REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Drogi

"Towarową trzeba poszerzyć. Proszę spojrzeć na skalę zabudowy" [LIST]
REKLAMA

REKLAMA

"Towarową trzeba poszerzyć. Proszę spojrzeć na skalę zabudowy" [LIST]

Chciałbym odnieść się do artykułu, w którym Zielone Mazowsze krytykuje dewelopera za dobudowanie pasa ruchu na Towarowej. Według aktywistów winny za to, że kierowcy łamią przepisy jadąc prosto z pasa do skrętu, jest inwestor i drogowcy. Przecież to jakiś absurd! Dodatkowy pas był oczywiście potrzebny, żeby umożliwić swobodny wjazd do nowego, wielkiego kompleksu biurowców.

REKLAMA

Tak się jeździ po Warszawie. "Dokładanie pasów nie pomaga"
Tak się jeździ po Warszawie. "Dokładanie pasów nie pomaga" Na Towarowej kierowcy masowo jadą na wprost z pasa do skrętu w prawo. Zielone Mazowsze obwinia o to dewelopera.
czytaj
Korki na Towarowej były od zawsze. Kiedy lata temu robiłem kurs prawa jazdy, instruktor polecił mi pojechać właśnie na Towarową, gdzie ćwiczyłem poruszanie się w korku. Na dojeździe do pl. Zawiszy obok Dworca Głównego staliśmy dosłownie ze 20 minut. A było to w czasach, kiedy przy Towarowej był jeden (!) wieżowiec Daewoo na rogu z Chłodną. Teraz to jedyna ulica w Warszawie poza Emilii Plater, na której skala zabudowy jest prawdziwie wielkomiejska. Tak, na rondzie Daszyńskiego jest metro, tramwaje i autobusy, a przy pl. Zawiszy tramwaje i kolej, ale to przecież wciąż za mało. Samochodów jest i będzie dużo, bo przy takiej skali zabudowy po prostu inaczej się nie da, wbrew życzeniom aktywistów.



REKLAMA

Samochodów będzie więcej

Proszę spojrzeć na skalę zabudowy i uzmysłowić sobie, że tych wieżowców będzie jeszcze przybywać. Nie rozumiem, jak można krytykować dodanie na Towarowej jednego pasa, w dodatku służącego tylko do skrętu. Nie powstał on niczyim kosztem, bo po obu stronach ulicy są już drogi rowerowe. Z chodnikami też nie ma problemu a zieleni jest naprawdę sporo (a przy Muzeum Powstania jest ogólnodostępny park - dlaczego bez wejścia od Towarowej?). Nie jestem żadnym fanatykiem jazdy samochodem, dużo jeżdżę rowerem i komunikacją, ale uważam, że akurat Towarowa jest jedną z ulic, które trzeba poszerzyć. Mam nadzieję, że przy nowych inwestycjach też będą powstawać dodatkowe prawoskręty, bo są one bardzo potrzebne.

Piotr


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wola





07.10.2020 12:30 #cave
Co to znaczy "przy takiej skali zabudowy po prostu inaczej się nie da"?
Oczywiście, że się da.
07.10.2020 13:05 #Rafo
To może od razu zrobić 6 pasów a pieszych jakoś przez rondo wiaduktem przeprowadzać żeby się nie zgubili ?;)
07.10.2020 16:41 #fredF
Jest metro, są tramwaje, nawet kolej w poblizu, autobusy tez sie szwendają. Nikt nie musi pchac tam swoich 4 kółek.
08.10.2020 09:29 #oleolepoo788
Po to się budują przy metrze, by nie dojeżdżać tam samochodami. A w przyszłości wieżowce będą mieć minimalna liczbę miejsc parkingowych, jak teraz się robi w Nowym Joku.
08.10.2020 12:06 #gosc
Spokojnie - za kilka lat spora część z tych biurowców zostanie wyburzona lub zamieniona na mieszkaniówkę. Covid pokazał, że biura do których jest dojazd tylko komunikacją publiczną, pozbawione parkingów nie mają racji bytu. Coraz więcej firm, ogłasza, że głównym sposobem pracy będzie praca zdalna, a wizyty w biurze mają być sporadyczne.
Jeśli pracownik ma bywać w biurze raz na tydzień, raz na dwa tygodnie, to zaczyna myśleć o większym mieszkaniu (z dodatkowym pokojem na HomeOffice), domu z ogrodem itp - a takie mieszkania w racjonalnej cenie są poza Warszawą. Pracownik, który wyprowadzi się np. pod Mińsk Mazowiecki, nie będzie chciał jechać do biura w centrum Warszawy i tracić czasu. Powstaną nowe biurowce przy autostradach. Tak się dzieje na całym świecie - centra miast tracą swoją funkcję, a powstają dzielnice biurowców wzdłuż autostrad np. M4 Corridor pod Londynem.
REKLAMA
16.10.2020 12:59 #PB99
#fredF napisał(a) 07.10.2020 16:41

Jest metro, są tramwaje, nawet kolej w poblizu, autobusy tez sie szwendają. Nikt nie musi pchac tam swoich 4 kółek.
OCZYWIŚCIE MIASTO DLA ROWERÓW!!! - Karetki, Straż Pożarna, Słuzby Miejskie mogą kupić eko rowery i na rowerkach pomykać - ewentualnie - dokupić wagon metra - sanitarny - a od stacji do szpitala na noszach. Towarowa i Prosta/Kasprzaka to ulice łączące szpitale (Wolski, Instytut Matki i Dziecka, po części Instytut Gruxlicy i Chorób Płóc) tymi ulicami BARDZO często jadą karetki częsta jest komunikacja ze szpitalem na Banacha , obecnie zwężana Jana Pawła już sprawia trudności służbom. Ratownicy pisali o tym do ratusza :( bez odzewu o ile wiem (jeśli była odpowiedź to Przepraszam i prosze o info) . zwężanie ulic nie pomoże - w marcu i kwietniu ruch spowodu kwarantanny był znikomy a smog jak był tak był . Ulice są równiez dla służb a wozy straży pożarnej to nie hulajnogi, są duże, karetki muszą szybko dojechać, pogotowie gazowe itp również MPO itd. Zwężanie ulic to głupota

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA