Tak buduje PKP. Pełen profesjonalizm
20 kwietnia 2017
Iść przez plac budowy albo nadłożyć półtora kilometra - taki wybór mają mieszkańcy Odolan, chcący dostać się na Dworzec Zachodni. Kolejarze informują o tymczasowej drodze dojścia...
...na rozwieszonych w okolicy kartkach z wydrukami z Google Maps. Odręcznie, flamastrem i długopisem, zaznaczono na nich najkrótszą trasę łączącą ulicę Armatnią z pobliskim dworcem. Prowadzi ona wzdłuż trasy Prymasa Tysiąclecia, kładką przy Parafialnej, znowu wzdłuż trasy, tunelem pieszo-rowerowym, skrajem ronda Zesłańców Syberyjskich i Alejami Jerozolimskimi. To około dwóch kilometrów marszu - czterokrotnie więcej, niż przed rozpoczęciem przebudowy linii kolejowej między dworcami Zachodnim i Gdańskim.
Okoliczni mieszkańcy całkowicie ignorują zakaz przejścia. Zagradzająca najkrótszą drogę barierka została już przewrócona a niektóre z tabliczek informacyjnych - zniszczone. Wystarczy przejść przez dziurę w ogrodzeniu, by dostać się na nieczynne tory i szybko dotrzeć nimi na dworzec. Droga ta jest oczywiście całkowicie niedostępna dla osób z wózkami dziecięcymi i niepełnosprawnych.
Przebudowa biegnącej przez Wolę linii kolejowej potrwa do marca przyszłego roku. Do tego czasu powstaną nowe stacje przy Obozowej i Powązkowskiej, zaś przystanki Koło i Kasprzaka oraz ósmy peron Dworca Zachodniego zostaną wyremontowane. Kolejarze przebudują także siedem wiaduktów i wybudują trzy kładki dla pieszych. Jedna powstanie między ósmym peronem Dworca Zachodniego a ulicą Prądzyńskiego i centrum Expo XXI, dwie połączą stację Koło z południową stroną Górczewskiej.
(dg)