"Dogodna przesiadka" na Żeraniu. Między przystankami pół kilometra
19 lutego 2021
Podczas przebudowy mostu Grota autobusy jadące Jagiellońską i Modlińską stawały bezpośrednio pod wiaduktem. Teraz pasażerowie muszą wędrować.
"Żerań FSO" to określenie rodem ze starego dowcipu o skrócie "PZPR". Olbrzymi węzeł trasy S8 z Modlińską i Jagiellońską nie leży na Żeraniu (ani historycznie, ani według Miejskiego Systemu Informacji) a pobliska fabryka samochodów jest od dawna nieczynna. Określenie utarło się jednak na tyle, że dziś to właśnie ta okolica jest kojarzona z nazwą "Żerań". Na węźle zatrzymują się dwie linie tramwajowe i szesnaście autobusowych, w tym dwie nocne, ale przesiadki między różnymi kierunkami są bardzo niewygodne.
Żerań FSO - brakujący przystanek
- Zwracamy się z uprzejmą prośbą o zlokalizowanie nowego przystanku autobusowego pod mostem Grota-Roweckiego, w okolicy kościoła św. Jadwigi na Żeraniu, w kierunku Tarchomina - piszą białołęccy radni Michał Jaworski, Piotr Knap i Lucyna Wnuszyńska. - Jak zaznaczają mieszkańcy, przystanek w takiej lokalizacji bardzo by się przydał i ułatwił przemieszczanie się. Obecnie najbliższy przystanek autobusowy w kierunku północnym znajduje się na wysokości Auchan, a więc prawie 500 metrów od węzła komunikacyjnego. Warto zaznaczyć, że przystanek w stronę Pragi Północ znajduje się właśnie pod mostem Grota-Roweckiego, po drugiej stronie Modlińskiej.
509 się nie zatrzyma
- Zdajemy sobie sprawę, że dodatkowy przystanek w tym rejonie byłby rozwiązaniem dla pasażerów korzystnym, dlatego też podjęliśmy działania mające na celu utrzymanie na stałe przystanku Żerań FSO 54 - mówi Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. - Przygotowaliśmy projekt przystanku na pasie ruchu, bez zatoki. W toku uzgodnień Biuro Polityki Mobilności i Transportu wyraziło stanowisko, że ze względów bezpieczeństwa ruchu konieczna byłaby budowa zatoki. Z tego względu z uwagi na występujące kolizje z urządzeniami podziemnymi koszt inwestycji bardzo wzrósł, gdyż konieczna byłaby przebudowa urządzeń podziemnych i budowa zatoki. Niestety, obecnie nie posiadamy pieniędzy na tę inwestycję.
(dg)