Zmiana na Anielewicza. Część jezdni dla rowerzystów
17 czerwca 2020
Jeszcze jedna ważna ulica zostanie przebudowana z zyskiem dla właścicieli jednośladów. Prace będą kosztować co najmniej 2,5 mln zł.
Zarząd Dróg Miejskich jest coraz bliżej rozpoczęcia "podwójnej" inwestycji na Anielewicza. Pierwszym jej elementem będzie wyznaczenie pasów dla rowerów na odcinku od Okopowej do Karmelickiej. Jak zaznaczają drogowcy, rowerzyści już teraz korzystają z jezdni a zmiana oznakowania poprawi bezpieczeństwo i wymogę.
- Szerokość jezdni Anielewicza pozwala na wyznaczenie pasów rowerowych przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowego układu i zbliżonej liczby miejsc parkingowych - informuje ZDM. - Jezdnia pozostanie jednopasmowa z dodatkowymi pasami do skrętu wyznaczonymi w rejonie skrzyżowań.
Pasy rowerowe zostaną oczywiście połączone ze wszystkimi poprzecznymi drogami dla rowerów, znajdującymi się na Okopowej, al. Jana Pawła II oraz i skwerze Brandta.
Rondo na Karmelickiej
Drugim elementem inwestycji będzie budowa ronda na skrzyżowaniu Anielewicza i Karmelickiej. Jak pisze ZDM, obecnie same wyloty Karmelickiej - mającej być lokalną ulicą Muranowa - rozszerzają się na łuku do ponad 13 metrów.
- Szerokie promienie łuków zachęcają do szybkiej jazdy, co może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji - czytamy w komunikacie drogowców. - Ruch w rejonie pobliskiej Szkoły Podstawowej nr 210 jest już uspokojony za pomocą progów zwalniających oraz ograniczenia do 30 km/h. Teraz czas na poprawę bezpieczeństwa na samym skrzyżowaniu.
Skrzyżowanie Anielewicza z Karmelicką zostanie zamienione na rondo a pasy ruchu zwężone, przy zachowaniu dotychczasowego przekroju obu ulic. Na obwodzie ronda zostanie wybudowana jednokierunkowa droga dla rowerów.
Wszystko wskazuje na to, że drogowcy podpiszą umowę na budowę ronda i wyznaczenie pasów rowerowych już w najbliższych tygodniach. Do przetargu zgłosiło się aż siedem firm, przy czym najtańsza oferta to 2,49 mln zł. Prace powinny zakończyć się w listopadzie.
(dg)