REKLAMA

Puls Warszawy

różne

 

Tylko mleko

  23 września 2005

O walorach zdrowotnych mleka i jego przetworów niby nie trzeba przekonywać, a jednak z roku na rok ich spożycie w Polsce maleje. Najgorsze jest to, że dotyka to dzieci i młodzież, dla których wypicie przysłowiowej szklanki mleka to wręcz obowiązek. Czy uda się zmienić nasze nawyki?

REKLAMA

Na alarm biją obserwatorzy mlecznego rynku, wskazując, że w 2004 roku spożycie przetworów mlecznych (w przeliczeniu na mleko) wyniosło zaledwie około 170 litrów na mieszkańca i było około 7 proc. niższe niż w roku 2003, podczas gdy przed dwudziestu laty statystyczny Polak spożywał rocznie o ponad 100 litrów więcej produktów mleczarskich. Oczywiście nie cieszy to branży mleczarskiej, ale przede wszystkim niepokoi żywieniowców i lekarzy, którzy podkreślają, że w diecie każdego człowieka (bez względu na wiek) powinno znajdować się mleko, bądź jego przetwory. Osoby, które z różnych względów nie mogą pić słodkiego mleka, mają do wyboru twarogi, serki, sery żółte, kefiry, jogurty i wiele innych mlecznych wyrobów. Ważne, by codziennie któryś z nich znalazł się w menu.

Szklanka mleka w szkole

Jest szansa, że nastawienie do mleka i jego przetworów się zmieni. Aktualnie reali-zowany jest program "Szklanka mleka w szkole", wspierany z pieniędzy unijnych. Promuje on wśród dzieci i młodzieży szkolnej zasady zdrowego odżywiania, zachę-cając przy tym do konsumpcji mleka i przetworów mlecznych bogatych w białko, witaminy i wapń.

Przetwory mleczne, dostarczane do placówek oświatowych, dofinansowuje Agencja Rynku Rolnego. Dzięki temu dzieci po obniżonej cenie mogą codziennie otrzymać ćwierć litra mleka lub przetworu mlecznego. W ubiegłym roku szkolnym Agencja dopłaciła do 6,5 mln kg mleka i jego przetworów, wydając na ten cel około 6 mln zł.

Program dopłat trwa także w tym roku, o czym informują - sfinansowane przez Fundusz Promocji Mleczarstwa i ARR - spoty reklamowe emitowane od 28 sierpnia br. w telewizji; a także specjalnie przygotowane plakaty i ulotki, które od początku września znajdują się w placówkach oświatowych, jednostkach samorządu tery-torialnego oraz u dostawców mleka. Zachęcają do przyłączenia się do programu.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Broszury dla licealistów

W akcję informacyjną włączył się także Związek Prywatnych Przetwórców Mleka, w którym dostrzeżono potrzebę informowania młodzieży o walorach zdrowotnych mleka oraz jego przetworów. Aktualnie w Związku powstaje pięć broszur - skiero-wanych do młodzieży licealnej - które promują spożycie mleka, serów, jogurtów, kefirów, maślanki, mleka zsiadłego, twarogów, itd.

Plan dalekosiężny wszystkich działań to zmiana nawyków żywieniowych dzieci, młodzieży a także dorosłych. Rzecz w tym, by kształtować - przede wszystkim w młodych ludziach - modę na zdrowy styl życia, a jego częścią jest konsumpcja mlecznych produktów.

Akcje reklamowe na billboardach "Pij mleko - będziesz wielki" czy "Mleko wzmacnia twoje kości i poczucie godności" na pewno bardziej przemawiają do młodych ludzi niż nudne gadanie, że mleko jest bardzo, bardzo zdrowe i koniecznie trzeba je pić.

Jolanta Zientek-Varga

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA