REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Tramwaj na Modlińskiej opóźniony o lata. Brakuje pieniędzy

  22 kwietnia 2020

alt='Tramwaj na Modlińskiej opóźniony o lata. Brakuje pieniędzy'
źródło: TW

W najbliższych latach Warszawy nie będzie stać na budowę linii tramwajowej, mającej zastąpić przepełnione autobusy z numerem 509.

REKLAMA

Im więcej bloków mieszkalnych stoi na Żeraniu, tym pilniejsze staje się przedłużenie linii tramwajowej z Żerania FSO. Jak przypomina białołęcki radny Piotr Cieszkowski, dzielnicowy samorząd kilkakrotnie zwracał się z prośbą o przyspieszenie prac nad inwestycją. Jesienią rada dzielnicy zaapelowała, by do 2022 roku tramwaje dotarły do przystanku Konwaliowa lub Płochocińska, a w 2024 - na Tarchomin. Co z tramwajem na Białołękę? Nie miejmy złudzeń Co z tramwajem na Białołękę? Nie miejmy złudzeń
Kryzys gospodarczy poskutkuje ogromnymi cięciami inwestycji. W obecnej sytuacji Warszawy nie będzie stać na budowę nowych linii tramwajowych.

Bloków przybywa

Komunikacja szynowa miałaby zapewnić sprawne połączenie z Pragą mieszkańcom nie tylko istniejących bloków, ale także budynków z rządowego programu Mieszkanie Plus, planowanych na rogu Modlińskiej i Płochocińskiej. Z kolei warszawski ratusz przymierza się do zabudowy terenów dawnej fabryki domów przy Myśliborskiej. - Dodatkowo prowadzony przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego proces Osiedla Warszawy zakłada możliwość uwolnienia w ciągu kilku lat terenów pod zabudowę mieszkaniową dla kolejnych kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców, i to tylko na Żeraniu - pisze radny.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

"Pod koniec dekady"

Na pytania radnego Cieszkowskiego odpowiedział Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich. Wiadomości na temat inwestycji są fatalne. - Podzielamy stanowisko o konieczności budowy tej trasy tramwajowej i uznajemy tę inwestycję za priorytetową - czytamy w odpowiedzi na interpelację. - Termin realizacji nie jest w obecnej sytuacji możliwy do precyzyjnego określenia. Znając obecne uwarunkowania finansowe można ostrożnie oszacować, że realizacja inwestycji będzie możliwa pod koniec obecnej dekady.

REKLAMA

Koncepcje do szuflady

W tym roku Tramwaje Warszawskie zamierzają ogłosić przetarg na koncepcję trasy tramwajowej, której przygotowanie zajmie rok. W ciągu kolejnych dwóch lat można oczekiwać wydania jednego z najważniejszych dokumentów w procesie inwestycyjnym: decyzji środowiskowej. Prezes Bartelski zaznacza jednak, że "to etap opracowania koncepcji trasy, co nie przesądza ani o powstaniu projektu budowlanego, ani o terminie realizacji inwestycji". Innymi słowy: Tramwaje mogą zamówić koncepcję, ale zapewne trafi ona do szuflady, bo na projekt budowlany i budowę zabraknie pieniędzy. Jedyną dobrą informacją jest to, że warszawski ratusz zapewne zrezygnuje z zabudowy fabryki domów.

- Według posiadanej przez nas wiedzy Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego uzależnia dalsze procedowanie projektu Osiedla Warszawy, zaplanowanego w rejonie Starych Świdrów, między innymi od realizacji trasy tramwajowej - pisze prezes Tramwajów.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (6)

# Mariano786

23.04.2020 08:01

A mogłem zagłosować na Jakiego, może nie wpakowano by kilkaset milinów na muzeum sztuki nowoczesnej i inne kulturalne głupoty, zamiast komunikacji.

# Pedały są zdrowe

23.04.2020 17:25

Przecież Białołęka ma już zapewnioną komunikację szynową - linię kolejową do Legionowa. Z zawekowanych osiedli do przystanków kolejowych można dojechać rowerem. Miasto powinno tylko poprawić drogi dojazdowe do tych przystanków i wybudować przy nich parkingi rowerowe. Taka inwestycja byłaby prawdopodobnie kilkadziesiąt razy tańsza niż budowa linii tramwajowej.

# Jake

24.04.2020 11:14

Zapraszam rano na białołęckie przystanki na ww linii :)

REKLAMA

# Pociągi też są zdrowe

24.04.2020 12:28

#Jake napisał(a) 24.04.2020 11:14
Zapraszam rano na białołęckie przystanki na ww linii :)
Zatem trzeba zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów. To też będzie tańsze, niż budowa nowej linii tramwajowej.

# qvertz

30.04.2020 19:58

Na kij tam tramwaje. Metro rozwiązałoby sprawę raz na zawsze. Tramwaj to przeżytek. Dobry w Wiedniu albo Lizbonie jako turystyczna atrakcja. Tylko kolej podziemna, ewentualnie SKM w wydzielonych torowiskach, są rozwojowym środkiem transportu w stolicy Polski. Dodałbym do tego znakomicie zorganizowaną i gęstą sieć buspasów dla ekologicznych autobusów.

# Dariusz

05.05.2020 20:36

Nijaki Jaki wydałby kasę na stawianie pomnikow smoleńskich oraz prezydenckich Trzeba pamiętać również o tym, że to obecny Rząd czyli ekipa Jakiego przyczyniła się do recesji i braku wpływów do budżetu Warszawy, poza tym To ekipa Jakiego pozbawiła dochodów samorządów - w tym Warszawy np. przez przez zmianę stawki PIT czy tez zwolnieni e z podatków Pit osób do 26 roku życia - nie dając żadnej rekompensaty samorządom. Nałożono również na samorządy dodatkowe, kosztowne obowiązki np w oświacie jednocześnie nie zwiększono subwencji oswiatowych . Dzięki rządowi Jakiego wzrosły koszty utrzymania miasta np. wzrost energii itd. Wreszcie to koledzy jakiego z Rady Warszawy głosowali przeciwko zniesieniu Janosik owego -skutecznie ograniczając tym samym możliwości inwestycyjne Warszawy . Dobrze zatem kolego, że nie głosowałeś na Jakiego.....

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA