System do sądu, a korki są i będą
20 lutego 2008
Dopiero pod koniec kwietnia kierowcy mają szansę skorzystać z pierwszego etapu systemu zarządzania ruchem, który ma rozładować korki w stolicy.
Według kontraktu system miał zacząć działać już w październiku zeszłego roku. Etap pierwszy obejmuje Powiśle ograniczone ulicami: Grodzką, Browarną, Krucz-kowskiego oraz ulice Ludną, Czerniakowską, Wisłostradę od mostu Grota do Trasy Siekierkowskiej oraz Aleje Jerozolimskie na odcinku rondo Waszyngtona - plac Zawiszy.
W tej chwili ZDM rozpoczął naliczanie kar umownych za niewywiązanie się z umowy przez firmę Siemens. Jak podaje portal rp.pl, Siemens za opóźnienia obarcza winą miejskiego inżyniera ruchu Janusza Galasa, u którego projekty mie-siącami czekają na zatwierdzenie. Ten zaś ostro krytykuje poziom przygotowania systemu dowodząc nawet, iż proponowane rozwiązania mogą zagrażać bezpie-czeństwu ruchu. Wszystko wskazuje na to, iż sprawa znajdzie swój finał w sądzie.
Kolejnym etapem inwestycji ma być objęcie projektem pozostałej części Śród-mieścia, obu Prag i Targówka. ZDM planuje, iż do roku 2010 system zarządzania ruchem obejmie tereny dawnej gminy Centrum oraz tzw. wylotówek z miasta.
Stroja