REKLAMA

Wola

drogi »

 

Fragment Wolskiej do zwężenia. Burmistrz chce konsultacji

  21 października 2021

alt='Fragment Wolskiej do zwężenia. Burmistrz chce konsultacji'
źródło: UD Wola

Żeby poszerzyć przystanki obok stacji metra, tramwajarze chcą zlikwidować lewoskręt z Wolskiej w Płocką. Pomysł nie podoba się lokalnym samorządowcom.

REKLAMA

Od kiedy w kwietniu ubiegłego roku otwarto stację metra Płocka, znajdujące się na Wolskiej przystanki tramwajowe stały się z dnia na dzień jednymi z najruchliwszych na Woli. Tramwaje Warszawskie zdecydowały, że należy je poszerzyć, dopasowując wymiary tzw. peronów do większej liczby pasażerów. Przebudowa będzie oznaczać likwidację lewoskrętu z Wolskiej w Płocką.

Burmistrz chce konsultacji

- Platformy są niestandardowo wąskie, a pełnią funkcję przesiadkową do metra - przyznaje burmistrz Krzysztof Strzałkowski. - Ruch pieszy jest tu zatem ogromny, więc z punktu widzenia bezpieczeństwa poszerzenie peronów wydaje się dobrym ruchem. Szkoda tylko, że decyzja zapadła bez konsultacji z samorządem dzielnicy i mieszkańcami okolicy. Należałoby się zastanowić, jaką funkcję w przyszłości ma pełnić Wolska. Czy rolę przelotówki przez miasto bez możliwości zawracania i skrętu w lewo, czy raczej ma ona służyć lokalnemu ruchowi? Już teraz ukształtowanie Wolskiej zachęca kierowców do szybszej jazdy, co przekłada się na zmniejszenie bezpieczeństwa i hałas w tym rejonie.

- Mieszkańcy i ich przedstawiciele w radzie dzielnicy zostali wykluczeni z procesu decyzyjnego - dodaje radny Kamil Giemza. - To zaprzeczenie idei samorządności. Zachowanie lewoskrętu w Płocką wydaje się jak najbardziej uzasadnione.

Kup bilet

Zmarnowana okazja

Jeszcze wiosną ubiegłego roku przy skrzyżowaniu Wolskiej z Płocką znajdował się plac budowy stacji metra. Choć od wielu lat było wiadomo, że jej otwarcie będzie oznaczać znaczne zwiększenie ruchu na sąsiednich przystankach, urzędnicy nie przebudowali skrzyżowania i nie poszerzyli peronów tramwajowych. Tymczasem Wolska jest tak szeroka, że z powodzeniem zmieściłyby się na niej i istniejące pasy ruchu, i torowisko z przystankami, i droga rowerowa, której mieszkańcy nie mogą doczekać się od lat. Inwestycja wymagałaby jednak przesunięcia torów, na co na razie nie można liczyć.

Tramwajarze zamierzają zrekompensować kierowcom lewoskręt w Płocką budując zawrotkę przy Sokołowskiej. Ponieważ będzie ona wyposażona w sygnalizację świetlną, koszt budowy może być bardzo wysoki. Dlaczego nie przebudowano okolicy przy okazji budowy metra, organizując od razu węzeł przesiadkowy?

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (3)

# no to macie

22.10.2021 05:26

PO to zaprzeczenie obywatelskości.

# Adam22

24.10.2021 21:03

Wolscy radni już dawno temu udowodnili, że nie warto z nimi niczego konsultować- to przez ich sabotaż Obozowa wygląda jak wygląda, a Górczewska za Prymasa Tysiąclecia to ciągle betonowa pustynia

# pustak

23.12.2021 20:14

Jestem za. To nie jest autostrada dla Bemowa.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA