Fotoradar na Wisłostradzie? Nie chodzi o bezpieczeństwo
dzisiaj, 08:02
Jedna z żoliborskich radnych ponownie zwróciła uwagę na problem hałasu i nadmiernej prędkości na Wisłostradzie. Zarząd Dróg Miejskich przekazał wniosek do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego (GITD), a ten nie wyklucza instalacji fotoradaru. Jednak decyzji wciąż nie ma.
Radna Joanna Cichecka, działając w imieniu mieszkańców i osób odwiedzających park Kępa Potocka, zaapelowała o montaż radaru mierzącego prędkość na odcinku Wisłostrady pomiędzy Trasą AK a wiaduktem nad ul. Krasińskiego. Co ciekawe, jako główny powód wskazała nie kwestie bezpieczeństwa, a nadmierny hałas.
Jak podkreśla, dotychczasowe działania w sprawie wyciszenia tego obszaru - m.in. starania radnego Konrada Smocznego o budowę ekranów akustycznych - nie przyniosły efektu.
- Jest ogromna potrzeba ograniczenia hałasu z Wisłostrady. Nadmierna prędkość generuje dźwięki przekraczające normy, a nocą szum jest stały i wyjątkowo uciążliwy - wyjaśnia radna. Dodaje, że radar "dyscyplinuje kierowców", poprawia bezpieczeństwo i przynosi "wymierne korzyści finansowe" z mandatów.
Proponuje również rozważenie obniżenia prędkości nie tylko przy moście Gdańskim (70 km/h), lecz także na wcześniejszym odcinku.
Stanowisko GITD: na razie bez fotoradaru
Jak informuje GITD, w tej chwili nie przewiduje się instalacji radaru na wysokości Kępy Potockiej. Obecnie trwa realizacja zakupów urządzeń w ramach Krajowego Planu Odbudowy, które trafią jedynie na drogi krajowe.
- Wnioskowana lokalizacja nie została wskazana jako priorytetowa - tłumaczy Andrzej Kolasa, dyrektor Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.
Miasto może pomóc. Fotoradary z zasobów Warszawy
Inspektorat podkreśla jednak, że współpracuje z warszawskim Zarządem Dróg Miejskich, który kupuje urządzenia i przekazuje je GITD. Dzięki temu system nadzoru objął m.in. fotoradar w Alejach Jerozolimskich przy ul. Ryżowej.
Miasto planuje też przenieść urządzenie z Wybrzeża Kościuszkowskiego i Karowej na ul. Wóycickiego oraz zainstalować odcinkowy pomiar prędkości w tunelu Wisłostrady.
- Obecnie nadzorujemy prędkość w Warszawie dzięki 25 fotoradarom użyczonym przez samorząd i trzem od innych podmiotów. Nie mamy wolnych urządzeń ani pieniędzy na zakup kolejnych - dodaje dyrektor Kolasa.
DB






























































