Wycinać i budować
28 kwietnia 2006
Po wielomiesięczych perypetiach ruszyła wreszcie budowa stacji metra Słodowiec. Stacje Stare Bielany i Wawrzyszew ruszą niebawem. Kolejne tunele również. Niespodziewanie dla wszystkich Hydrobudowa-6 wycofała trzy powództwa. Zrobiła to po przegraniu czterech kolejnych spraw.
Po decyzji Hydrobudowy odblokowana została możliwość podpisania umowy na budowę stacji Stare Bielany i Wawrzyszew oraz tuneli prowadzących do tych stacji.
Prawdopodobnie Hydrobudowa bała się kolejnej przegranej, choć jej przedsta-wiciel powiedział, że firma nie chce blokować tak potrzebnej miastu inwestycji. - Nasi prawnicy popełniali błędy formalne, ale nie zmieniamy zdania i uważamy, że mieliśmy rację - mówi Mateusz Gdowski z Hydrobudowy. - Stację Słodowiec zwy-cięskie konsorcjum chciało zbudować za cenę dumpingową. Te obawy już się potwierdzają, bo zaczyna się mówić o aneksie, który zwiększy koszty.
Zaprzecza temu Mirosław Kochalski, komisarz Warszawy. Wydłużenie czasu budowy i wzrost kosztów możliwy jest wyłącznie w przypadku poważnej przeszkody pod ziemią.
Po wycofaniu skargi Hydrobudowy, w sądzie jest jeszcze jedno odwołanie. Firma Warbud nie zgadza się z wynikami przetargu na budowę ostatniej stacji Młociny. Być może wzorem Hydrobudowy wycofa skargę. Liczą na to mieszkańcy całej Warszawy, a ci z Bielan z przerażeniem patrzą na nowe place budowy. Niestety będą musieli się do nich przyzwyczaić.
Żałują też drzew, które zostaną wycięte na Kasprowicza i w innych rejonach. Wiadomo jednak było od dawna, że będą rosnąć tylko do czasu rozpoczęcia budowy kolejnych odcinków metra. - To, że trwało to tyle lat i że takie same drzewa na Ursynowie nie zdążyły równie mocno wyrosnąć nie powinno zmienić planów wycinek. Wycinać i budować... drzewa można zasadzić na nowo - pisze internauta na bielańskim forum.
Stacja Słodowiec ma być gotowa na jesieni 2007 roku. Wtedy dopiero wszystkie pociągi będą jeździć dalej niż na pl. Wilsona. Być może wcześniej część pociągów pojedzie do stacji Marymont lub jeden skład wahadłowo po jednym torze. Na stacji Marymont nie jest planowane zawracanie.
oko