REKLAMA

Wawer

różne »

 

Wymyślił komunikację

  20 marca 2009

Krzysztof Sokołowski z Wawra wraz z Pawłem Rosłańcem opracował kompletny projekt komunikacji w Wawrze. Jego system ma stworzyć główny ciąg komunikacyjny w dzielnicy, wzdłuż ulic Aleja Dzieci Polskich - Żegańska - Zwoleńska - Bronowska.

REKLAMA

- Tak stworzony projekt mógłby dać realne szanse na poprawę podróżowania na terenie Wawra, jak również poza jego teren. Przede wszystkim łatwiej można by dotrzeć na Grochów, Pragę, na Mokotów, jak i do centrum - twierdzi Krzysztof So-kołowski.

Oprócz ciągu wschód-zachód, Sokołowski jako inne główne ciągi widziałby Trakt Lubelski, Wał Miedzeszyński i ulicę Patriotów.

- Do głównych ciągów oraz kolei dojeżdżałyby linie dowozowe 161, 215, w przyszłości również nowe linie. Zachowana byłaby linia 305 w okrojonym zakresie. Na Patriotów kursowałaby linia 521 na Grochów i do centrum Warszawy.

Jak mówi, projekt powstał po propozycjach zmian, jakie jesienią 2008 przed-stawił Zarząd Transportu Miejskiego. Przyznaje, że koncepcja opracowana przez niego nie jest doskonała, ale i tak wydaje się lepsza niż miejska. - Mój projekt zo-stał skonsultowany z działem analiz układu komunikacyjnego ZTM i niejako część pomysłów jest właśnie ZTM. Ten dział przyjął projekt dobrze, jednak póki co jest on w fazie zawieszenia.

Dokładniej, jego pomysł przedstawia się tak (w kolejności: numer linii, częstot-liwość przejazdów, trasa):

  • 115/15/20/15/20 - Dworzec Wschodni, Bliska, Żupnicza, Chodakowska, Stani-sławowska, Dwernickiego, Wiatraczna, Grochowska, Zamieniecka, Fieldorfa, Wałem Miedzeszyńskim, Kadetów, Lucerny, Mrówczą, Zwoleńską, dalej wschodnią jezdnią do Falenicy i bez zmian do Aleksandrowa;
  • 119/20/20/20/20 - wycofana z Traktu Lubelskiego i ulicy Lucerny na trasę: Mię-dzylesie, al. Dzieci Polskich, Żegańska, Zwoleńska, Trakt Lubelski, Bronowska, Wał Miedzeszyński, most i Trasa Siekierkowska, Witosa, Beethovena, Sobies-kiego, i dalej bez zmian
  • 161/15/20/15/20 - z Błot, Wałem Miedzeszyńskim, Bysławską - Patriotów zach., Przewodową, Zasadową, Panny Wodnej, następnie wschodnią Patriotów, Żegańską do pętli Międzylesie
  • 173/10/15/10/30 - linia zastąpi linie 115 i 315 w relacji Marysin - Grochów - Dworzec Wschodni na trasie: z Woli Grzybowskiej, przez Marysin, Grochowską do Dworca Wschodniego (wybrane kursy nadal do Starej Miłosnej)
  • 215/15/20/15/20 - nowa linia, która ma zastąpić linię 115 wycofaną z Marysina i Międzylesia, 161 (na ulicy Oleckiej) i 137 i połączy Wawer z Rembertowem: Olecka, Michalinki, Patriotów zach, i do Aleksandrowa po trasie linii 115, na-stępnie Zagórzańską, Izbicką (podjazd na pętle Zbójna Góra), Panny Wodnej, Mrówcza, Zwoleńska Żegańska, Pożaryskiego, Kajki, Kościuszkowców (lub Po-tockich, Korkową i do Rembertowa albo przez Wygodę, albo przez Nowy Rem-bertów)
  • 305/40/40/x: poprawa dojazdu z Kuligowa do szkół w Zerzeniu i Nowym Waw-rze to nowe zadania linii, dalej będzie łączyć osiedle Zastów z przychodnią na Strusiej na trasie: Strusia na obecnej trasie do Zwoleńskiej, następnie Trakt Lubelski - Wał Miedzeszyński - Bronowska - Trakt Lubelski ... Strusia. Rozwa-żany jest też wariant z trasą przez: Masłowiecką i Przygodną w stronę pętli Strusia.
  • 142/15/20/15/15 - skrócenie do pętli Falenica.
Zakładany projekt ma omijać najbardziej zatłoczone rejony dzielnicy, uprościć układ komunikacyjny w Wawrze i ułatwić życie mieszkańcom. - Projekt na chwilę obecną jest najlepszą wersją dla Wawra, jaką udało się stworzyć, uwzględniając wszelkie uwarunkowania lokalne - twierdzi pomysłodawca zmian. - Wadą na pewno jest wycofanie 119 z ulicy Lucerny, ale w Wawrze zachodnim nie może być dwóch linii do centrum, a zapełnienie wskazuje, że na Bronowskiej powinna być linia do centrum i Zwoleńskiej. Według mnie linia 115 o lepszej częstotliwości w pełni zastąpi krążącą 119, ale bez przesiadek się nie obędzie. Do obsługi linii w Wawrze potrzebne są nowe wozy, które będą dostępne od jesienni 2009, dlatego wprowa-dzenie projektu zakłada się na wrzesień 2009.

Igor Krajnow, rzecznik ZTM: - Oczywiście przyjrzymy się projektowi pana Krzysztofa. Nie wolno jednak zapominać, że zmian nie można wprowadzać tylko pod kątem jednej dzielnicy, bo sieć komunikacyjna obejmuje całą aglomerację i naruszenie koncepcji w jednej części miasta może się odbić niekorzystnie w innej. Na pewno jednak nie zostawimy tego projektu bez odpowiedzi.

(wt)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe