REKLAMA

Puls Warszawy

inwestycje »

 

Na co poszło 87 milionów? Na Dworcu Głównym nie ma nawet zadaszenia

  3 marca 2021

alt='Na co poszło 87 milionów? Na Dworcu Głównym nie ma nawet zadaszenia'
źródło: PKP PLK

Oczekiwana od 24 lat reaktywacja Warszawy Głównej zmieniła się w farsę. Efekty opóźniającej się przebudowy są wręcz śmieszne, zważywszy na jej ogromne koszty.

REKLAMA

Nowoczesna stacja kolejowa blisko centrum Warszawy, z budynkiem pełnym punktów usługowych - tak wyobrażaliśmy sobie przywrócony na komunikacyjną mapę miasta Dworzec Główny przy pl. Zawiszy. Po przedłużającej się przebudowie za 87 mln zł możemy pochwalić stację właściwie tylko za to, co się nie zmieniło: lokalizację blisko centrum Warszawy i wieżowców wokół ronda Daszyńskiego.

Dworzec Główny wraca

- Podróżni będą mogli korzystać z Warszawy Głównej od 14 marca - zapowiada PKP PLK. - Przebudowana całkowicie stacja znów będzie czynna po ponad 20 latach. Z Warszawy Głównej przewidziano kilkanaście połączeń Polregio i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie do Łodzi Fabrycznej oraz Kolei Mazowieckich do Skierniewic, Grodziska Mazowieckiego, Piaseczna, Dobieszyna, Łowicza i Sochaczewa.

Na reaktywowanej stacji znajdziemy dwa perony, na które można dostać się tylko od strony Towarowej. Jak piszą kolejarze, "wykonawca przygotował oświetlenie oraz wiaty". Zdaniem PKP PLK na jednym z najważniejszych dworców w Warszawie powinny wystarczyć pasażerom krótkie zadaszenia, które nie osłaniają całych peronów a ich architektura przywodzi na myśl raczej podrzędną stację na prowincji.

Kup bilet

Znów niewygodne przesiadki

Perony znajdują się w oddaleniu od Towarowej, co znacznie wydłuża czas przesiadki pasażerom chcącym pojechać z Głównego tramwajem w głąb Woli, do Śródmieścia albo na Ochotę. Kładka, mająca umożliwić przejście w kierunku osiedla 19. Dzielnica i biurowców w Al. Jerozolimskich, jest wciąż na bardzo wczesnym etapie budowy a pasażerowie poczekają na nią co najmniej do lipca.

Co ciekawe, na Dworcu Głównym wciąż stoją - i niszczeją pod gołym niebem - zabytkowe pociągi, będące częścią wystawy Stacji Muzeum (d. Muzeum Kolejnictwa). Kolejarze mieli przenieść je do nowego muzeum na Odolanach, ale koszty budowy multimedialnej ekspozycji okazały się zaporowe.

(dg)

REKLAMA

 

REKLAMA

Komentarze (6)

# pekapek

03.03.2021 20:39

Na PKP to naprawdę szkoda słów... i to niezależnie kto rządzi. Aczkolwiek przy obecnych pisowskich rządach to jest już zupełna zapaść. To jest już trup, który kosztuje nas podatników ogromne pieniądze.

# facio aligacio

03.03.2021 23:47

co za chore bzdury! może warszawa główna powinna być na okęciu, żeby były lepsze przesiadki do samolotów?

# Madbutcher

04.03.2021 08:12

Państwowe pieniądze, to znaczy, że niczyje. Kto by się przejmował tym, ile ich poszło i na co. W prywatnej spółce już dawno by się ktoś zainteresował tą sytuacją, jak nie rada nadzorcza, to akcjonariusze i prezes by się pożegnał ze stołkiem. A na państwowym? Eee tam... kto by się tym martwił...

REKLAMA

# wykolejnica wąskotorowa

04.03.2021 12:52

#pekapek napisał(a) 03.03.2021 20:39
Aczkolwiek przy obecnych pisowskich rządach to jest już zupełna zapaść. To jest już trup, który kosztuje nas podatników ogromne pieniądze.
Akurat mam odmienne zdanie - przybywa połączeń i przewoźników. Równie dobrze można napisać że Warszawa mimo długotrwałych rządów popaprańców nie ma nadal żadnej stacji metra przy żadnym z dworców pociągów dalekobieżnych mimo ze metro kosztuje nas podatników miliardy.
I dlatego reaktywacja Głównego jest bez sensu - za daleko od metra , za daleko od tramwaju. Chyba że to ma być zapasowa stacja końcowa na czas remontu linii średnicowej - jeśli tak to wiaty wystarczą , a ta kładka zawsze się przyda - może nie nie osiągnie rekordu czasu budowy kładki przy Prądzyńskiego...

# Pp47

04.03.2021 18:34

Dworzec w mieście powinien mieć przede wszystkim dobre i wygodne połączenia z siecią komunikacji miejskiej. A tam nawet SKM nie staje! Brak tego od razu dyskwalifikuje Dworzec Główny. Co zresztą mnie nie martwi, bo nie widzę sensu tworzenia 3 dworca w niewielkiej odległości od Dworca Centrum i modernizowanego Dworca Zachodniego. Jaki jest sens tworzenia tego ego dworca, nie wypełniającego żadnej! nowej funkcji, której z powodzeniem nie realizują już z powodzeniem nieodległe, istniejące dworce!?

# Zhydajtek

09.03.2021 18:43

Pieniądze zupełnie nieadekwatne do zakresu i efektu prac. Równowartość postawienia i wykończenia pod klucz 100 domów wolnostojących - wcale nie najtańszych i najmniejszych. Założę się, że kilkadziesiąt milionów przy okazji rozkradzione przez sitwę systemowych dygnitarzy i ich znajomków

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe