REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Tramwaje przejmą tunel Wolskiej. Budowa ruszy w marcu

  31 stycznia 2022

alt='Tramwaje przejmą tunel Wolskiej. Budowa ruszy w marcu'
źródło: TW

W przyszłym roku mieszkańcy Odolan i Jelonek pojadą tramwajami prosto na rondo Daszyńskiego. Kierowcy stracą bezkolizyjny przejazd pod Redutową.

REKLAMA

Prace na budowie torowiska na Kasprzaka i fragmencie Wolskiej ruszą w marcu. Strabag przejął już plac budowy i urządził zaplecze techniczne. Obecnie czeka na zatwierdzenie czasowej organizacji ruchu drogowego.

Tramwaj na Kasprzaka - co z tunelem?

- Wraz z marcowym rozpoczęciem sezonu budowlanego ekipy pojawią się na dwóch końcach nowo budowanej trasy - zapowiadają Tramwaje Warszawskie. - U zbiegu Wolskiej i Kasprzaka pierwsza ekipa będzie działała przy stopniowej rozbiórce obecnie funkcjonującego przejścia podziemnego i budowie nowego. Przejście to będzie prowadziło do przystanku tramwajowego. Sam przystanek znajdzie się jeszcze niżej, w miejscu gdzie dziś znajduje się jezdnia.

Na podziemny przystanek Reduta Wolska będzie można dostać się za pomocą schodów, wind i pochylni. Podczas przebudowy przejścia jezdnia będzie tymczasowo zwężona. Kolejne prace Strabag będzie prowadził na drugim końcu placu budowy. Będą to roboty związane z instalacją podziemnego kabla zasilającego w okolicach skrzyżowania Karolkowej i Kasprzaka.

Wstąp do księgarni

Tramwaj na Kasprzaka - ile drzew wytną?

- Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra: Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ - przypominają tramwajarze. - Podróż potrwa zaledwie kilka minut. Na otwarcie tramwaju na Kasprzaka czekają mieszkańcy szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic Jana Kazimierza, ale skorzystają nie tylko mieszkańcy Woli. Tramwaj dowiezie pasażerów do przystanku kolejowego Warszawa Wola. Do metra krótszą trasą dotrą także tramwaje z Bemowa. Prace będą prowadzone na odcinku o długości niemal 3,5 km.

Pasażerowie skorzystają z nowych przystanków przy Płockiej, przy stacji kolei miejskiej Wola oraz przy Ordona. Podczas budowy wycięte zostaną zaledwie 24 drzewa, spośród których pięć już teraz stanowi zagrożenie dla ludzi. W zamian na Kasprzaka i Wolskiej zasadzone zostaną 94 rośliny: klony pospolite, jesiony wyniosłe, wiązy szypułkowe i dęby szypułkowe o średnicy co najmniej 16 cm. Pojawi się także ponad 400 m2 traw ozdobnych i bylin, a także 6,6 tys. m2 krzewów przy przystankach, skrzyżowaniach, w pasach między jezdniami oraz na Wolskiej. Tory zostaną obsadzone rozchodnikiem a betonowe ściany przy przystanku Reduta Wolska pokryte pnączami.

REKLAMA

Tramwaj na Kasprzaka - terminy

- Budowa nowej trasy tramwajowej zgodnie z planem ma się zakończyć w 2023 roku - zapowiadają Tramwaje Warszawskie. - Wykonawca ma 20 miesięcy od daty podpisania umowy. Do tego czasu nie będą wliczane trzymiesięczne okresy zimowe, od połowy grudnia do połowy marca. Jeden z nich właśnie się kończy.

Warszawski samorząd zapłaci Strabagowi 205 mln zł. Budowa na Kasprzaka jest formalnie częścią wielkiego pakietu inwestycji tramwajowych, dofinansowanego przez Unię Europejską kwotą 156 mln zł.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (7)

# koliwoczy

31.01.2022 15:53

Co z tunelem tramwajowym co powstał przy przebudowie dw zachodniego?

# pisioryout

03.02.2022 12:06

od kiedy ta strona stała się taka pisowska?

# kierowca bombowca

03.02.2022 14:56

#pisioryout napisał(a) 03.02.2022 12:06
od kiedy ta strona stała się taka pisowska?
Oświeć mnie czytelniku GW i Onetu co w tym artykule jest związane z PiS .
A może chodzi ci o to że wszelkie tunele są zasikane ?

REKLAMA

# Kapajanka

07.02.2022 11:25

Czytelnikom Onetu i GW po prostu wszystko się kojarzy.

# Wolak11

07.02.2022 11:37

Dla autora tego tekstu najważniejsze jest, że "samochodziki stracą tunel", a nie że Jelonki i kawał Woli zyskają znacznie szybszy dojazd do Śródmieścia...
Stawianie samochodów wyżej niż komunikację miejską jest charakterystyczne dla polityków i elektoratu PiS, vide np. Patryk Jaki, który chciał w Warszawie likwidować słupki i poszerzać ulice.

# qvertz

08.02.2022 20:12

Zamiast nieperspektywicznej inwestycji w tramwaj należy zbudować linię metra łączącą kolejno: Tarchomin, Młociny, Chomiczówkę, Bemowo, Jelonki, Dworzec Zachodni, i dalej wzdłuż Trasy Łazienkowskiej na Gocław i Wawer lub w kierunku Wilanowa. Ale Rafau i jego lewackie rządy nigdy tego nie zrobią. To tchórze.

REKLAMA

# WikWas58

27.03.2022 10:43

W związku z wojna i niejasna sytuacja firmy STRABAG inwestycja powinna być wstrzymana, a umowa z firmą zawieszona do momentu określenia udziałów właścicielskich.
Uważam to szczególnie ważne w tym miejscy.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe