Ordona jak nowa. Co z zabytkowym brukiem?
14 października 2024
Warszawscy drogowcy oddali do dyspozycji kierowców obie jezdnie Ordona, na odcinku od ulicy Stańczyka do nr 5B. Zamiast hałaśliwego bruku jest tu teraz równy asfalt. To jednak nie koniec zmian.
Ulica Ordona to jedna z najważniejszych, a jednocześnie do niedawna najbardziej zdegradowanych dróg Odolan. Dlatego jeszcze w zeszłym roku warszawski Zarząd Dróg Miejskich zdecydował się o jej kompleksowej przebudowie na brukowanym odcinku między Stańczyka a budynkiem o numerze 5B.
Nowy asfalt, zamiast hałaśliwego bruku na Ordona
Kierowcy mogą korzystać z nowej, równej, asfaltowej jezdni.
Przebudowa ścieżki rowerowej na Jana Pawła II. Kiedy początek zmian?
Warszawski Zarząd Dróg Miejskich otworzył oferty na przebudowę drogi dla rowerów wzdłuż al. Jana Pawła II. Odcinek między ulicami Nowolipki a Anielewicza doczeka się szeregu zmian.
Nie ma już bruku, więc okoliczni mieszkańcy nie powinni się skarżyć na nadmierny hałas. Obecnie porządkowane jest parkowanie - docelowo kierowcy będą mieli do dyspozycji zatoki postojowe, które wykładane są zabytkowym brukiem.
Prace na Ordona wielkimi krokami zbliżają się do końca. Będą jeszcze prowadzone w pasie pomiędzy jezdniami, w zatokach postojowych i zawrotkach na nitce do ulicy Kasprzaka.
Zmiany dla pieszych i nowa zieleń
Remont Ordona, to zmiany dla pieszych i rowerzystów. Niemal gotowe są już nowe chodniki a rowerzyści zyskają pasy rowerowe w obu kierunkach - będą one przedłużeniem już istniejących dróg (na północnym odcinku ulicy). Z pasa pomiędzy jezdniami zniknęły zbędne stare betonowe latarnie, które ustąpiły miejsca dodatkowej zieleni. Drogę oświetlają wydajne i energooszczędne LED-owe oprawy SAVA. W kolejnym etapie, na szerokim pasie dzielącym obie jezdnie, a także wzdłuż jezdni i chodników, pojawi się nowa zieleń. Oprócz tysięcy krzewów i bylin zostaną zasadzone również drzewa. Łącznie na remontowanym odcinku będzie ich 64, w tym 40 nowych i 24 już tam rosnących.
JR
.