Z dala od metra i autobusu. Budują stację pośrodku niczego
19 lutego 2021
Na pograniczu Targówka i Pragi trwają prace na budowie nowego przystanku kolejowego. Pasażerowie będą mieć zagwarantowane niewygodne przesiadki w każdym kierunku.
Prace nad stacją kolejową Targówek rozpoczęły się jeszcze w 2019 roku, ale wciąż są one mało zaawansowane. Już w trakcie budowy PKP Polskie Linie Kolejowe postanowiły zmienić projekt, by umożliwić w przyszłości dodanie w tym miejscu jeszcze dwóch torów.
Stacja Targówek - po co?
Nowa stacja dla SKM i Kolei Mazowieckich powstaje w oddaleniu zarówno od stacji metra Szwedzka, jak i przystanków autobusowych na Radzymińskiej czy linii kolejowej między Dworcem Wileńskim a stacją Zacisze Wilno.
Budują nową stację SKM-ki. Miliony wydane w absurdalnym miejscu
W grudniu ruszyły prace na budowie najmniej potrzebnego przystanku kolejowego w Warszawie. Nie będzie wygodnej przesiadki ani do metra, ani do autobusów.
Przystanek został zaprojektowany około 100 metrów na zachód od Radzymińskiej, pomiędzy hipermarketem a ogródkami działkowymi. Chętnych do przesiadki z SKM do metra - o ile tacy w ogóle będą - czekają kilkusetmetrowe spacery. Nie będzie także wygodnej przesiadki do autobusów jadących Radzymińską, a w planach nie ma nawet kładki na przystanek w stronę Marek.
SKM przy rondzie Żaba?
Lokalizacja stacji budzi jeszcze jedną, poważną wątpliwość. Po wielu latach nacisków, w grudniu kolejarze niespodziewanie ogłosili, że planują stację również przy rondzie Żaba, gdzie możliwa byłaby przesiadka do tramwajów i autobusów. Jeśli plany zostaną zrealizowane, na linii między Pragą i Targówkiem pociągi SKM będą zatrzymywać się dwukrotnie w bardzo małej odległości.
(dg)