REKLAMA

Bielany

różne »

 

Sprawdzamy jak działa 19115: przystanek, śmieci, dziura

  5 grudnia 2013

alt='Sprawdzamy jak działa 19115: przystanek, śmieci, dziura'

Dziura w drodze? Uszkodzona wiata autobusowa, porozrzucane śmieci? I dylemat pod tytułem "gdzie to zgłosić". Jeden urząd odsyła do drugiego, zniechęceni mieszkańcy często rezygnują z dalszych interwencji. Dlatego urząd miasta wprowadził nowe rozwiązanie - 19115. Czy się sprawdza?

REKLAMA

19115 to nowy numer telefonu, pod którym można zgłosić usterki wymagające interwencji. Gdy wpiszemy w wyszukiwarce internetowej numer 19115, wyświetli się także portal www.warszawa19115.pl, za pośrednictwem którego możemy zgłosić sprawę. Inne kanały to aplikacja mobilna, poczta e-mail i czat. Portalem zarządza urząd miasta, który przekazuje zgłoszone sprawy odpowiednim instytucjom. Nie jest to numer alarmowy - zaznaczają urzędnicy. W sprawach pilnych, szczególnie bezpośredniego zagrożenia życia i mienia, powinniśmy dzwonić jak dotychczas pod: 112, 997, 998, 999 i 986.

Jak to działa?

Bielańskie usterki postanowiliśmy zgłosić za pomocą portalu internetowego. Na stronie głównej portalu pojawia się pytanie: "Chcesz zgłosić problem?". Po kliknięciu wyświetla się okienko, w którym trzeba wpisać dane sprawy - m.in. adres, pod którym znajduje się usterka (lub opis miejsca), szczegóły problemu. System pyta nas, czy zgadzamy się na udostępnienie naszych danych osobowych. Jeśli się zgodzimy, będziemy informowani o dalszych losach zgłoszenia. Nie musimy jednak podawać wszystkich danych. Wystarczy sam numer telefonu lub sam e-mail i zaznaczenie ich odpowiednio jako preferowanych kanałów komunikacji.

Portal umożliwia też zamieszczanie zdjęć usterek. Przesłaliśmy więc fotografię pomazanego przystanku przy Trasie AK, śmieci leżących przy ulicy Wólczyńskiej oraz solidnej dziury w nawierzchni ulicy Duracza. Jako kanały komunikacji podaliśmy w dwóch przypadkach e-mail, w jednym sms. Po chwili dostaliśmy potwierdzenia przyjęcia wszystkich trzech zgłoszeń.

Na portalu można w każdej chwili sprawdzić status zgłoszenia. Po trzech dniach od interwencji ciągle widnieje "w trakcie". Ciągle czekamy, aż fachowcy wezmą sprawy w swoje ręce.

kz

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# heh

05.12.2013 10:15

W dzisiejszej dobie internetu problemem nie jest znalezienie odpowiedniego numeru telefonu, ale fakt, że po dodzwonieniu i zgłoszeniu zazwyczaj można usłyszeć jedynie "ale nie mamy pieniędzy" i nic się dalej nie dzieje. Wcale to nie dziwi, zważywszy na to, że wydają środki z budżetu na kolejne call center, które jak widać działa jedynie dla samego bycia, a nie po to aby działać. No ale jakie dobre samopoczucie ma mieszkaniec, który skorzysta z tego dobrodziejstwa, wszak wystarczy tylko zadzwonić na jeden numer i (nie)załatwione ;)

# R17

06.12.2013 11:46

Czy ja wiem czy nie jest problemem znalezienie numeru? Terenem może się zajmować skarb państwa, lasy, ZOM, ZTM, ZDM czy może być teren prywatny a ty masz wiedzieć czyj? To się tyczy czystości na trawnikach czy chodników.
Widzisz wyrwaną płytę chodnikową to wiesz od razu czyj ten chodnik jest aby tam dzwonić?
Taki numer o ile będzie działał to jest ułatwienie. Dzwonisz a już urzędnik sprawdza i dzwoni to zarządcy terenu.

# Tami1

06.12.2013 16:15

a zarządca terenu mówi, że w tym roku nie ma pieniędzy na nic, tylko na siedzenie za biurkiem

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024