Co daje Żoliborska Strefa Przedsiębiorczych?
18 grudnia 2023
Wsparcie żoliborskich małych, średnich i dużych biznesów - oto podstawowe założenie projektu Żoliborska Strefa Przedsiębiorczych. Jak się zapisać i czy warto?
Żoliborska Strefa Przedsiębiorczych - to dość nowy projekt żoliborskiego ratusza skierowany do osób prowadzących małe, średnie i duże biznesy na terenie dzielnicy. Planowanie wydarzeń poprzedzone zostało ankietą skierowaną do blisko stu przedsiębiorców. Z dużym zainteresowaniem spotkały się przedsięwzięcia związane z darmowymi szkoleniami, doradztwem, wsparciem działań promocyjnych, organizowaniem miejsca do działalności targowej, organizacją spotkań i konferencji, a także udostępnieniem platformy, na której żoliborscy przedsiębiorcy mogliby promować swoją działalność. Szczególnie ceniony jest też networking - biznesowy "speed dateing", który pozwala na zebranie w jednym miejscu przedsiębiorczych ludzi z otwartością na innych.
Spotkania żoliborskich przedsiębiorców i promocja poprzez targi
Spotkania przedsiębiorców w ramach Żoliborskiej Strefy Przedsiębiorczych odbywają się w małych, kameralnych grupach i dają możliwość zadawania czasem niełatwych pytań i rozwiewania wątpliwości, których wyjaśnienie w warunkach formalnych kontaktów z urzędem nie zawsze jest możliwe. To kolejna korzyść dla przedsiębiorców, często gubiących się w gąszczu przepisów.
- Podsumowanie tegorocznych działań wygląda bardzo obiecująco, pokazuje że projekt się rozwija i pozwala oczekiwać, że nie będzie to działanie jednoroczne - przekonują urzędnicy. Dowodem na to mają być też targi dla przedsiębiorców, umożliwione przez żoliborski ratusz podczas dużych imprez dla mieszkańców dzielnicy.
Warsztaty dla żoliborskich przedsiębiorców
Urzędnicy są zdania, że atrakcyjnie wypadł też drugi filar działalności Żoliborskiej Strefy Przedsiębiorczych, czyli tegoroczna oferta spotkań sieciująco-szkoleniowych. Na czym polega? To warsztaty dla przedsiębiorców: marketingu i sprzedaży, rozwoju osobistego, szkoleń prawno-podatkowych i prawno-administracyjnych.
- Zależało nam, aby umożliwić naszym lokalnym przedsiębiorcom przestrzeń do spotkań i rozmów, ale też rozwijania kompetencji we własnym gronie. Zrezygnowaliśmy z tradycyjnych szkoleń dotyczących spraw urzędowych, koncentrując się maksymalnie na szkoleniach szlifujących nowatorskie kierunki prowadzenia biznesu - informują urzędnicy.
Okiem żoliborskiego przedsiębiorcy
- Projekt oceniam bardzo pozytywnie. Czegoś takiego brakowało. Fajne jest w ogóle to, że spotkania są cykliczne a nie jednorazowe. Ponieważ z czasem bariery między nami znikają, poznajemy się i ze sobą rozmawiamy na wielu płaszczyznach. W niektórych sytuacjach nasze biznesy się połączyły. Dzięki temu np. ktoś, kto ma wolną przestrzeń, może wynająć strefę komuś, kto potrzebuje zareklamować swój biznes, ale to dodatkowa rzecz, która wyszła niejako przy okazji. Tematyka tych spotkań była bardzo fajnie dobrana, m.in. zaproszenie influencerów, którzy opowiedzieli o tym, jak działa Instagram. To dużo daje, bo nie wszyscy wiedzą, jak można wykorzystać media społecznościowe w rozwijaniu swojej firmy i nie wszyscy się w tym płynnie poruszają. Mnie to pomogło. Po spotkaniu faktycznie zaczęłam działać na Instagramie i widzę - po liczbie osób obserwujących profil mojej firmy, zapytań o moją ofertę, pozostawionych lajków - że nowych klientów przybywa. Co prawda ciężko to jeszcze ocenić pod względem realnych dochodów, bo mamy czas przedświąteczny, więc pierogarnia w tym czasie zawsze sprzedaje mnóstwo pierogów, jednak jestem tym zbudowana - zachwala akcję Monika Kucharczuk, prowadząca "Serce w mące" w Hali Marymonckiej.
Jak się zapisać?
Wystarczy śledzić facebookowy profil o nazwie "Przedsiębiorczy Żoliborz" lub przyjść na jedno ze spotkań organizowanych przez żoliborski urząd.
MB