REKLAMA

Wawer

drogi »

 

Trzy oferty na budowę S2 przez Wawer

  20 stycznia 2015

alt='Trzy oferty na budowę S2 przez Wawer'
źródło: GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła koperty z ofertami na budowę wawerskiego odcinka południowej obwodnicy Warszawy. Najtańsza z nich opiewa na 562 mln zł.

REKLAMA

Południowa obwodnica Warszawy (S2) kończy się obecnie na węźle z ul. Puławską na Ursynowie. Budowę jej dalszego ciągu GDDKiA podzieliła na trzy części: do ul. Przyczółkowej (4,6 km z tunelem pod Ursynowem), do Wału Miedzeszyńskiego (6,5 km z mostem) i do węzła Lubelska (7,5 km z estakadami nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym).

Na budowę ostatniego odcinka, który oddzieli Miedzeszyn od Falenicy, złożono trzy oferty. Najtańsza - Warbudu - wynosi 562 mln zł, najdroższa - 715 mln zł. Inwestycja będzie realizowana w trybie "projektuj i buduj", w którym wykonawcy proponują technologię budowy. Podczas wyboru najlepszej oferty GDDKiA będzie musiała stwierdzić, czy zaproponowane rozwiązanie spełnia wszelkie wymogi i warunki umowy.

Zgodnie z aktualnym harmonogramem cała obwodnica, wraz z mostem łączącym Wawer i Wilanów, ma być gotowa najpóźniej w czerwcu 2019 roku.

DG

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# caffee

21.01.2015 13:12

Warbud już pokazał jak można spieprzyć estakady przy Al. Witosa więc może lepiej niech nie buduje.

# gosc123

21.01.2015 17:56

To że GDDKiA ma od zawsze kłopot z budową autostrad, wiadomo ze kiedys to był taki worek bez dna.... lata leciały, miliony znikały, a autostrad nie bylo... cała ta instytucja to był dramat! Od kilku lat autostrad po trochu przybywa ale przy wielomilionowych inwestycjach zazwyczaj znajdzie sie chętny by coś uszczknąć....
Z drugiej strony jednak nie sposób nie zauważyć że pan Ostrowski zapomnial podac ile kosztuje w innych krajach budowa estakad na podmokłych terenach (tak jak to bedzie w okolicach Zbojnej Góry) i tunelu pod torami (ponoć ma tam być też wielkie 4-nawowe rondo - cokolwiek to bedzie, nie bedzie proste do zrobienia gdy górą muszą przejezdzać pociągi) oraz sam projekt, wszak to ma byc realizowane w trybie "projektuj i buduj" a nie tylko "buduj".... Zapewne budowa kilometra 'standardowej' autostrady kosztuje mniej, ale tu kazdy odcinek ma droższy fragment: w pierwszym odcinku - tunel pod Ursynowem, w drugim - most, a trzeci ma tunel pod torami i estakady.

# VW Garbus

22.01.2015 11:16

Każda autostrada ma także mnóstwo wiaduktów, przepustów dla płazów, mostków dla bydła, ekranów dżwiękochłonnych osłaniających skarpy czy dróg serwisowych. Z zaplanowanym 5 km odcinku nie ma wcale 2 razy więcej utrudnień, które by tłumaczyły ów koszt.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy