Sokratesa otwarta dla kierowców, chodniki wciąż rozgrzebane
4 maja 2022
W Święto Narodowe Trzeciego Maja zakończyło się układanie nawierzchni na zwężonej jezdni na Wawrzyszewie. Kierowcy mogą już jeździć w obu kierunkach.
Przebudowa Sokratesa ciągnie się od lipca ubiegłego roku. Pierwotnie miała zakończyć się w październiku. W długi weekend drogowcy skupili się na układaniu ostatniej, ścieralnej warstwy asfaltu, a w środę 3 maja po godz.
Wreszcie będą światła na rogu Wólczyńskiej i Nocznickiego
Na ruchliwym skrzyżowaniu przeciętym przez tory tramwajowe powstanie sygnalizacja świetlna. Drogowcy rozpoczynają przygotowania do montażu.
4:00 nad ranem ulica została otwarta dla kierowców.
Sokratesa otwarta
- Od końca listopada, kiedy zakończyło się asfaltowanie południowo-wschodniej części jezdni, do minionej soboty, gdy zaczął się ostatni etap asfaltowania, ruch samochodowy odbywał się tylko w jednym kierunku od Wólczyńskiej do Kasprowicza - przypomina Zarząd Dróg Miejskich.
Zakład Remontów i Konserwacji Dróg pozostaje na placu budowy. Jeszcze przez kilka tygodni samorządowa instytucja będzie prowadziła prace na chodnikach oraz drodze dla rowerów i hulajnóg. Następnie uzupełniana będzie zieleń, czym zajmie się na zlecenie ZDM prywatna firma wybrana w przetargu. Zasadzonych zostanie 31 drzew oraz krzewy i byliny siedemnastu gatunków, powstanie też siedem ogrodów deszczowych o łącznej powierzchni 497 m2. Wiadomo już, że uzupełnienie zieleni będzie kosztować co najmniej 765 tys. zł i potrwa około dwóch miesięcy.
ZDM: wina wirusa i parkometrów
Dlaczego prace toczyły się tak wolno? Według ZDM przebudowy nie dało się zakończyć w terminie m.in. dlatego, że konieczne okazało się przeprojektowanie instalacji podziemnych. Drogowcy obwiniają także wirusa SARS-CoV-2, który już trzeci rok z rzędu jest wygodnym alibi dla wszelkich opóźnień w inwestycjach. Pośrednio zrzucają winę nawet na Radę Warszawy, która zdecydowała o rozszerzeniu od listopada strefy płatnego parkowania na Ochotę i Żoliborz, przez co konieczne było ustawianie parkometrów i malowanie miejsc postojowych.
Na niemal całej długości ulicy kierowcy mają teraz do dyspozycji jeden pas ruchu w każdą stronę. Jezdnia jest nieco szersza tylko na skrzyżowaniach z Kasprowicza i Wólczyńską. Wszystkie przejścia dla pieszych przez Sokratesa zostały zabezpieczone azylem, czyli wysepką na środku jezdni. Mieszkańcy zyskają szerszy chodnik po stronie nowych bloków, gdzie koncentrują się wszystkie sklepy i punkty usługowe. Chodnik zostanie dwukrotnie poszerzony a droga rowerowa przesunięta bliżej jezdni i oddzielona od pieszych pasem zieleni.
(dg)
.