REKLAMA

Białołęka

drogi »

 

Zamontowali progi na Myśliborskiej. Czy kiedykolwiek zbudują Trakt Nadwiślański?

  14 grudnia 2021

alt='Zamontowali progi na Myśliborskiej. Czy kiedykolwiek zbudują Trakt Nadwiślański?'
źródło: ZDM

Zarząd Dróg Miejskich zdecydował się na uspokojenie ruchu na jednej z najruchliwszych ulic Białołęki.

REKLAMA

Myśliborska dołączyła do rosnącej listy ulic z uspokojonym ruchem. W trzech miejscach ulicy drogowcy zamontowali wyspowe progi zwalniające, umożliwiające wygodny przejazd autobusom. Jak wyjaśniają, była to odpowiedź na apele mieszkańców Żerania, którzy prosili o zapewnienie większego bezpieczeństwa pieszym. Bio produkty z błyskawiczną dostawą do domu. Poznaj sklep Yesha! Bio produkty z błyskawiczną dostawą do domu. Poznaj sklep Yesha!
E-zakupy to trend, który z roku na rok rośnie w siłę. Według sondaży - online zamawiamy już nie tylko książki, ubrania czy elektronikę, ale coraz częściej także artykuły spożywcze, szczególnie te z ekocertyfikatem. Szacuje się, że ich sprzedaż w samym tylko 2020 roku wzrosła o ponad 100%. Pierwsze miejsce pod kątem zainteresowania produktami bio niezmiennie zajmuje Warszawa. Szukasz sprawdzonego sklepu w stolicy, gdzie zrobisz ekozakupy bez wychodzenia z domu, a zamówienie odbierzesz nawet tego samego dnia? Czytaj dalej!

Progi na Myśliborskiej

- Ulica Myśliborska jest jedną z dłuższych na Białołęce - przypomina ZDM. - Ponieważ łączy Tarchomin z Żeraniem, to mimo że nie stanowi głównego ciągu z północy na południe dzielnicy, codziennie poruszają się nią tysiące samochodów. Dla wielu kierowców stanowi bowiem sposób na ominięcie Modlińskiej. Parametry ulicy nie są jednak dostosowane do takiego natężenia. Z założenia jest to droga bardziej lokalna i nie powinna służyć do ruchu międzyosiedlowego. Tym bardziej że jezdnia jest wąska, podobnie jak przyległe do niej chodniki.

Aby uniemożliwić szybką jazdę, w ubiegłych latach drogowcy zamontowali progi zwalniające w południowej części ulicy, w pobliżu Dorodnej. Teraz zostały one ułożone w sąsiedztwie przejść dla pieszych: po obu stronach skrzyżowania z Kasztanową i na wysokości parkingu przed skrętem w Świderską.

Kup bilet

Trakt Nadwiślański pozostał pomysłem

Duży ruch na żerańskim odcinku Myśliborskiej wynika nie tylko z rzekomego "omijania Modlińskiej", ale także braku odpowiedniej siatki dróg na północnym Żeraniu. Docelowo główną osią osiedla powinien stać się Trakt Nadwiślański, będący dziś krótką ulicą obok Galerii Północnej. Jego główny odcinek jest od dekad wyłącznie planowany.

Na południe od Obrazkowej Trakt Nadwiślański miałby przeciąć Myśliborską i biec nad Wisłą za most Grota-Roweckiego, kończąc się skrzyżowaniem z Jagiellońską. Na Żeraniu wciąż znajduje się rezerwa terenu pod ulicę, ale nic nie wskazuje na to, by warszawski samorząd zamierzał kiedykolwiek ją zbudować.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (17)

# 123

14.12.2021 10:14

Zamiast poszerzenia ulicy progi zwalniajace. A z mostu zjechać już stanowi problem, bo Mysliborska wąska. Ci mieszkańcy to chyba tylko autobusem jeżdżą? Ze wsi przyszli i chyba tam powinni wrócić? W mieście spokoju i małego natężenia ruchu nie znajdą.

# lokals

14.12.2021 10:19

#123 napisał(a) 14.12.2021 10:14
Zamiast poszerzenia ulicy progi zwalniajace. A z mostu zjechać już stanowi problem, bo Mysliborska wąska. Ci mieszkańcy to chyba tylko autobusem jeżdżą? Ze wsi przyszli i chyba tam powinni wrócić? W mieście spokoju i małego natężenia ruchu nie znajdą.

To właśnie zapie_dalanie samochodem po mieście i ignorowanie obowiązujących przepisów jest świadectwem wiejskiego pochodzenia, bo innych środków transportu tam nie znajo.
Progi zwalniające macie na własne życzenie. Nikt by ich nie montował, gdyby nie notoryczne przekraczanie dozwolonej prędkości.

# Marian

14.12.2021 10:47

Patologia Trzaska w pełnej krasie. Tempo 10 w środku pustkowia. Nic tylko pogratulować pustego łba.

REKLAMA

 drugastrona

14.12.2021 10:48

Na Trakt Nadwiślański nie ma co liczyć w przewidywalnej przyszłości. Jeżeli ktoś chce jeździć własnym samochodem do centrum w godzinach szczytu, to będzie miał coraz większy problem. A dzięki Polskiemu Ładowi inwestycji lokalnych będzie coraz mniej. Pieniądze z naszych podatków zostaną przetransferowane w sporej części np. na CPK, przekop Mierzei, TVP, Rydzyka, itp. Całe szczęście, że ja pracuję z domu.

# Leon

14.12.2021 10:50

Czaskoski nic nie buduje tylko niszczy. Do zwężania i blokowania pierwszy. Nigdy już nie zagłosuję na PO.

# Moniia

14.12.2021 12:45

#Leon napisał(a) 14.12.2021 10:50
Czaskoski nic nie buduje tylko niszczy. Do zwężania i blokowania pierwszy. Nigdy już nie zagłosuję na PO.

Trzaskowski dostał 56,67% głosów przy 12 kontrkandydatach. Jego program wyborczy był jawny i jest obecnie realizowany. Dla grubo ponad połowy mieszkańców Warszawy był kandydatem pierwszego wyboru, przy dogrywce typu Trzaskowski-Jaki byłoby w okolicach 70-30.
Wniosek? Jesteś w zdecydowanej mniejszości, mieszkańcy Warszawy chcą czego innego niż Ty.

REKLAMA

# podatNIKT

14.12.2021 13:02

#Moniia napisał(a) 14.12.2021 12:45
Trzaskowski dostał 56,67% głosów przy 12 kontrkandydatach. Jego program wyborczy był jawny i jest obecnie realizowany.

Nie przypominam sobie w programie wyborczym Trzaskowskiego zwężenia Marszałkowskiej, Al. Jerozolimskich, Kruczej, likwidacji ronda Dmowskiego, likwidacji ulicy Złotej, zwężenia Sokratesa. Ten Pan realizuje program, którego nie poddał pod społeczny osąd. Nie było tego w programie. Mieszkańcy nie mieli okazji ocenić tych pomysłów.

# Xyz

14.12.2021 13:09

TO co? Jeśli jest w mniejszości to już nie jest mieszkańcem Warszawy? Przecież to debilny wniosek

# Elzar

14.12.2021 14:20

#Moniia napisał(a) 14.12.2021 12:45
przy dogrywce typu Trzaskowski-Jaki byłoby w okolicach 70-30.
Wniosek? Jesteś w zdecydowanej mniejszości, mieszkańcy Warszawy chcą czego innego niż Ty.
Co racja to racja, ale porównywanie tych panów to raczej jakaś groteska. Duża część głosowała na Trzaskowskiego, bo nie chciała Jakiego. Ot, mniejsze zło. I niestety trudno się nie zgodzić, że Trzaskowski jest bardzo mizernym gospodarzem miasta. Koncentruje się głównie na inwestycjach wizerunkowych a sprawy przyziemne niestety bardzo się pogorszyły.

REKLAMA

# Moniia

14.12.2021 15:19

Z tym się zgadzam. HGW wróć!
To był jednak jeden z lepszych prezydentów Warszawy.

