REKLAMA

Targówek

inwestycje »

 

Unia sypnęła kasą. Metro wjeżdża na Bródno i Zacisze

  3 października 2017

alt='Unia sypnęła kasą. Metro wjeżdża na Bródno i Zacisze'
projekt stacji "Bródno", mat. prasowe

Unia Europejska dofinansowała trzeci etap budowy II linii metra, zakładający m.in. budowę stacji "Zacisze", "Kondratowicza" i "Bródno".

REKLAMA

Unijne fundusze sfinansują ponad połowę kosztów dalszej rozbudowy podziemnej kolejki w naszej dzielnicy. Projekt "Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III" został dofinansowany w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Beneficjentem jest Warszawa, a koszt całego przedsięwzięcia to ponad 3,5 mld zł. Wnioskowana kwota dofinansowania z UE wynosi ponad 1,9 mld zł. Warto podkreślić, że finansowanie obejmie tzw. odcinek 2+3 drugiej nitki metra, dzięki któremu nie tylko Targówek zyska trzy nowe, ale zarazem końcowe stacje, ale i Bemowo doczeka się kolejnych dwóch. W tej cenie przewidziano też zakup 17 sztuk taboru.

Trzy stacje budowane i kolejne trzy projektowane

Obecnie trwają zaawansowane prace budowlane odcinka północnego-wschodniego II linii metra do stacji "Trocka". Dzięki temu wschodnia część stolicy zyska trzy nowe stacje - "Szwedzka", "Targówek" i "Trocka". Metro będzie się przesuwało dalej na północ, a prace projektowe trzech kolejnych odcinków są już na końcowym etapie. - Przygotowania do budowy tych odcinków zbliżają się do końcowej fazy, jaką jest złożenie wniosków o pozwolenie na budowę. Jeśli wszystko będzie szło normalnym, przewidywalnym trybem, to początek roku 2018 będzie czasem na ogłoszenie postępowań na budowę - powiedział dla portalu transport-publiczny.pl Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Wstąp do księgarni

Gdzie powstaną stacje?

Na końcowym odcinku tzw. wschodnio-północnym o długości ok. 3,95 km, przewidziano trzy stacje. "Zacisze" powstanie pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania Litawora i Rolanda. Kolejną stację "Kondratowicza" przewidziano pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z Malborską, po zachodniej stronie ul. św. Wincentego. Ostatnia stacja, "Bródno" (Rembielińska) powstać ma pod ul. Kondratowicza po wschodniej stronie ul. Rembielińskiej. Stacja "Bródno", jako stacja końcowa z komorą rozjazdów i halą torów odstawczych, będzie miała długość ponad 600 m i szerokość dochodzącą do 60 m. Na uwagę zasługuje też stacja "Zacisze", na której przewidziano parking na 150 rowerów, zintegrowany z wejściem na stację.

Ostatecznie zrezygnowano z możliwości odgałęzienia II linii metra w kierunku wschodniej Białołęki, co wielu urbanistów, specjalistów transportu, samorządowców i aktywistów uważa za fatalny i niewybaczalny błąd.

Według założeń, pięć końcowych odcinków drugiej nitki metra po obu stronach Wisły ma powstać do 2023 roku.

(DB)

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# Fraida

03.10.2017 16:49

- łap się za portfel!

# lolo22

03.10.2017 23:23

Nie wiedziałem , że jest takie skrzyżowanie ul. Kondratowicza z Malborską ???

# Nnnnmmm

04.10.2017 07:29

A jest......przy gminie.......nie mylic z wincentego....tylko nastepne skrzyzowanie

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024