REKLAMA

Bielany

Komunikacja

 

Rowerem z Bielan prosto do centrum

  2 listopada 2016

alt='Rowerem z Bielan prosto do centrum'
źródło: Facebook/PelnomocnikRowerowyWarszawa

Otwarcie drogi rowerowej w al. Jana Pawła II jest niezwykle ważne dla Bielan. Dlaczego?

REKLAMA

Po kilku latach zmagań drogowcom udało się doprowadzić do szczęśliwego końca budowę drogi rowerowej na centralnym odcinku al. Jana Pawła II. Rowerzyści korzystają już z nowego asfaltu pomiędzy rondem ONZ i al. "Solidarności", a bez zsiadania z roweru można wygodnie dojechać po wydzielonych drogach i pasach co najmniej na Młociny.

- Liczba spójnych tras rowerowych łączących wytypowane punkty węzłowe ze ścisłym Śródmieściem wzrosła z jednej do trzech, a nasz wskaźnik postępów skoczył z 3% do 10% - pisze Aleksander Buczyński z Zielonego Mazowsza. - Z największych bielańskich osiedli można dojechać do ronda ONZ wydzielonymi drogami dla rowerów w al. Jana Pawła II, Broniewskiego i al. Reymonta.

Zielone Mazowsze wytypowało 30 punktów, położonych na terenie największych osiedli wszystkich dzielnic Warszawy i regularnie sprawdza, czy są one już połączone ze ścisłym centrum. Jeśli powstało możliwie bezpośrednie połączenie dla rowerów, aktywiści uznają, że urząd wykonał pracę. Ich zdaniem posługiwanie się takimi wskaźnikami jest znacznie rozsądniejsze od "propagandy sukcesu", polegającej na sumowaniu kilometrów nowych dróg, nie tworzących sieci.

Trasa z Bielan do Centrum jest bardzo daleka od przyjętych w Europie standardów. Na Broniewskiego droga jest zbudowana w większości z kostki lub płyt, na żoliborskim i muranowskim odcinku al. Jana Pawła II straszy krzywa kostka Bauma, a między Stawkami a Nowolipkami trzeba dwukrotnie zmienić stronę ulicy, jeśli nie chce się wjeżdżać na ruchliwą jezdnię. Podczas budowy nowego odcinka drogowcy nie skorzystali z okazji, by poprawić bezpieczeństwo na skrzyżowaniach i wynieść przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe przez Ogrodową czy Krochmalną.

- Na wlocie Chłodnej pozostawiono pasy ruchu o 75 cm szersze niż na autostradzie, ale za to na 60-metrowym odcinku przed skrzyżowaniem umieszczono aż 13 znaków drogowych - krytykuje Zielone Mazowsze. - W tym chaosie trudno dostrzec sygnalizator, nie mówiąc o nadjeżdżającym rowerzyście.

Kolejny odcinek drogi rowerowej w al. Jana Pawła II połączy rondo ONZ z Nowogrodzką, umożliwiając łatwe pokonanie ronda przy Dworcu Centralnym. Powstanie on w przyszłym roku.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# Aniaga574

29.03.2017 09:07

to tylko kropla w morzu potrzeb ale dobre i to :) http://www.idol.domenus.pl

# fijoł

29.03.2017 09:30

spam
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024