REKLAMA

Legionowo

komunikacja »

 

Zawiesili, bo chciał zmian

  20 listopada 2009

Cztery miesiące na stanowisku prezesa Kolei Mazowieckich - takim stażem może się pochwalić Jakub Majewski. 9 listopada decyzją rady nadzorczej KM Majewski został zawieszony w obowiązkach.

REKLAMA

Po objęciu stanowiska prezes Majewski przygotował projekty, które miały zrewo-lucjonizować Koleje Mazowieckie: chciał zmian w rozkładach pociągów. Ostatnio mówił wprost: albo koleje będą jeździć jak metro, albo skończą jak stocznie. Chciał uruchomienia ekspresów regionalnych i przeprowadzenia kursów angielskiego dla konduktorów i kasjerek. Już wiadomo, że zmian najprawdopodobniej nie przepro-wadzi, bo rada nadzorcza, niezadowolona z pracy prezesa, zawiesiła go na okres do trzech miesięcy. Czym zawinił prezes Majewski?

Uzasadnienia swojej decyzji rada nadzorcza nie opublikowała. Już po zamknię-ciu tego numeru "Echa" odbyła się sesja sejmiku mazowieckiego, na której miała być dyskutowana kwestia zawieszonego prezesa. - Radni sejmiku zwrócili się do rady nadzorczej KM o uzasadnienie tej decyzji - powiedział nam Grzegorz Kostrze-wa-­Zor­bas, radny mazowiecki. - Dopóki jej nie poznamy, możemy tylko się do-myślać, co było przyczyną.

Jakie są więc przypuszczenia? - Prezes Majewski jest przedstawicielem nowego nurtu w kolejnictwie - mówi radny Kostrzewa-Zorbas. - Można przypuszczać, że swoimi pomysłami zaniepokoił skostniałych kolejarzy, zagroził interesom tej grupy, której odpowiadał zastój w Kolejach Mazowieckich. To część "cywilizacyjna" de-cyzji, bo reformy proponowane przez prezesa nie odpowiadały tym, którzy nie za-uważyli, że potrzebne jest zachodnie myślenie. No i jest jeszcze część polityczna.

Nieoficjalnie mówi się, że zmiany nie podobały się powiązanym z marszałkiem województwa Adamem Struzikiem członkom rady nadzorczej.

- Zawieszenie Jakuba Majewskiego oceniam bardzo źle - mówi nam Grzegorz Kostrzewa-Zorbas, który kieruje pracami mazowieckiej komisji rozwoju regionalne-go. - Proponowane przez niego zmiany mogły wprowadzić Koleje Mazowieckie w XXI wiek. Mam nadzieję, że dojdzie do reform, bo dzięki temu zyska cały transport na Mazowszu.

O komentarz do zawieszenia Jakuba Majewskiego poprosiliśmy też szefa sto-łecznego Zarządu Transportu Miejskiego Leszka Rutę. - Jest to decyzja władz spółki, nie znam uzasadnienia, a wiem, że na relacjach prasowych nie można się oprzeć, dlatego tego nie komentuję. ZTM współpracuje z Kolejami Mazowieckimi, a nie z tym czy z tamtym prezesem, dobre kontakty mieliśmy także z poprzednią panią prezes - powiedział "Echu" dyrektor Ruta.

Zawieszenie Majewskiego po czterech zaledwie miesiącach kierowania przez niego Kolejami Mazowieckimi jest faktem. I chociaż prócz rady nadzorczej KM nikt nie zna podstaw tej decyzji, słusznym wydaje się przypuszczenie, że zapowiedziami reformowania skostniałego przedsiębiorstwa zagroził istniejącemu status quo. Widocznie komuś w Kolejach Mazowieckich nie zależy, żeby było nowocześniej i lepiej. Grunt, że jest ciepła posadka.

Pociągi są dla kolejarzy, czy dla pasażerów?

Wiktor Tomoń

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024