REKLAMA

Bielany

różne »

 

Sprawdzamy jak działa 19115: przystanek, śmieci, dziura

  5 grudnia 2013

alt='Sprawdzamy jak działa 19115: przystanek, śmieci, dziura'

Dziura w drodze? Uszkodzona wiata autobusowa, porozrzucane śmieci? I dylemat pod tytułem "gdzie to zgłosić". Jeden urząd odsyła do drugiego, zniechęceni mieszkańcy często rezygnują z dalszych interwencji. Dlatego urząd miasta wprowadził nowe rozwiązanie - 19115. Czy się sprawdza?

REKLAMA

19115 to nowy numer telefonu, pod którym można zgłosić usterki wymagające interwencji. Gdy wpiszemy w wyszukiwarce internetowej numer 19115, wyświetli się także portal www.warszawa19115.pl, za pośrednictwem którego możemy zgłosić sprawę. Inne kanały to aplikacja mobilna, poczta e-mail i czat. Portalem zarządza urząd miasta, który przekazuje zgłoszone sprawy odpowiednim instytucjom. Nie jest to numer alarmowy - zaznaczają urzędnicy. W sprawach pilnych, szczególnie bezpośredniego zagrożenia życia i mienia, powinniśmy dzwonić jak dotychczas pod: 112, 997, 998, 999 i 986.

Jak to działa?

Bielańskie usterki postanowiliśmy zgłosić za pomocą portalu internetowego. Na stronie głównej portalu pojawia się pytanie: "Chcesz zgłosić problem?". Po kliknięciu wyświetla się okienko, w którym trzeba wpisać dane sprawy - m.in. adres, pod którym znajduje się usterka (lub opis miejsca), szczegóły problemu. System pyta nas, czy zgadzamy się na udostępnienie naszych danych osobowych. Jeśli się zgodzimy, będziemy informowani o dalszych losach zgłoszenia. Nie musimy jednak podawać wszystkich danych. Wystarczy sam numer telefonu lub sam e-mail i zaznaczenie ich odpowiednio jako preferowanych kanałów komunikacji.

Portal umożliwia też zamieszczanie zdjęć usterek. Przesłaliśmy więc fotografię pomazanego przystanku przy Trasie AK, śmieci leżących przy ulicy Wólczyńskiej oraz solidnej dziury w nawierzchni ulicy Duracza. Jako kanały komunikacji podaliśmy w dwóch przypadkach e-mail, w jednym sms. Po chwili dostaliśmy potwierdzenia przyjęcia wszystkich trzech zgłoszeń.

Na portalu można w każdej chwili sprawdzić status zgłoszenia. Po trzech dniach od interwencji ciągle widnieje "w trakcie". Ciągle czekamy, aż fachowcy wezmą sprawy w swoje ręce.

kz

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# heh

05.12.2013 10:15

W dzisiejszej dobie internetu problemem nie jest znalezienie odpowiedniego numeru telefonu, ale fakt, że po dodzwonieniu i zgłoszeniu zazwyczaj można usłyszeć jedynie "ale nie mamy pieniędzy" i nic się dalej nie dzieje. Wcale to nie dziwi, zważywszy na to, że wydają środki z budżetu na kolejne call center, które jak widać działa jedynie dla samego bycia, a nie po to aby działać. No ale jakie dobre samopoczucie ma mieszkaniec, który skorzysta z tego dobrodziejstwa, wszak wystarczy tylko zadzwonić na jeden numer i (nie)załatwione ;)

# R17

06.12.2013 11:46

Czy ja wiem czy nie jest problemem znalezienie numeru? Terenem może się zajmować skarb państwa, lasy, ZOM, ZTM, ZDM czy może być teren prywatny a ty masz wiedzieć czyj? To się tyczy czystości na trawnikach czy chodników.
Widzisz wyrwaną płytę chodnikową to wiesz od razu czyj ten chodnik jest aby tam dzwonić?
Taki numer o ile będzie działał to jest ułatwienie. Dzwonisz a już urzędnik sprawdza i dzwoni to zarządcy terenu.

# Tami1

06.12.2013 16:15

a zarządca terenu mówi, że w tym roku nie ma pieniędzy na nic, tylko na siedzenie za biurkiem

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024