskamy te 10 minut, ale w stosunku do 506 jadącej z Jelonek do Śródmieścia około 20 minut - ciągle jesteśmy na minusie. Dlaczego ZTM i pan Gadomski propagujący te brednie traktują nas jak skończonych idiotów?

# przywrócić 506

18.03.2018 21:23

Półprawd jest tu dużo więcej...
* na Kasprzaka bez problemu funkcjonowały razem 105 i E-5, czemu nie miałyby koegzystować 105 z 506?
* większa częstotliwość 105 czy tramwajów jest związana z rozwojem Chrzanowa i Odolan, podobnie Zielona Białołęka ma dziś więcej autobusów, niż 10 lat temu (co zrozumiałe) - więc argumentacja z artykułu nie ma nic do rzeczy, jeśli chodzi o 506
* Odolany i tak potrzebują osobnej linii autobusowej, 506 nie musi się tam zatrzymywać
* Zielona Białołęka czy Ursynów mają linie przyspieszone, takie np. 527 nie kończy biegu na drugiej linii metra, tylko jedzie do pierwszej - dlaczego do Jelonek ZTM stosuje inne reguły?
* skoro po tylu latach ciągle są żądania powrotu 506, to widać jest coś na rzeczy - konkretnie to nie ma lepszego sposobu na obsługę Człuchowskiej, niż linia przyspieszona do Śródmieścia (jak dla mnie może być tramwaj, ale o nim ZTM też nie wspomina)
* "powstanie nowa linia" - czytaj zostanie pocięte 190, choć raczej nie w przyszłym roku (wicedyrektor ZTM, a nie ma pojęcia, że odbiory metra trwają kilka miesięcy)
* już widzę tę wygodną przesiadkę przy Księcia Janusza - pewnie jak przy rondzie Daszyńskiego
Wniosek: jedyna nadzieja, że po wyborach nowa ekipa (ktokolwiek by to był) wywali ten cały beton z ZTM, bo na rozsądek już liczyć nie można.

REKLAMA

# zJelonek

18.03.2018 21:35

#Cztelniczka napisał(a) 18.03.2018 18:28
Dlaczego ZTM i pan Gadomski propagujący te brednie traktują nas jak skończonych idiotów?
Bo nimi jesteście?

# Nie kryję oburzenia

18.03.2018 22:14

Ale temat przedwyborczy, prawda? Najpierw pani z Ruchu Kukiz próbuje wyłapać parę punktów, teraz pani Sylwestrzak. Liczy pani na zbiorową amnezję mieszkańców? To może trzeba przypomnieć, że kiedy likwidowano autobusy przyspieszone z Jelonek, ekipa Dąbrowskiego nie uratowała ani 422, ani 501, ani 506. Czy dlatego, że ważniejsze były dobre stosunki z HGW? Burmistrz Grodzki również bezskuteczny. Też z uwagi na relacje z Panią prezydent dzięki której ma stołek na Bemowie?

# Czytelniczka

18.03.2018 23:52

Może nie jesteśmy, skoro widzimy słabe strony tego wywodu?

REKLAMA

# InicjatywaEkologicznaKukizów

19.03.2018 08:36

To ta Pani co zrobiła tą petycję jest z KUKIZ'15? Przecież to wielka ekolożka a Kukizy głosowały za przywilejami dla morderców zwierząt, są za udostępnieniem broni i głosują jak im karze partia rządząca.

# wert

20.03.2018 19:26

Tak na pewno się zwiększyła częstotliwość kursowania tramwajów - nie wiem kiedy.
Chyba poprzez likwidację linii 8.
ZTM opiera się wyłącznie na kłamstwach i obietnicach.
Tak samo jak nakłamał z linią 220...

# wert

20.03.2018 19:31

Nauczcie się czytać ze zrozumieniem.
Robią zakusy na 190, żeby ją zabrać tak jak 506.

REKLAMA

# Scor

20.03.2018 21:43

[A od kiedy to Bur.... Dabrowski czy Grodzki mieli dobre relacje z HGW? miedzy wierszami ZTM przyznaje, ze... brak taboru! i jasne, po co zwiekszac ilosc wozokilometrow i inwestowac w komunikacje Wawy, skoro lepiej lupic przewoznikow i kierowcow, przez deficyt ludzi sciaganych ze wschodu... ZTM i tak sam sie wyzywi!
#przywrócić 506
Półprawd jest tu dużo więcej...
* na Kasprzaka bez problemu funkcjonowały razem 105 i E-5, czemu nie miałyby koegzystować 105 z 506?
* większa częstotliwość 105 czy tramwajów jest związana z rozwojem Chrzanowa i Odolan, podobnie Zielona Białołęka ma dziś więcej autobusów, niż 10 lat temu (co zrozumiałe) - więc argumentacja z artykułu nie ma nic do rzeczy, jeśli chodzi o 506
* Odolany i tak potrzebują osobnej linii autobusowej, 506 nie musi się tam zatrzymywać
* Zielona Białołęka czy Ursynów mają linie przyspieszone, takie np. 527 nie kończy biegu na drugiej linii metra, tylko jedzie do pierwszej - dlaczego do Jelonek ZTM stosuje inne reguły?
* skoro po tylu latach ciągle są żądania powrotu 506, to widać jest coś na rzeczy - konkretnie to nie ma lepszego sposobu na obsługę Człuchowskiej, niż linia przyspieszona do Śródmieścia (jak dla mnie może być tramwaj, ale o nim ZTM też nie wspomina)
* "powstanie nowa linia" - czytaj zostanie pocięte 190, choć raczej nie w przyszłym roku (wicedyrektor ZTM, a nie ma pojęcia, że odbiory metra trwają kilka miesięcy)
* już widzę tę wygodną przesiadkę przy Księcia Janusza - pewnie jak przy rondzie Daszyńskiego
Wniosek: jedyna nadzieja, że po wyborach nowa ekipa (ktokolwiek by to był) wywali ten cały beton z ZTM, bo na rozsądek już liczyć nie można.
18.03.2018 21:35#zJelonek
#Cztelniczka napisał(a) 18.03.2018 18:28
Dlaczego ZTM i pan Gadomski propagujący te brednie traktują nas jak skończonych idiotów?
Bo nimi jesteście?
18.03.2018 22:14#Nie kryję oburzenia
Ale temat przedwyborczy, prawda? Najpierw pani z Ruchu Kukiz próbuje wyłapać parę punktów, teraz pani Sylwestrzak. Liczy pani na zbiorową amnezję mieszkańców? To może trzeba przypomnieć, że kiedy likwidowano autobusy przyspieszone z Jelonek, ekipa Dąbrowskiego nie uratowała ani 422, ani 501, ani 506. Czy dlatego, że ważniejsze były dobre stosunki z HGW? Burmistrz Grodzki również bezskuteczny. Też z uwagi na relacje z Panią prezydent dzięki której ma stołek na Bemowie?

# Czytelniczka

20.03.2018 23:14

Ale proszę nie pisać bzdur, bo i Dąbrowski wcześniej i Grodzki do czasu rozpadu koalicji z PO mieli dobre stosunki z władzami miasta. Moim zdaniem dla tych właśnie relacji i swojego interesu politycznego, poświęcali bez skrupułów interes dzielnicy.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA