REKLAMA

Białołęka

Bezpieczeństwo

 

Szamocin róg Płochocińskiej: tu powinny być światła

  22 sierpnia 2017

alt='Szamocin róg Płochocińskiej: tu powinny być światła'

- Żeby skręcić w kierunku Regat i Zegrza, można czekać w nieskończoność a skrzyżowanie jest niebezpieczne - uważa nasza czytelniczka.

REKLAMA

W sprawie skrzyżowania Płochocińskiej z ul. Szamocin napisała do nas pani Katarzyna, która prawie codziennie pokonuje to skrzyżowanie w drodze z Regat na Białołękę Dworską i z powrotem.

- Skręcenie z ul. ZDM: "Progi na Szamocinie nie są dla wygody kierowców" ZDM: "Progi na Szamocinie nie są dla wygody kierowców"
Zamontowane w grudniu na Szamocinie progi zwalniające budzą poważne wątpliwości: czy przejeżdżanie po nich z prędkością 30 km/h jest bezpieczne? Publikujemy list od czytelnika wraz z odpowiedzią rzeczniczki drogowców.
Szamocin w lewo wymaga przepuszczenia całego sznura samochodów jadących Płochocińską, a wszyscy wiemy, jaki tam jest ruch - pisze czytelniczka. - Kiedy czeka się kilka minut na lukę i wreszcie źle oceni się odległość, bardzo łatwo o wypadek.

Sprawdzamy

Jak informuje warszawska drogówka na opisywanym skrzyżowaniu dochodzi do 10-15 kolizji rocznie. Co ciekawe, jedna kolizja odnotowana w pierwszym kwartale w systemie ZDM "Wypadki" to sytuacja opisana przez panią Katarzynę: "nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu podczas manewru skrętu w lewo z ul. Szamocin w ul. Płochocińską". System ten zawiera jednak dane o zaledwie ok. 7% kolizji, do których dochodzi w Warszawie.

Wstąp do księgarni

Świateł nie będzie

Zarząd Dróg Miejskich już w 2013 roku prowadził na skrzyżowaniu analizę bezpieczeństwa ruchu. Wykazała ona, że nie ma potrzeby montowania świateł.

- Mamy ograniczone fundusze do wykorzystania na budowę sygnalizacji w całym mieście - mówi Mikołaj Pieńkos, rzecznik ZDM. - Systematycznie prowadzimy pomiary ruchu i analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych bez sygnalizacji w celu oceny zasadności budowy sygnalizacji.

Jak zapewnia Pieńkos, w mieście jest kilkadziesiąt miejsc, w których duże natężenie ruchu i liczba niebezpiecznych sytuacji zdecydowanie bardziej uzasadniają montaż świateł.

- To one powinny zostać wyposażone w sygnalizację w pierwszej kolejności - mówi rzecznik drogowców.

Obecnie ZDM przygotowuje się do budowy świateł na siedmiu skrzyżowaniach w Warszawie. Żadne z nich nie znajduje się na Białołęce.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (2)

 maciejl

22.08.2017 20:12

99% ruchu z Szamocina w kierunku Nieporętu, to spryciarze, którzy chcą ominąć korek na wcześniejszym odcinku Płochocińskiej.
Wystarczy z Szamocina zakazać skrętu w lewo w Płochocińską (w kierunku Nieporętu), a problem wypadków na tym skrzyżowaniu zniknie. Tanio i żadnych świateł nie potrzeba budować.

 Henryk

23.08.2017 12:06

Panie Macieju, a kiedy ostatnio jechał Pan ulicą Szamocin ?.
Ze względu na " leżących policjantów" a jest ich tam z piętnaście, nikt chyba tamtędy drogi sobie nie upraszcza.
Jedzie ten kto musi. Ale rzeczywiście nie jest aż tak źle jak napisasła Pani Katarzyna. Nie czeka się zbyt długo. Sytuację mogłyby poprawić co najwyżej znaki ograniczające szybkość na Płochocińskiej przed tym skrzyżowaniem. Tylko kto z młodych kierowców zwalnia po znakach?. A wprowadzenie zakazu skrętu w lewo to jakiś żart. Pozdrawiam.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024