# edek

14.12.2021 16:25

[ napisał(a) 14.12.2021 12:45]
" Trzaskowski dostał 56,67% głosów przy 12 kontrkandydatach. Jego program wyborczy był jawny i jest obecnie realizowany. "
tak? a to zapomniałaś już o tym jak obiecywał metro na Tarchomin? była mapka, narysowane stacje, wymądrzanie się na skrzyżowaniu Światowida/Mehoffera i mówisz że to teraz jest w realizacji?? brawo...

# franz

14.12.2021 19:31

Trzaskowski nawet nie ma pojęcia o tym temacie.
To jest pytanie do Burmistrza Białołęki do pana Grzegorza Kuca!
To dzielnica jest odpowiedzialna za montaż progów. To dzielnica nie "ciśnie" Ratusza w temacie inwestycji.
Tradycyjnie... nie da się... zastanawiam się po co w takim razie jest UDB skoro nic nie może, nie jest decyzyjna? Za co urzędasy biorą pieniądze?

REKLAMA

# Xyz

15.12.2021 09:52

#franz napisał(a) 14.12.2021 19:31
Trzaskowski nawet nie ma pojęcia o tym temacie.
Ale to go nie usprawiedliwia! Burmistrz na którego słusznie pomstujesz straciłby stanowisko następnego dnia, gdyby tylko Trzaskowski tego chciał. Skoro go jednak trzyma na tym stanowisku, to bierze za niego 100% odpowiedzialność.

# WWO

16.12.2021 08:34

drugastrona napisał 14.12.2021 10:48
Na Trakt Nadwiślański nie ma co liczyć w przewidywalnej przyszłości. Jeżeli ktoś chce jeździć własnym samochodem do centrum w godzinach szczytu, to będzie miał coraz większy problem. A dzięki Polskiemu Ładowi inwestycji lokalnych będzie coraz mniej. Pieniądze z naszych podatków zostaną przetransferowane w sporej części np. na CPK, przekop Mierzei, TVP, Rydzyka, itp. Całe szczęście, że ja pracuję z domu.

Rimmer ratusza w natarciu. Co ma CPK do budżetu Warszawy? To Twój Rafałek woli dziesiąty raz wyremontować Nowy Świat zamiast sypnąć na nową ulicę łączącą Tarchomin z Centrum. Ty z góry gasisz ludzkie oczekiwania... "Nie ma co liczyć"... Jesteś po prostu aparatczykiem. Co do Twojej komunikacji, gdzie tramwajujesz... Bilet miesięczny kosztuje 110 PLN. To tylko 20% kosztów przejazdów. 80% do przejazdów dokłada się z podatków. Zatem za przejazdy pasażera komunikacji w 20% płaci on sam, a w 80& płacą za niego wszyscy mieszkańcy, zwłaszcza ci co nie jeżdżą. Gdyby nie było budżetowych dotacji do przejazdów to ten sam bilet kosztowałby 550 PLN. Za 550 PLN miesięcznie to każdy samochodem swobodnie wyjeździ więcej niż na bilecie ZTM. Właśnie tak "opłaca się" transport zbiorowy. To fabryka etatów takich jak Twój. Wracając do tematu... Nie Ty będziesz decydował, czego mają oczekiwać mieszkańcy tego miasta.

# Mamona

16.12.2021 11:03

#WWO napisał(a) 16.12.2021 08:34
Rimmer ratusza w natarciu. Co ma CPK do budżetu Warszawy?
Pełna zgoda z całym Twoim wywodem. Żałosny jest ten ratuszowy apologeta z przesłaniem, że nic się nie da na Białołęce zrobić bo PIS.

REKLAMA

# ViiR

16.12.2021 16:25

Jedyna sensowna opcja to chyba budować ten Trakt Nadwiślański razem z linią metra pod spodem...

# Waldemar

16.12.2021 20:29

Ja jeszcze dorzucam ulicę Milenijną zeby zrobić spowalniacze bo tu wielu kierowcow jeżdzi jak po przyslowiowym polu nie zwracając uwagi na nic i ze tu jest wąsko
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

City Break
City Break

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA