REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

W tramwaju lodówka, w autobusie piekarnik. O co chodzi?
REKLAMA

źródło: ZTM


REKLAMA

W tramwaju lodówka, w autobusie piekarnik. O co chodzi?

Upał nie odpuszcza a skarg na klimatyzację w komunikacji miejskiej przybywa z każdym dniem. Trwają także wzmożone kontrole.

REKLAMA

Tramwaj nr 2: Bez kurtki-puchówki nie wchodzić, 512 to od tygodnia sauna na kółkach, czyli stary jelcz. W tramwaju czy w autobusie 18 stopni, na zewnątrz 30-40. Efekt? Takie różnice temperatur, że zatoki błagają o litość, a potem my błagamy zatoki, żeby przestały boleć i drenować nam głowy. 189 i 317? Jeżdżę codziennie rano i po południu. Klimatyzacja praktycznie nigdy nie włączona, a jeśli już, to słabo.

Ta "wiązanka" komentarzy publikowanych na stronie facebookowej Warszawski Transport Publiczny to tylko mały wycinek rzeczywistości, ale daje ona pewne pojęcie o tym, co dzieje się w komunikacji miejskiej podczas upałów. Pasażerowie nieustannie narzekają, że w tramwajach jest za zimno, zaś w autobusach - za ciepło.

Kontrole trwają

Kłopoty z klimatyzacją można zgłosić np. na wspomnianym już Facebooku, gdzie Warszawski Transport Publiczny zawiesił grafikę zachęcającą do zgłaszania uwag (ZGŁOŚ) . Można zadzwonić także do miejskiego centrum kontaktu (tel. 19-115). Szanse na rozwiązanie problemu zdecydowanie wzrosną, jeśli podamy numer boczny pojazdu i przybliżoną godzinę przejazdu lub numer linii, godzinę, nazwę przystanku i kierunek.

- Nasi pracownicy codziennie kontrolują działanie klimatyzacji - zapewnia ZTM. - W czwartek 6 czerwca sprawdzili 172 pojazdy. W 12 z nich wykryli nieprawidłowości. W takim przypadku pojazd może być odesłany do zajezdni, a operator obsługujący daną linię ukarany finansowo.

Jak to działa?

Liczba pojazdów wyposażonych w klimatyzację rośnie, ale wciąż nie ma jej ok. 250 tramwajów i ok. 200 autobusów. Ujednolicenie standardu utrudnia to, że pojazdy są wyposażone w różne systemy. W najnowszych klimatyzacja jest automatyczna, chłodzeniem steruje komputer, a motorniczy lub kierowca nie ma wpływu na jej działanie. Jeśli temperatura przekracza 20 stopni i powietrze z nawiewu nie wystarcza, włącza się klimatyzacja ustawiona na 22 stopnie. Podczas upałów w pojeździe powinno o 6 stopni chłodniej, niż na zewnątrz.

- Zdarza się, że mimo włączonych urządzeń klimatyzacyjnych pasażerowie odczuwają zbyt wysoką temperaturę - przyznaje ZTM. - Klimatyzatory w pojazdach komunikacji miejskiej mają bardzo trudne zadanie do wykonania: ochłodzenie wnętrza, gdy pojazd zatrzymuje się co kilkaset metrów i otwiera drzwi, przez które wpada ciepłe powietrze. Dodatkowo jeszcze powietrze wewnątrz ogrzewają pasażerowie, a ich liczba zmienia się na każdym przystanku. Dlatego też czasami temperaturę wewnątrz pasażerowie mogą odczuwać jako niekomfortową.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Stolica





12.06.2019 16:36 #MobilisA075
Zapraszam na WZ. Same starocie z Woli, U-booty i już nie chłodzące jak kiedyś Swingi no i świetne na dzisiejszą temperaturę 134N. 128N tam ujrzeć to mistrzostwo świata, które mają klimę dobrą, na deser R4 daje nam NG313 na całki, ale klimatyzacja na najkrótsze dodatki musi być. W bydło niech zdycha, ważne że szofer ma klimę i/lub szerokie okno. A my tylko lufciki i często otwarte na WYWIEW dachy. Stalowa, opanuj się z tymi MANami!
12.06.2019 17:30 #ann
Ten problem ma miejsce od lat! Niestety artykuł nic nie wyjaśnia. Brak tu logiki, bo przecież w tramwaju również drzwi otwierają się na każdym przystanku i wpada do niego gorące powietrze, a jednak w środku zimno jak w lodówce. Dawniej, kiedy jeździłam tramwajem na codzień, ciągle chorowałam na zatoki. Teraz nie jeżdżę komunikacją miejską i nie choruję.
13.06.2019 17:53 #Marian
Dlatego jeżdże swoim samochodem. W komforcie i bez smrodu.
15.06.2019 13:44 #Jakow
Bez przesady. Jeżdżę 2 codziennie. Nie jest tragicznie. Ludziom to nigdy nie dogodzi.
16.06.2019 17:18 #qwertz
Po kontroli wyraźnie poprawiło się chłodzenie w wybranych autobusach. To potwierdza, że pewna legenda miejska może być jednak faktem. Chodzi o sugestie zarządu ZTM do kierowców autobusów, by jeśli to możliwe, nie używać klimatyzacji, bo wtedy są niższe koszty eksploatacji. Po kontrolach chwilowo ta taktyka wzięła w łeb i pasażerowie odczuwają poprawę. Pytanie, na jak długo? W autobusie, gdy upał w mieście (nie na Okęciu) sięga 35-40 stopni, temperatura wewnątrz pojazdu nie powinna przekraczać 25 stopni. Czyli klimatyzacja musi pracować pełną parą. Inaczej autobus staje się piekarnikiem. Bo nie ma wywietrzników i są lufciki zamiast okien. I wszędzie te naklejki "nie otwierać okien - pojazd klimatyzowany". Nieczęsto było to zgodne ze stanem faktycznym. Air-condition nie działał, a okna nie dały się otworzyć, luft w dachu zamknięty. Za to grzać bez sensu pasażerów to ZTM uwielbia i nigdy nie zapomina. Niech no tylko na powietrzu temperatura spadnie poniżej 15 stopni.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!

Ogłoszenia drobne

Finanse
 Oferta inwestycyjna dla firm od 9.000 do 950.000.000 PLN / GBP Mam kapital, który posluzy do udzielania krótkoterminowych i dlugoterminowych pozyczek w wysokosci od 9.000 do 950.000.000 PLN / GBP dla kazdego powazne osoby, które chca tej pozyczki, 2,8% odsetek w roku, zgodnie z kwota pozyczona, poniewaz bycie konkretnym nie chce naruszac ustawy o lichwie. Mozesz splacic od 2 do 25 lat w zaleznosci od kwoty pozyczki. od Ciebie zalezy od miesiecznych platnosci. Aby uzyskac wiecej informacji, skontaktuj sie z nami teraz: Email: capitalfinans74@gmail.com

Lokal użytkowy sprzedam
 Do you need a financial help? Are you in any financial crisis or do you need funds to start up your own business? Do you need funds to settle your debt or pay off your bills or start a good business? Do you have a low credit score and you are finding it hard to obtain capital services from local banks and other financial institutes? Here is your chance to obtain a financial services from our company. We offer the following finance to individuals- *Commercial finance *Personal finance *Business finance *Construction finance *Business finance And many More: and many more at 3% interest rate; Contact Us Via Email:financialserviceoffer876@gmail.com Or Whatsapp me on +918929509036

Dom i ogród
 24KM Kosiarka,Traktorek,Pług Do Śniegu !3w1! 24KM Głównym przeznaczeniem urządzenia jest koszenie trawników i odgarnianie śniegu, ale z powodzeniem może być używane jako ciągnik do ciągnięcia przyczepki i małego pługa do orania ziemi itp. Urządzenie zbudowane jest z niektórych elementów Fiata 126P, z których główne to: silnik, skrzynia biegów, fotel, kierownica ze wskaźnikami, pedały, piasty, koła. Agregat tnący zamontowany jest między osiami co czyni konstrukcje bardzo zwrotną. Wysokość koszenia jest regulowana. Agregat drobno mieli skoszoną trawę, która staje się naturalnym nawozem i nie ma potrzeby jej zbierania. Do pracy z pługiem śnieżnym nie są nawet konieczne opony zimowe a montaż pługu to kilka minut pracy. www.kosiarki-kk.pl tel. 663 569 185

Turystyka
 We produce real documents such as registered passport and fake passport online at the best rate. Our expert team cares about everything while making document and that look 100% real and you can be used everywhere. To gain access to the chip in your passport, you need to scan the document using the camera of the Smartphone. For more details visit our website. https://fidelitydocuments.com/services/buy-passports Email: info@fidelitydocuments.com Call or Whatsapp: +1 (516)261-2460


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Helloprint Polska
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA