REKLAMA

Bemowo

komunikacja »

 

Tęsknimy za 506? Prosta propozycja

  8 lutego 2018

alt='Tęsknimy za 506? Prosta propozycja'
źródło: Warszawikia / Radeon

Zbudowano metro w Rzymie, zlikwidowano autobus na Krymie. Na Jelonkach już od 6,5 roku słychać prośby o przywrócenie popularnej linii.

REKLAMA

Żeby zrealizować postulaty autorki tej Metro zmieni Bemowo. Parkingi zostaną Metro zmieni Bemowo. Parkingi zostaną
Za pięć lat tuż po wyjściu z metra w centrum dzielnicy zastaniemy nie wielkomiejską zabudowę, ale miejsca parkingowe.
html' target='_blank'>petycji (LINK), Zarząd Transportu Miejskiego musiałby zlikwidować dwie popularne linie. Przyczyna jest oczywista: obecnie w zajezdniach jest zdecydowanie za mało autobusów, żeby przywrócić 506 i przedłużyć 501 z powrotem na Os. Górczewska. Zbiórka podpisów pokazuje jednak, że Jelonki mają od kilku lat problem z połączeniami ze Śródmieściem.

Wszystko przez metro

506 i 501 zniknęły z Jelonek z powodu budowy metra między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim. W związku z podziemnymi pracami zamknięte dla ruchu były ulice Prosta (od września 2010) i Świętokrzyska (od czerwca 2011). Przez niemal rok 506 kursowało Grzybowską, po czym zostało zlikwidowane 11 czerwca 2011 roku. Pasażerowie korzystający z linii przez długie lata zostali zmuszeni do przesiadki do linii zwykłych, obsługujących tylko krótkie fragmenty trasy 506.

- Zgodnie z założeniami zlikwidowana została część linii, które miały długie, podatne na opóźnienia trasy i kursowały rzadko - mówił we wrześniu 2013 roku Igor Krajnow, rzecznik ZTM. - Zostały one zastąpione liniami krótszymi, ale kursującymi z większą częstotliwością. 506 została zastąpiona liniami: 105 (Jelonki - Śródmieście), 112 (Jelonki - Bródno) i 118 (Bródno - Śródmieście).

Zapraszamy na zakupy

Czas na wielki powrót?

- Zawieszenie autobusów 506 i 501 uniemożliwia mieszkańcom Jelonek bezpośrednie i szybkie dotarcie do Śródmieścia, na Powiśle, do Uniwersytetu, do I linii metra oraz na Mokotów i Bródno - uważa Anna Świdwińska. - 105 stoi w korkach na Grzybowskiej a 109 na Górczewskiej. Nawet połączenia z Nowego Bemowa do Śródmieścia są nieporównywalnie lepsze.

Propozycja pani Anny jest prosta: ZTM powinien przywrócić 501 i 506 na ich dawnych trasach a obie linie powinny odjeżdżać z pętli na Górczewskiej co 5 minut w godzinach szczytu. Z góry wiemy, jaka będzie odpowiedź na petycję: przy obecnym budżecie spełnienie apelu mieszkańców musiałoby oznaczać likwidację dwóch popularnych linii. 501 i 506 w zamian za 523 i 189 - co mieszkańcy powiedzieliby na taki układ?

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (16)

# lideksynubeka

08.02.2018 15:15

Bufeciarska ekipa nie radzi sobie z niczym za wyjątkiem jumania kamienic. Kużwa,podroż na Pragie z trzema przesiadkami.!!
Brak 10 stoi na przeszkodzie. W mieście o miliardowym budżecie. Rozkradli wszystko?

 Babiczanin

08.02.2018 16:30

501 i 506 za 189 i 523? Dojazd do miejsc, w które niedługo dotrze metro za jedyne porządne połączenie z Mordorem i jedyną linię do Śródmieścia na Starym Bemowie? Co za idiotyczny pomysł, a w dodatku Włochy, Mordor, Ochota i Saska Kępa chyba by nas za to poćwiartowały.
Żeby przywrócić 501 i 506 powinno się, jeśli już, skasować 105 i 109. Wymagałoby to tylko korekty trasy 506, żeby mimo wszystko jeździło przez Grzybowską, bo zostawianie tam tylko linii 102 co 20 minut to jakiś żart. Mimo wszystko lepsze, jak dla mnie, są 105 i 109, bo nie stoją w korkach na Wisłostradzie (przy której prawie nie ma żadnych ważnych punktów), Bródnie (gdzie dojedzie metro) czy na Sobieskiego (gdzie za parę lat dotrze tramwaj, w tym pewnie jakiś z Górczewskiej).
Przesiadki są uciążliwe, ale stanie godzinami w korku tym bardziej. Jak można zachęcić do komunikacji miejskiej kogokolwiek innego, niż emerytów, jeśli utrudnia im się punktualny dojazd do pracy i szkoły?

# Czaro

08.02.2018 18:19

Metro? Za 5 lat i to jak dobrze pójdzie..

REKLAMA

# Sunlex

08.02.2018 19:56

Pomysł raczej nieaktualny.
Jeździłem często 506 od Hali Wola na Powiśle. Wtedy jechało się szybko - w godz. szczytu ok. 30 minut. Teraz ta sama trasa, to by było 40-50 min. Dużo więcej samochodów, zwężenia, korki. 109 nie utyka w korkach na Górczewskiej. Traci czas na Kasprzaka, a tamtędy jechałby przywrócony 506.
Likwidacja 189? Przecież jest zapakowany na maksa na Łopuszańskiej/Marynarskiej. 523 od Ratusza Bemowo też jest pełny. 109 i 105 nikt nie ruszy. Jeżdżą wypełnione. 109 często jest pełny już od pętli OsG.
Wiem, że Człuchowska i okolice mają problem ze sprawnym dojazdem do centrum. Niestety, tęskniąc za 506 mieszkańcy Jelonek przespali bardzo ważną rzecz. Powinni stanąć na głowie, żeby doprowadzić do budowy linii tramwajowej na Człuchowskiej. Wszystkie tramwaje zamiast do pętli Os.Górczewska powinny jechać Człuchowską do nowej pętli na Chrzanowie gdzieś w pobliżu stacji metra. Teraz jest już za późno. Lada moment skończy się zbieranie ofert na budowę ostatniego odcinka metra z węzłem przesiadkowym autobusowo-tramwajowym Os. Górczewska (stacja Lazurowa).
Zmiany w układzie linii autobusowych nastąpią za 2 lata, kiedy metro dotrze do Księcia Janusza. Może wtedy będzie szansa na coś w rodzaju 506, ale raczej będzie to dojazdówka do metra, niż powrót do starej trasy.

# pagaj

08.02.2018 20:37

a dlaczego zamaist skróconych kursów 105 nie może jeździć 406 , a zamiast co drugiej 109 przedłużone 501 ?
I dlaczego nadal żadna linia nie jeździ do Ursusa/Włoch Nowolazurową ? Po co i 194 i 716 stoją w korku na Dźwigowej ?

# Observator

08.02.2018 21:26

Z tego co się orientuję, to petycja miała dotyczyć poparcia dla planu inżyniera, genialnego w swojej prostocie i jednocześnie realizującego wszystkie postulaty mieszkańców Bemowa i Jelonek. Dodatkowo tańszego niż rozwiązania mało kompetentnego ZTM. Natomiast Pani chciała zabłysnąć i przedstawiła propozycję skazaną na porażkę. Braaawo. Zatem czekamy na kolejną petycję odnoszącą się do planu inżyniera.

REKLAMA

# Pro Bemowianka

09.02.2018 13:38

Bu ha ha ..."Nawet połączenia z Nowego Bemowa do Śródmieścia są nieporównywalnie lepsze."
Przepraszam takie stwierdzenie jest nieprawdziwe. Wręcz śmieszne. Świadczące o bardzo pro Jelonkowskim spojrzeniu na dzielnicę.
Może w końcu podzielić tą dzielnice na Bemowo i Jelonki. Interesy tych obydwu obszarów są różne.

# pagaj

09.02.2018 20:25

#Pro Bemowianka napisał(a) 09.02.2018 13:38
Bu ha ha ..."Nawet połączenia z Nowego Bemowa do Śródmieścia są nieporównywalnie lepsze."
Przepraszam takie stwierdzenie jest nieprawdziwe. Wręcz śmieszne. Świadczące o bardzo pro Jelonkowskim spojrzeniu na dzielnicę.
Może w końcu podzielić tą dzielnice na Bemowo i Jelonki. Interesy tych obydwu obszarów są różne.
Jestem za - Bemowo przyłączyć do Bielan , Jelonki do Woli , ratusz wynająć skarbówce na urząd dla "Bemowa".
S8 zwana rzeką skutecznie podzieliła dzielnicę.

# darq

12.02.2018 22:28

@Sunlex
W projekcie planu miejscowego jest nadal dopuszczony tramwaj na Człuchowskiej. Węzeł przesiadkowy przy Górczewskiej nie będzie budowany wraz z metrem, ma tylko powstać projekt.
A 105 jak najbardziej do ruszenia (np. co drugi kurs), szczególnie odbijanie na Grzybowską jest średnio potrzebne Jelonkom, które zostały ograbione z komunikacji ze Śródmieścim Południowym i tego najbardziej brakuje. Wystarczy pobserwować przy rondzie Daszyńskiego, ile osób jedzie dalej w 109 czy 171 (albo przesiada się do nich ze 105). Jak otworzą metro przy Księcia Janusza i zetną te linie, będzie kolejna odsłona batalii pt. "ZTM wie lepiej co dla ciebie dobre".
@pagaj
Mnóstwo linii jeździ do Ursusa/Włoch Nowolazurową, tyle że są to same kursy zjazdowe. Jak widać skręt w lewo w Ryżową jest czasowo bardziej opłacalny, niż przebijanie się Dźwigową. Ale żeby puścić tamtędy 489 (na wzór 401), co to to nie, przecież stanęłoby w korkach i zresztą na pewno nikt tego nie potrzebuje. Beton w ZTM nie do ruszenia.

REKLAMA

# Sunlex

13.02.2018 22:23

@darq
Może w przyszłości powstanie linia tramwajowa na Człuchowskiej. Jednak projektowanie węzła przesiadkowego autobusowo-tramwajowego przy stacji Lazurowa + budowa wejść do metra, a później wykonywanie nowego projektu, likwidacja linii tramwajowej i wycinanie torów tramwajowych z tego węzła nie ma sensu. Czy wejście do metra, planowane teraz pośrodku pętli tramwajowej z dużą pustą przestrzenią podziemną, będzie w tym miejscu optymalne? Gdyby nie było pętli tramwajowej, możliwe, że układ pętli autobusowej z parkingiem P&R wyglądałby inaczej. Raczej spodziewam się, że po wykonaniu projektu węzła będzie on realizowany.
Zgadzam się co do potrzeby połączenia Jelonek ze Śródmieściem Południowym/Mokotowem - widzę ile osób przesiada się na Dw. Centralnym ze 109 w 131 - zdecydowanie przydałby się 501 lub jego odpowiednik. Co do 105, to może zamiast 506 wystarczyłby co drugi kurs 105 (np. te na Browarną) jadący Człuchowską? To może być bardziej realne. Jednak znając tempo wykonywania analiz/wprowadzania zmian przez ZTM nie spodziewam się żadnych zmian. Uznają, że nie warto nic zmieniać, bo za parę miesięcy zaczną konsultacje w sprawie organizacji ruchu w czasie budowy kolejnego/kolejnych odcinków metra.

# darq

15.02.2018 12:00

Linia na Człuchowskiej nie musi wykluczać pozostawienia torów na Górczewskiej. Tramwaje na Człuchowskiej najbardziej by się przydały w kierunku Woli i Śródmieścia (Górczewska będzie miała to z grubsza obsłużone metrem), za to te z Górczewskiej mogłyby jeździć w stronę Bielan.
Ten co drugi kurs 105 jadący Człuchowską to mogłoby być właśnie owo 501, a obsługę Grzybowskiej można zrobić po staremu, w każdym razie bez tak ścisłego powiązania z Jelonkami.

 Babiczanin

15.02.2018 13:59

Przecież przez pół wieku Grzybowską jeździła linia 106, która to przecież poruszała się po Grzybowskiej, a którą tak po prostu wycięto. Obsługa "po staremu" była z grubsza związana z niemiłosiernie pokręconą trasą linii 155, która nie wróci, a nawet gdyby mogła, nie byłby to zbyt dobry pomysł. Obsługa Śródmieścia Południowego jest jednak równie ważna.
Linia tramwajowa z Człuchowskiej zaś przecież nie musi oznaczać wycofania tramwajów z węzła przesiadkowego na Górczewskiej - sądzę, że tory zmieściłyby się w pasie dzielącym jezdnie ulicy Lazurowej, a nawet jeśli nie, można by je rozlokować tak, jak w alei Waszyngtona, co zajmuje mniej miejsca. Oszczędziłoby to rozdwojenia węzłów tramwajowych, jak również miejsca na pętlę, które można wykorzystać na milion różnych lepszych sposobów.

REKLAMA

# Czytelnik

16.02.2018 15:42

Przecież podział 105 na 105 przez Lazurową i 501 przez Człuchowską lub odwrotnie to element planu inżyniera sprzed kilku ładnych lat. Może zamiast wymyślać glupoty, ktoś w końcu opublikuje ten plan w całości?

# Bemowian

19.02.2018 16:39

Właśnie po co ta nowolazurowa jak z factory,czy PKP ursus nie ma żadnego autobusu na Bemowo.

# proste

23.02.2018 18:22

Inżynier proponował 112 do Ursusa.

REKLAMA

# Łomatko

23.02.2018 18:29

#Observator napisał(a) 08.02.2018 21:26
Z tego co się orientuję, to petycja miała dotyczyć poparcia dla planu inżyniera, genialnego w swojej prostocie i jednocześnie realizującego wszystkie postulaty mieszkańców Bemowa i Jelonek. Dodatkowo tańszego niż rozwiązania mało kompetentnego ZTM. Natomiast Pani chciała zabłysnąć i przedstawiła propozycję skazaną na porażkę. Braaawo. Zatem czekamy na kolejną petycję odnoszącą się do planu inżyniera.

To tej kobiecie od kukizowców daliście petycje robić????? Przecież ona niewiele rozumie, hehehe. Kasować 189 ja pier.... Kto w ogóle ten temat nagrywał. Znajdźcie kumatą osobę, co zrobi petycję dot. planu inżyniera. Nawet częstotliwości porypała. Jak mówił inżynier na konsultacjach ostatnich dot. Sterniczej, to autobusy wszystkich linii z planu miały kursować co 12 minut, a w szczytach co 6, a nie co 5!!!!!!!
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy