REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Tramwaj na Modlińskiej opóźniony o lata. Brakuje pieniędzy

  22 kwietnia 2020

alt='Tramwaj na Modlińskiej opóźniony o lata. Brakuje pieniędzy'
źródło: TW

W najbliższych latach Warszawy nie będzie stać na budowę linii tramwajowej, mającej zastąpić przepełnione autobusy z numerem 509.

REKLAMA

Im więcej bloków mieszkalnych stoi na Żeraniu, tym pilniejsze staje się przedłużenie linii tramwajowej z Żerania FSO. Jak przypomina białołęcki radny Piotr Cieszkowski, dzielnicowy samorząd kilkakrotnie zwracał się z prośbą o przyspieszenie prac nad inwestycją. Jesienią rada dzielnicy zaapelowała, by do 2022 roku tramwaje dotarły do przystanku Konwaliowa lub Płochocińska, a w 2024 - na Tarchomin. Co z tramwajem na Białołękę? Nie miejmy złudzeń Co z tramwajem na Białołękę? Nie miejmy złudzeń
Kryzys gospodarczy poskutkuje ogromnymi cięciami inwestycji. W obecnej sytuacji Warszawy nie będzie stać na budowę nowych linii tramwajowych.

Bloków przybywa

Komunikacja szynowa miałaby zapewnić sprawne połączenie z Pragą mieszkańcom nie tylko istniejących bloków, ale także budynków z rządowego programu Mieszkanie Plus, planowanych na rogu Modlińskiej i Płochocińskiej. Z kolei warszawski ratusz przymierza się do zabudowy terenów dawnej fabryki domów przy Myśliborskiej. - Dodatkowo prowadzony przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego proces Osiedla Warszawy zakłada możliwość uwolnienia w ciągu kilku lat terenów pod zabudowę mieszkaniową dla kolejnych kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców, i to tylko na Żeraniu - pisze radny.

Wstąp do księgarni

"Pod koniec dekady"

Na pytania radnego Cieszkowskiego odpowiedział Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich. Wiadomości na temat inwestycji są fatalne. - Podzielamy stanowisko o konieczności budowy tej trasy tramwajowej i uznajemy tę inwestycję za priorytetową - czytamy w odpowiedzi na interpelację. - Termin realizacji nie jest w obecnej sytuacji możliwy do precyzyjnego określenia. Znając obecne uwarunkowania finansowe można ostrożnie oszacować, że realizacja inwestycji będzie możliwa pod koniec obecnej dekady.

REKLAMA

Koncepcje do szuflady

W tym roku Tramwaje Warszawskie zamierzają ogłosić przetarg na koncepcję trasy tramwajowej, której przygotowanie zajmie rok. W ciągu kolejnych dwóch lat można oczekiwać wydania jednego z najważniejszych dokumentów w procesie inwestycyjnym: decyzji środowiskowej. Prezes Bartelski zaznacza jednak, że "to etap opracowania koncepcji trasy, co nie przesądza ani o powstaniu projektu budowlanego, ani o terminie realizacji inwestycji". Innymi słowy: Tramwaje mogą zamówić koncepcję, ale zapewne trafi ona do szuflady, bo na projekt budowlany i budowę zabraknie pieniędzy. Jedyną dobrą informacją jest to, że warszawski ratusz zapewne zrezygnuje z zabudowy fabryki domów.

- Według posiadanej przez nas wiedzy Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego uzależnia dalsze procedowanie projektu Osiedla Warszawy, zaplanowanego w rejonie Starych Świdrów, między innymi od realizacji trasy tramwajowej - pisze prezes Tramwajów.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (6)

# Mariano786

23.04.2020 08:01

A mogłem zagłosować na Jakiego, może nie wpakowano by kilkaset milinów na muzeum sztuki nowoczesnej i inne kulturalne głupoty, zamiast komunikacji.

# Pedały są zdrowe

23.04.2020 17:25

Przecież Białołęka ma już zapewnioną komunikację szynową - linię kolejową do Legionowa. Z zawekowanych osiedli do przystanków kolejowych można dojechać rowerem. Miasto powinno tylko poprawić drogi dojazdowe do tych przystanków i wybudować przy nich parkingi rowerowe. Taka inwestycja byłaby prawdopodobnie kilkadziesiąt razy tańsza niż budowa linii tramwajowej.

# Jake

24.04.2020 11:14

Zapraszam rano na białołęckie przystanki na ww linii :)

REKLAMA

# Pociągi też są zdrowe

24.04.2020 12:28

#Jake napisał(a) 24.04.2020 11:14
Zapraszam rano na białołęckie przystanki na ww linii :)
Zatem trzeba zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów. To też będzie tańsze, niż budowa nowej linii tramwajowej.

# qvertz

30.04.2020 19:58

Na kij tam tramwaje. Metro rozwiązałoby sprawę raz na zawsze. Tramwaj to przeżytek. Dobry w Wiedniu albo Lizbonie jako turystyczna atrakcja. Tylko kolej podziemna, ewentualnie SKM w wydzielonych torowiskach, są rozwojowym środkiem transportu w stolicy Polski. Dodałbym do tego znakomicie zorganizowaną i gęstą sieć buspasów dla ekologicznych autobusów.

# Dariusz

05.05.2020 20:36

Nijaki Jaki wydałby kasę na stawianie pomnikow smoleńskich oraz prezydenckich Trzeba pamiętać również o tym, że to obecny Rząd czyli ekipa Jakiego przyczyniła się do recesji i braku wpływów do budżetu Warszawy, poza tym To ekipa Jakiego pozbawiła dochodów samorządów - w tym Warszawy np. przez przez zmianę stawki PIT czy tez zwolnieni e z podatków Pit osób do 26 roku życia - nie dając żadnej rekompensaty samorządom. Nałożono również na samorządy dodatkowe, kosztowne obowiązki np w oświacie jednocześnie nie zwiększono subwencji oswiatowych . Dzięki rządowi Jakiego wzrosły koszty utrzymania miasta np. wzrost energii itd. Wreszcie to koledzy jakiego z Rady Warszawy głosowali przeciwko zniesieniu Janosik owego -skutecznie ograniczając tym samym możliwości inwestycyjne Warszawy . Dobrze zatem kolego, że nie głosowałeś na Jakiego.....

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024