Tunel w Międzylesiu dopiero w 2009 roku
8 czerwca 2007
Zarząd Dróg Miejskich rozpisał przetarg na wykonanie dokumentacji technicznej na budowę bezkolizyjnego przejazdu przez tory w Międzylesiu.
Zwyciężyła zatem koncepcja tunelu oceniana jako droższa o 50% od budowy wiaduktu, ale jednak mniej ingerująca w układ urbanistyczny osiedla i powodująca mniejsze problemy dla ruchu pieszego.
Dyskusja na temat koncepcji rozwiązania bezkolizyjnego przejazdu przez tory w Międzylesiu toczy się od 2006 roku. W lutym 2006 roku odbyło się spotkanie z projektantami koncepcyjnego rozwiązania przebudowy ciągu ulic Żegańskiej i Zwo-leńskiej, na odcinku od ul. Pożaryskiego do ul. Mrówczej. Wtedy to projektanci kry-tycznie odnieśli się do rozwiązania BPRW, które zakłada budowę wiaduktu nad tora-mi. Budowa wiaduktu związana była z koniecznością pokonania znacznej wysokości i wykonania stromych zjazdów o nachyleniu około 8%. Wiadukt musiałby być zbu-dowany ponad trakcją elektryczną linii kolejowej. Taką różnicę poziomów musiałby pokonać pieszy przechodząc przez tory lub chcąc dostać się do przystanku autobu-sowego, który byłby zlokalizowany na wiadukcie.
Zarząd Dróg Miejskich informuje, że gotowy projekt powstanie w ciągu półtora roku od momentu podpisania umowy. Oznacza to, że w najlepszym przypadku pra-ce budowlane rozpoczną się dopiero w 2009 roku.
Włodzimierz Zalewski