REKLAMA

Wawer

Zamiast na Dworzec Wschodni - do metra Stadion?

 

Trzeba zmienić trasę 147?

  11 czerwca 2015

alt='Trzeba zmienić trasę 147?'

Czy szykuje się mała rewolucja w komunikacji miejskiej w Wawrze? Wszystko na to wskazuje, że chcą tego sami mieszkańcy. Zarząd Transportu Miejskiego nie chce uruchomić pospiesznej linii do Zerznia, dlatego radni sami obmyślili, jak skrócić czas połączenia tego osiedla z cywilizacją. Po prostu skrócić trasę autobus 147.

REKLAMA

Autobus linii 147 kursuje dwa razy na godzinę z pętli Motylkowa przy Zwoleńskiej przez Trakt Lubelski, Bronowską, Wał Miedzeszyński, Bora-Komorowskiego, Saską Kępę, al. Zieleniecką, Targową i Kijowską do Dworca Wschodniego na Pradze Północ. Jazda nim zajmuje 51 minut. Równolegle z Saską Kępą i Dworcem Wschodnim łączy naszą dzielnicę linia 146 z Falenicy przez Wał Miedzeszyński i Francuską. Radni uznali więc, że szkoda, by dwie linie miały podobną trasę i trzeba przeprowadzić korektę jednej z nich.

Padło na 147. W interpelacji radnego Michała T. Żebrowskiego czytamy, że najlepszym rozwiązaniem byłoby skierowanie linii na trasę: PKP Międzylesie - Zwoleńska - Trakt Lubelski - Bronowska - Wał Miedzeszyński - Kadetów - Henryka Łasaka - Stoczniowców - Bora-Komorowskiego - Ateńska - Wał Miedzeszyński - Wybrzeże Szczecińskie - Sokola - Metro Stadion Narodowy. Dzięki temu część wawerczyków zyskałaby szybkie połączenie z podziemną kolejką. Radny Żebrowski pisze, że wówczas warto zwiększyć częstotliwość kursowania - z co pół godziny do co 10 minut w szczycie i 20 poza nim.

Jak powiedział nam Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego, nie ma jeszcze w tej sprawie decyzji.

A jakie są oczekiwania czytelników? Jak powinny jeździć autobusy? Czekamy na e-maile i telefony.

Przemysław Burkiewicz

 

REKLAMA

Komentarze (13)

# miłośnik_motyk

11.06.2015 10:19

Bezmyślna propozycja:
1. Może niech jej auto obejrzy sobie jak wyglądają "szczyty" na Łasaka.
2. Ciekawe też jakby miał się zmieścić 12 metrowy autobus albo wręcz przegubowiec na rondzie przy Stoczniowców.
3. Nie widzę też możliwości powrotu Ateńską oraz bezpiecznego wyjazdu z niej na Wał długim składem.
4. Kolejna linia do Metra stadion to naprawdę głupota. Na Gocławiu są dogodne przesiadki do szybkich i częstych linii dla tych co muszą koniecznie do metra.

# KrzysiekS

11.06.2015 10:52

#miłośnik_motyk linia 311 na której kursują autobusy 12 metrowe oficjalnie nawraca na rondzie Bora Komorowskiego/ Stoczniowców/ Kosmatki i daję radę.
Przeguba tam jeszcze nie widziałem.

# cns80

11.06.2015 15:01

147 powinna jeździć według pierwotnych planów a mianowicie od Wschodniego do Kościoła w Zerżniu tak jak przed przebudową kolektora (ze zmianą na Saskiej Kępie tj. powrócić na Francuską) i dalej Zwoleńską przez Międzylesie i Wiśniową Górę do Wesołej Starej Miłosnej.
Natomiast od Zerżnia przydałaby się na początek linia przyspieszona szczytowa typu "czterysta coś tam dalej w numerkach" albo przez Gocław na Pragę albo wręcz do Śródmieścia Warszawy.
ZTM jak zwykle chytry pieprzy że nie ma wozów (w sensie, że firma ta organizująca komunikację faktycznie autobusów nie posiada tylko osobówki) natomiast autobusów zarówno w MZA jak u Mobilisa czy Michalczewskiego jest wystarczająca ilość aby nawet teraz zorganizować te linię przyspieszoną.
KrzysiekS naiwnie uległ propagandzie ZTM w sprawach braku wozów i ze ślepą wiarą w nieomylność ZTM próbuje tworzyć komunikację pod swoistym naciskiem wymienionej instytucji nie przeciwstawiając się negatywnej propagandzie i przekonując do bezsensownych zmian komunikacyjnych mieszkańców dzielnicy Wawer a szczególnie Żerżnia, Lasu czyli obszaru jego działalności.
Apel do Krzyśka: Jeśli chcesz naprawdę działać na korzyść mieszkańców to przestaw się bawić w eksperta spod znaku ZTM i wawkomu.
Dawaj odpór bezsensownej propagandzie w/w instytucji i kolegów z wawkomu pracujących w ZTM i żądaj uparcie przywrócenia (po zakończeniu obecnego rozgrzebania Wawra) linii 147 do pierwotnej trasy wraz z wydłużeniem jej do Starej Miłosnej (tymczasem pozostawiwszy tę linię na odcinku zastępczym do Motylkowej) oraz uruchomienia linii przyspieszonej z Zerżnia w kierunku Centrum Pragi lub Warszawy. Na taka linie wystarczą 4 wozy a jak Ci wiadomo jeździ wiele pustowozów na siłę utworzonych przez ZTM wożących do świętego Metra i "wtyczek".
Działaj chłopie z rozumem i przestań "zawracać kijem Wisłę" uległszy propagandzie ZTM.
Przejrzyj na oczy.

REKLAMA

 cns80

12.06.2015 13:08

#cns80 napisał(a) 11.06.2015 15:01
147 powinna jeździć według pierwotnych planów a mianowicie od Wschodniego do Kościoła w Zerżniu tak jak przed przebudową kolektora (ze zmianą na Saskiej Kępie tj. powrócić na Francuską) i dalej Zwoleńską przez Międzylesie i Wiśniową Górę do Wesołej Starej Miłosnej.
Natomiast od Zerżnia przydałaby się na początek linia przyspieszona szczytowa typu "czterysta coś tam dalej w numerkach" albo przez Gocław na Pragę albo wręcz do Śródmieścia Warszawy.
ZTM jak zwykle chytry pieprzy że nie ma wozów (w sensie, że firma ta organizująca komunikację faktycznie autobusów nie posiada tylko osobówki) natomiast autobusów zarówno w MZA jak u Mobilisa czy Michalczewskiego jest wystarczająca ilość aby nawet teraz zorganizować te linię przyspieszoną.
KrzysiekS naiwnie uległ propagandzie ZTM w sprawach braku wozów i ze ślepą wiarą w nieomylność ZTM próbuje tworzyć komunikację pod swoistym naciskiem wymienionej instytucji nie przeciwstawiając się negatywnej propagandzie i przekonując do bezsensownych zmian komunikacyjnych mieszkańców dzielnicy Wawer a szczególnie Żerżnia, Lasu czyli obszaru jego działalności.
Apel do Krzyśka: Jeśli chcesz naprawdę działać na korzyść mieszkańców to przestaw się bawić w eksperta spod znaku ZTM i wawkomu.
Dawaj odpór bezsensownej propagandzie w/w instytucji i kolegów z wawkomu pracujących w ZTM i żądaj uparcie przywrócenia (po zakończeniu obecnego rozgrzebania Wawra) linii 147 do pierwotnej trasy wraz z wydłużeniem jej do Starej Miłosnej (tymczasem pozostawiwszy tę linię na odcinku zastępczym do Motylkowej) oraz uruchomienia linii przyspieszonej z Zerżnia w kierunku Centrum Pragi lub Warszawy. Na taka linie wystarczą 4 wozy a jak Ci wiadomo jeździ wiele pustowozów na siłę utworzonych przez ZTM wożących do świętego Metra i "wtyczek".
Działaj chłopie z rozumem i przestań "zawracać kijem Wisłę" uległszy propagandzie ZTM.
Przejrzyj na oczy.
Fikandrze czy inny wawkomowy troilu zacznij może jednak pisać pod swoim nickiem, a nie używać mojego.

 KrzysiekS

12.06.2015 13:28

dobre:)

# rhemek

13.06.2015 04:34

#cns80 napisał(a) 11.06.2015 15:01
147 powinna jeździć według pierwotnych planów a mianowicie od Wschodniego do Kościoła w Zerżniu tak jak przed przebudową kolektora (ze zmianą na Saskiej Kępie tj. powrócić na Francuską) i dalej Zwoleńską przez Międzylesie i Wiśniową Górę do Wesołej Starej Miłosnej.
Natomiast od Zerżnia przydałaby się na początek linia przyspieszona szczytowa typu "czterysta coś tam dalej w numerkach" albo przez Gocław na Pragę albo wręcz do Śródmieścia Warszawy.
ZTM jak zwykle chytry pieprzy że nie ma wozów (w sensie, że firma ta organizująca komunikację faktycznie autobusów nie posiada tylko osobówki) natomiast autobusów zarówno w MZA jak u Mobilisa czy Michalczewskiego jest wystarczająca ilość aby nawet teraz zorganizować te linię przyspieszoną.
KrzysiekS naiwnie uległ propagandzie ZTM w sprawach braku wozów i ze ślepą wiarą w nieomylność ZTM próbuje tworzyć komunikację pod swoistym naciskiem wymienionej instytucji nie przeciwstawiając się negatywnej propagandzie i przekonując do bezsensownych zmian komunikacyjnych mieszkańców dzielnicy Wawer a szczególnie Żerżnia, Lasu czyli obszaru jego działalności.
Apel do Krzyśka: Jeśli chcesz naprawdę działać na korzyść mieszkańców to przestaw się bawić w eksperta spod znaku ZTM i wawkomu.
Dawaj odpór bezsensownej propagandzie w/w instytucji i kolegów z wawkomu pracujących w ZTM i żądaj uparcie przywrócenia (po zakończeniu obecnego rozgrzebania Wawra) linii 147 do pierwotnej trasy wraz z wydłużeniem jej do Starej Miłosnej (tymczasem pozostawiwszy tę linię na odcinku zastępczym do Motylkowej) oraz uruchomienia linii przyspieszonej z Zerżnia w kierunku Centrum Pragi lub Warszawy. Na taka linie wystarczą 4 wozy a jak Ci wiadomo jeździ wiele pustowozów na siłę utworzonych przez ZTM wożących do świętego Metra i "wtyczek".
Działaj chłopie z rozumem i przestań "zawracać kijem Wisłę" uległszy propagandzie ZTM.
Przejrzyj na oczy.
Ma człowiek rację.

REKLAMA

# awerba

17.06.2015 10:51

Może wreszcie ktoś poważnie podejdzie do tematu połączenia autobusowego Zerznia z resztą Warszawy. Do tej pory jakiekolwiek modyfikacje tras i częstotliwości kursowania były traktowane jak zamach na niepodległość a najwięcej do powiedzenia mieli "jacyś dwaj przypadkowi konsultanci z tłumu";)) Temat jest poważny! Zerzeń ma połączenie z pozostałymi dzielnicami jak za króla ćwieczka. 147 jeździ za rzadko by mieszkańcy gromadnie ruszyli do stacji w Międzylesiu i nie ciągali się samochodami po i tak zatkanym Wale. 147 jeździ za rzadko by Zerzeńczycy mogli łatwo dostać się do Trasy Siekierkowskiej czy Łazienkowskiej i znów wybiorą samochód...etc.etc. takie autobusy jak 702 to widma (raz na godzinę) a 119 tak jak 147 - za rzadko. Decydenci muszą sobie uświadomić jedną rzecz - tu rzeczywiście wzrosła liczba mieszkańców i wyborców. Ciekawe jak po otwarciu tunelu w Międzylesiu będzie wyglądała siatka połączeń i jaki autobus będzie obsługiwał połączone nową ulicą dobra Miłosny z Wawrem i Zerzniem.

# Ola

19.06.2015 17:29

jasne. najlepiej zabierać i skracać. Wawer i tak ma mało autobusów z czego wiekszość jeździ 2x na godzine. Serio trzeba jeszcze zabierać ?

# paola

25.06.2015 22:47

Dobry pomysł, aby 147 jeździło do metra. Dobrym pomysłem byłoby gdyby pojechało Traktem Lubelskim zamiast Wałem do Kadatów, a potem na Saską Kępe.
Komunikacją autobusowa w rejonie Zerznia jest fatalna. ZTM odpowiada, że nie ma zapotrzebowania. Popyt by był, gdyby autobusy jeździły częściej, PUNKTUALNIE i docierały do miejsc przesiadkowych np. do metra, czy na Gocław.

REKLAMA

# cns.80

03.07.2015 11:50

Pomysł może i dobry ale według ztm nie do wykonania.

# cns.80

17.07.2015 10:15

119 ma rewelacyjne zapełnienie do i z PKW Wawer. Dalsza trasa to niemal przejazd techniczny.
Czy naprawdę nie można tego skrócić do PKP Wawer i zrobić jakiejś Z-etki Wiśniowa góra - PKP Anin (bez krańca) albo przez przejazd (na Solinach) do PKP Wawer ? Byłaby idealna dowozówka dla Międzylesia z dobrym zapełnieniem. Większość kursów SKM jest skrócona do Wawra i byłaby możliwość podjechania z Międzylesia do pociągu. 119 przestałoby jeździć po labiryncie Minotaura i wozić powietrze... zakładam że te 5-10 osób podniesie larum. Do tego niektórzy jednak by się przesiedli na PKP Wawer i dojechali do urzędu Dzielnicy pewnie.

# magda22

29.08.2015 13:17

147 WIŚNIOWA GÓRA-Międzylesie, Pkp Międzylesie, Zwoleńska, Wał Miedzeszyński - Metro Stadion.
Dobrze by było połączyć Stara MIłosną z Międzylesiem np autobus z PKP Międzylesie do Starej Miłosnej albo do Woli Grzybowskiej????

REKLAMA

# cns.80

30.08.2015 23:11

#magda22 napisał(a) 29.08.2015 13:17
147 WIŚNIOWA GÓRA-Międzylesie, Pkp Międzylesie, Zwoleńska, Wał Miedzeszyński - Metro Stadion.
Dobrze by było połączyć Stara MIłosną z Międzylesiem np autobus z PKP Międzylesie do Starej Miłosnej albo do Woli Grzybowskiej????
a po co ? do najbliższej szyny, to jedyna nowoczesna alternatywa.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024