ZTM "odleciał". Tak ma wyglądać parking w Winnicy
16 listopada 2021
Druga pętla Winnica i parking P+R mają mieć na dachu... boisko do siatkówki, plac zabaw i ścieżki dla biegaczy. Koszty byłyby gigantyczne, a pieniędzy w miejskiej kasie brak.
We wtorek 16 listopada na YouTube odbyło się jedno z najdziwniejszych spotkań informacyjnych w historii Zarządu Transportu Miejskiego. Zainteresowani mieszkańcy Białołęki i Jabłonny mogli obejrzeć prezentację dotyczącą docelowej pętli tramwajowo-autobusowej oraz parkingu P+R, projektowanych na rogu Modlińskiej i planowanego przedłużenia Światowida. Nie było możliwości zadawania pytań.
Jak znaleźć idealny prezent? 5 uniwersalnych propozycji
Prezenty to nie tylko radość dla otrzymującego, ale również dla wręczającego. Niestety, często, nawet kogoś dobrze znając, nie mamy pewności, co powinniśmy kupić, a ta sytuacja pogarsza się wraz ze zmniejszaniem stopnia znajomości. Jednak to nie jest problem, jeśli zna się najbardziej popularne i uniwersalne prezenty, które można spersonalizować tak, aby pasowały do danej osoby. Warto się im dokładnie przyjrzeć.
Wyłączony był nawet czat YouTube, więc jedyną formą "wypowiedzenia się" było kliknięcie łapki w dół lub w górę.
Jakie linie zostaną przedłużenie?
Od września linie tramwajowe 2 i 17 oraz autobusowa 509 dojeżdżają do nowej pętli Winnica, znajdującej się przy Światowida na wysokości Dionizosa. Docelowo główna ulica Nowodworów zostanie przedłużona do Modlińskiej, a przy skrzyżowaniu powstaną: druga pętla tramwajowo-autobusowa i parking P+R.
ZTM zapowiada, że zamierza przedłużyć do nowej pętli tramwaje 2 i 17 oraz autobusy 126, 186, 509, 516, 518 i 900. Dojadą do niej także L49 z Jabłonny oraz 911. To nowa linia autobusowa, która prawdopodobnie już w styczniu połączy Kępę Tarchomińską z Winnicą. Budowa samej pętli tramwajowo-autobusowej miałaby potrwać dwa lata, ale ZTM na razie nie ma zapewnionego finansowania inwestycji.
Kosmiczny parking P+R
W drugim etapie, trwającym kolejne dwa lata, nad pętlą powstałyby kondygnacje mieszczące miejsca parkingowe dla kierowców dojeżdżających z północnego krańca Białołęki oraz z Jabłonny. Projektanci przewidują, że konieczna jest budowa 418-607 miejsc. Koncepcja architektoniczna jest zadziwiająca. Na dachu, na który będzie można wjechać rowerem, przewidziano m.in. plac zabaw, pumptrack, boisko do siatkówki, strefę relaksu i trasy biegowe.
- Projekt przewiduje zastosowanie dużej ilości roślinności, która będzie pełnić funkcję m.in. chłodniczą i estetyczną, a także historyczną, ponieważ w okolicy istniały niegdyś winnice - mówił podczas prezentacji Adrian Wrzesień z Głębocki Studio. - Obiekt utrzymany jest w jasnej kolorystyce, co dodatkowo pozwala na zminimalizowanie przegrzewania w lecie. Elewacja jest ażurowa, z lameli aluminiowych, a przestrzenie między nimi zajmuje pnąca roślinność. Cała elewacja jest iluminowana.
Pałace ZTM-u
Na razie nie wiadomo, kiedy mogłaby ruszyć budowa kompleksu, bo w budżecie stołecznego samorządu nie zapisano na budowę ani złotówki. Koszt z pewnością byłby jednak gigantyczny. To kolejna planowana przez ZTM inwestycja sprawiająca wrażenie, że urzędnicy nie liczą się z pieniędzmi. Przy węźle Płochocińskiej z Marywilską trwa właśnie budowa jednopoziomowego parkingu P+R Żerań na zaledwie 220 samochodów, za który samorząd zapłaci aż 5,9 mln zł.
(dg)
.