REKLAMA

Wola

drogi »

 

"Towarową trzeba poszerzyć. Proszę spojrzeć na skalę zabudowy" [LIST]

  7 października 2020

alt='"Towarową trzeba poszerzyć. Proszę spojrzeć na skalę zabudowy" [LIST]'

Chciałbym odnieść się do artykułu, w którym Zielone Mazowsze krytykuje dewelopera za dobudowanie pasa ruchu na Towarowej. Według aktywistów winny za to, że kierowcy łamią przepisy jadąc prosto z pasa do skrętu, jest inwestor i drogowcy. Przecież to jakiś absurd! Dodatkowy pas był oczywiście potrzebny, żeby umożliwić swobodny wjazd do nowego, wielkiego kompleksu biurowców.

REKLAMA

Korki na Towarowej były od zawsze. Kiedy lata temu robiłem kurs prawa jazdy, instruktor polecił mi pojechać właśnie na Towarową, gdzie ćwiczyłem poruszanie się w korku. Na dojeździe do pl. Tak się jeździ po Warszawie. "Dokładanie pasów nie pomaga" Tak się jeździ po Warszawie. "Dokładanie pasów nie pomaga"
Na Towarowej kierowcy masowo jadą na wprost z pasa do skrętu w prawo. Zielone Mazowsze obwinia o to dewelopera.
Zawiszy obok Dworca Głównego staliśmy dosłownie ze 20 minut. A było to w czasach, kiedy przy Towarowej był jeden (!) wieżowiec Daewoo na rogu z Chłodną. Teraz to jedyna ulica w Warszawie poza Emilii Plater, na której skala zabudowy jest prawdziwie wielkomiejska. Tak, na rondzie Daszyńskiego jest metro, tramwaje i autobusy, a przy pl. Zawiszy tramwaje i kolej, ale to przecież wciąż za mało. Samochodów jest i będzie dużo, bo przy takiej skali zabudowy po prostu inaczej się nie da, wbrew życzeniom aktywistów.

Samochodów będzie więcej

Proszę spojrzeć na skalę zabudowy i uzmysłowić sobie, że tych wieżowców będzie jeszcze przybywać. Nie rozumiem, jak można krytykować dodanie na Towarowej jednego pasa, w dodatku służącego tylko do skrętu. Nie powstał on niczyim kosztem, bo po obu stronach ulicy są już drogi rowerowe. Z chodnikami też nie ma problemu a zieleni jest naprawdę sporo (a przy Muzeum Powstania jest ogólnodostępny park - dlaczego bez wejścia od Towarowej?). Nie jestem żadnym fanatykiem jazdy samochodem, dużo jeżdżę rowerem i komunikacją, ale uważam, że akurat Towarowa jest jedną z ulic, które trzeba poszerzyć. Mam nadzieję, że przy nowych inwestycjach też będą powstawać dodatkowe prawoskręty, bo są one bardzo potrzebne.

Piotr

.
 

REKLAMA

Komentarze (7)

# cave

07.10.2020 12:30

Co to znaczy "przy takiej skali zabudowy po prostu inaczej się nie da"?
Oczywiście, że się da.

# Rafo

07.10.2020 13:05

To może od razu zrobić 6 pasów a pieszych jakoś przez rondo wiaduktem przeprowadzać żeby się nie zgubili ?;)

# fredF

07.10.2020 16:41

Jest metro, są tramwaje, nawet kolej w poblizu, autobusy tez sie szwendają. Nikt nie musi pchac tam swoich 4 kółek.

REKLAMA

# oleolepoo788

08.10.2020 09:29

Po to się budują przy metrze, by nie dojeżdżać tam samochodami. A w przyszłości wieżowce będą mieć minimalna liczbę miejsc parkingowych, jak teraz się robi w Nowym Joku.

# gosc

08.10.2020 12:06

Spokojnie - za kilka lat spora część z tych biurowców zostanie wyburzona lub zamieniona na mieszkaniówkę. Covid pokazał, że biura do których jest dojazd tylko komunikacją publiczną, pozbawione parkingów nie mają racji bytu. Coraz więcej firm, ogłasza, że głównym sposobem pracy będzie praca zdalna, a wizyty w biurze mają być sporadyczne.
Jeśli pracownik ma bywać w biurze raz na tydzień, raz na dwa tygodnie, to zaczyna myśleć o większym mieszkaniu (z dodatkowym pokojem na HomeOffice), domu z ogrodem itp - a takie mieszkania w racjonalnej cenie są poza Warszawą. Pracownik, który wyprowadzi się np. pod Mińsk Mazowiecki, nie będzie chciał jechać do biura w centrum Warszawy i tracić czasu. Powstaną nowe biurowce przy autostradach. Tak się dzieje na całym świecie - centra miast tracą swoją funkcję, a powstają dzielnice biurowców wzdłuż autostrad np. M4 Corridor pod Londynem.

# PB99

16.10.2020 12:59

#fredF napisał(a) 07.10.2020 16:41
Jest metro, są tramwaje, nawet kolej w poblizu, autobusy tez sie szwendają. Nikt nie musi pchac tam swoich 4 kółek.
OCZYWIŚCIE MIASTO DLA ROWERÓW!!! - Karetki, Straż Pożarna, Słuzby Miejskie mogą kupić eko rowery i na rowerkach pomykać - ewentualnie - dokupić wagon metra - sanitarny - a od stacji do szpitala na noszach. Towarowa i Prosta/Kasprzaka to ulice łączące szpitale (Wolski, Instytut Matki i Dziecka, po części Instytut Gruxlicy i Chorób Płóc) tymi ulicami BARDZO często jadą karetki częsta jest komunikacja ze szpitalem na Banacha , obecnie zwężana Jana Pawła już sprawia trudności służbom. Ratownicy pisali o tym do ratusza :( bez odzewu o ile wiem (jeśli była odpowiedź to Przepraszam i prosze o info) . zwężanie ulic nie pomoże - w marcu i kwietniu ruch spowodu kwarantanny był znikomy a smog jak był tak był . Ulice są równiez dla służb a wozy straży pożarnej to nie hulajnogi, są duże, karetki muszą szybko dojechać, pogotowie gazowe itp również MPO itd. Zwężanie ulic to głupota

REKLAMA

# Qba

08.11.2020 09:14

Rzeczywiście, jeśli będzie 20 pasów to samochody ich nie zablokują, a kierowcy nie będą po nich jeździć, aby mogły swobodnie przejeżdżać karetki etc
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024