Sprawdzamy jak działa 19115: przystanek, śmieci, dziura
5 grudnia 2013
Dziura w drodze? Uszkodzona wiata autobusowa, porozrzucane śmieci? I dylemat pod tytułem "gdzie to zgłosić". Jeden urząd odsyła do drugiego, zniechęceni mieszkańcy często rezygnują z dalszych interwencji. Dlatego urząd miasta wprowadził nowe rozwiązanie - 19115. Czy się sprawdza?
Jak to działa?
Bielańskie usterki postanowiliśmy zgłosić za pomocą portalu internetowego. Na stronie głównej portalu pojawia się pytanie: "Chcesz zgłosić problem?". Po kliknięciu wyświetla się okienko, w którym trzeba wpisać dane sprawy - m.in. adres, pod którym znajduje się usterka (lub opis miejsca), szczegóły problemu. System pyta nas, czy zgadzamy się na udostępnienie naszych danych osobowych. Jeśli się zgodzimy, będziemy informowani o dalszych losach zgłoszenia. Nie musimy jednak podawać wszystkich danych. Wystarczy sam numer telefonu lub sam e-mail i zaznaczenie ich odpowiednio jako preferowanych kanałów komunikacji.
Portal umożliwia też zamieszczanie zdjęć usterek. Przesłaliśmy więc fotografię pomazanego przystanku przy Trasie AK, śmieci leżących przy ulicy Wólczyńskiej oraz solidnej dziury w nawierzchni ulicy Duracza. Jako kanały komunikacji podaliśmy w dwóch przypadkach e-mail, w jednym sms. Po chwili dostaliśmy potwierdzenia przyjęcia wszystkich trzech zgłoszeń.
Na portalu można w każdej chwili sprawdzić status zgłoszenia. Po trzech dniach od interwencji ciągle widnieje "w trakcie". Ciągle czekamy, aż fachowcy wezmą sprawy w swoje ręce.
kz