REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Rowerem po Bemowie. Nowa droga gotowa

źródło: ZDM


REKLAMA

Rowerem po Bemowie. Nowa droga gotowa

Sieć dróg dla jednośladów na terenie naszej dzielnicy wydłużyła się o kilkaset metrów.

REKLAMA
Progi na Radiowej. "Nareszcie będzie bezpieczniej"
Progi na Radiowej. "Nareszcie będzie bezpieczniej" Drogowcy niespodziewanie rozpoczęli przebudowę fragmentu jednej z głównych ulic Bemowa.
czytaj

Jak donosi Zarząd Dróg Miejskich, zakończyły się prace na budowie drogi dla rowerów i remont chodnika na Kaliskiego, na odcinku od Archimedesa do kampusu Wojskowej Akademii Technicznej.

Droga rowerowa na Kaliskiego

- Piesi zyskali równy i szerszy niż do tej pory chodnik, a rowerzyści kolejny odcinek drogi dla rowerów - piszą drogowcy. - Droga dla rowerów jest odseparowana krzewami od torów tramwajowych i opaską z kostki kamiennej od chodnika. Pojawiły się też barierki na wysokości przystanku tramwajowego.

Budowa drogi rowerowej na Kaliskiego była jednym z zaległych projektów z budżetu obywatelskiego na rok 2017. Pomysł Joanny Witaszek, który poparło ponad pół tysiąca osób, zakładał budowę 300-metrowej drogi rowerowej od pętli autobusowej Stare Bemowo do Archimedesa, a także budowę łącznika do Radiowej.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo

Rowerem po Bemowie. Nowa droga gotowa

źródło: ZDM


Rowerem po Bemowie. Nowa droga gotowa

źródło: ZDM





28.05.2020 18:25 #Panjan
Szkoda, że urzędnikom nie przyszło do głów pociągnąć odcinek do Górczewskiej. Wtedy zamknęłaby się sieć dróg rowerowych i można byłoby bezpiecznie dojechać do wielu miejsc na Bemowie i w innych dzielnicach. A tak to droga urywa się kilkaset metrów od kolejnego odcinka (nad trasą S8) i trzeba wjechać na ruchliwą ulicę Kaliskiego. To przykład wyjątkowej bezmyślności.
Rozumiem, że projekt z budżetu partycypacyjnego był tylko na tym odcinku (bo inaczej koszt by przekroczył limit), ale co komu szkodziło wybudować parę dodatkowych metrów z budżetu na drogi?
28.05.2020 20:55 #pZz
Ze zdjec wyglada na droge dla rowerow i pieszych, a to roznica. Przejade sie to ogarne jakie jest oznakowanie pionowe.
28.05.2020 21:20 #Pi.Wo
A dalej? Rower do tramwaju?
29.05.2020 13:12 #Eliard
#Panjan napisał(a) 28.05.2020 18:25

Szkoda, że urzędnikom nie przyszło do głów pociągnąć odcinek do Górczewskiej. Wtedy zamknęłaby się sieć dróg rowerowych i można byłoby bezpiecznie dojechać do wielu miejsc na Bemowie i w innych dzielnicach. A tak to droga urywa się kilkaset metrów od kolejnego odcinka (nad trasą S8) i trzeba wjechać na ruchliwą ulicę Kaliskiego. To przykład wyjątkowej bezmyślności.
Rozumiem, że projekt z budżetu partycypacyjnego był tylko na tym odcinku (bo inaczej koszt by przekroczył limit), ale co komu szkodziło wybudować parę dodatkowych metrów z budżetu na drogi?
Dalsze odcinki wyglądają tak: od Górczewskiej do trasy S8 DDR będzie budował deweloper. Od trasy S8 do Kocjana DDR może wybudować dzielnica przy okazji przebudowy przystanków przy planowanym basenie. Od Kocjana do WAT musi to zrobić ZDM, ale nie mają na razie zaplanowanej takiej inwestycji. Problem zostaje z przejazdem nad S8, bo to teren GDDKiA.
29.05.2020 13:13 #Eliard
#Pi.Wo napisał(a) 28.05.2020 21:20

A dalej? Rower do tramwaju?
A dalej normalnie, w ruchu ogólnym na jezdni.
REKLAMA

29.05.2020 17:54 #Bemowianka
Do Górczewskiej ze ścieżki na Kaliskiego najlepiej dojechać przez Dywizjonu 303 po hopkach, ścieżką w prawo w Powstańców, mig i jesteś na Górczewskiej. W ten sposób unikasz feralnego przejazdu ze światłami z S8.
30.05.2020 06:20 #Mattt
Szkoda ze nikt nie mówi o zapchanej ulicy która w godzinach szczytu się korkuje. Zamiast Lini tramwajowej i drogi rowerowej mogły powstać dwa dodatkowe pasy. Rachunek jest prosty: na drodze rowerowej przejeżdża 3-5 rowerów w ciągu 5 min i to tylko w ciepłe dni. Na jezdni w tym samym czasie koło 100-200 samochodów, więc może zastanówmy się w końcu co powinno być priorytetem.
30.05.2020 07:08 #Pi.Wo
Dzięki za Dyw303. A co do ruchu ulicznego to na tym odcinku dla samobójców...
30.05.2020 08:12 #Panjan
#Eliard
No i o to mi właśnie chodzi. Że ZDM nie zaplanował a urząd Bemowo woli czekać na basen (który może powstanie za 10 lat a może nigdy). Czego bym oczekiwał od urzędników? Myślenia i działania. Wystarczyło porozmawiać i przekonać do tej inwestycji ZDM a na sobie podległym terenie wybudować ścieżkę teraz a nie przy okazji remontu przystanków. To oczywiście wygląda jak typowe preteksty urzędnicze by nic nie robić. Na Bemowie wykonanie planowanych inwestycji, rok w rok jest na poziomie kilkunastu %.
Jestem daleki od polityki, ale naprawdę jak ta dzielnica jest zarządzana to skrajna żenada.

Nad S8 przejazd dla rowerów już jest wybudowany.
30.05.2020 09:45 #jkk
Mamy bardzo zdolnych urzędników, to wielka sztuka nic nie robić i jeszcze brać za to pieniądze. Co do ścieżek rowerowych, to w cieniu nowych zapomina się o kasowaniu starych ścieżek. Przykładowo skasowano ścieżkę na Coopera, podobnie na Rayskiego. Zlikwidowano ścieżkę rowerową na Batalionów Chłopskich w zamian ustanowiono tam miejsca postojowe dla samochodów.W dodatku projektował to wszystko jakiś partacz a jego kolega w urzędzie miasta to zatwierdzal, oczywiście nie za darmo. Przez półtora roku urzędnicy bemowscy nie są stanie pojąć, że zaistniałe warunki do parkowania dało by się uzyskać jedynie likwidując ścieżkę rowerową bez dodatkowego wyznaczania miejsc, stawiania nowego oznakowania itp. - to wszystko tez kosztowało. Problem w tym,że projektant zapomniał o umieszczeniu znaku zakazu zatrzymywania oraz tabliczki, że nie dotyczy on wydzielonych miejsc postojowych. Ten półdziki parking i tak za moment będzie musiał zniknąć, gdyż plan miejscowy przewiduje po północnej stronie Batalionów budowę domów jednorodzinnych z indywidualnymi wjazdami od tej ulicy. A aktualnie, pozostawionym 1,5 metrowej szerokości chodnikiem przewalaja się tłumy w obydwu kierunkach, w tym setki dzieci na rowerkach, hulajnogach i innych wynalazkach, rodzinne wycieczki rowerowe, dziesiątki rodziców z dziećmi w wózkach itp. Samochody parkują natomiast niemal wszędzie, przy przejściach dla pieszych, zasłaniają wjazdy na posesje, aż dziw że nie doszło jeszcze do jakiegoś nieszczęścia. Urzędnicy mają sygnały o stanie faktycznym gdzieś, przecież za nic nie odpowiadają, grają na zwłokę po to jedynie aby za jakiś czas stworzyć kolejną efemeryde. Przykładowo, wszczęto postępowanie w sprawie zmiany organizacji ruchu na Batalionów w czerwcu ub. roku a obietnicę realizacji tej zmiany datuje się obecnie na 3 kwartał br. (czyt.koniec września).
REKLAMA
01.06.2020 08:36 #Eliard
#jkk napisał(a) 30.05.2020 09:45

Mamy bardzo zdolnych urzędników, to wielka sztuka nic nie robić i jeszcze brać za to pieniądze. Co do ścieżek rowerowych, to w cieniu nowych zapomina się o kasowaniu starych ścieżek. Przykładowo skasowano ścieżkę na Coopera, podobnie na Rayskiego. Zlikwidowano ścieżkę rowerową na Batalionów Chłopskich w zamian ustanowiono tam miejsca postojowe dla samochodów.W dodatku projektował to wszystko jakiś partacz a jego kolega w urzędzie miasta to zatwierdzal, oczywiście nie za darmo. Przez półtora roku urzędnicy bemowscy nie są stanie pojąć, że zaistniałe warunki do parkowania dało by się uzyskać jedynie likwidując ścieżkę rowerową bez dodatkowego wyznaczania miejsc, stawiania nowego oznakowania itp. - to wszystko tez kosztowało. Problem w tym,że projektant zapomniał o umieszczeniu znaku zakazu zatrzymywania oraz tabliczki, że nie dotyczy on wydzielonych miejsc postojowych. Ten półdziki parking i tak za moment będzie musiał zniknąć, gdyż plan miejscowy przewiduje po północnej stronie Batalionów budowę domów jednorodzinnych z indywidualnymi wjazdami od tej ulicy. A aktualnie, pozostawionym 1,5 metrowej szerokości chodnikiem przewalaja się tłumy w obydwu kierunkach, w tym setki dzieci na rowerkach, hulajnogach i innych wynalazkach, rodzinne wycieczki rowerowe, dziesiątki rodziców z dziećmi w wózkach itp. Samochody parkują natomiast niemal wszędzie, przy przejściach dla pieszych, zasłaniają wjazdy na posesje, aż dziw że nie doszło jeszcze do jakiegoś nieszczęścia. Urzędnicy mają sygnały o stanie faktycznym gdzieś, przecież za nic nie odpowiadają, grają na zwłokę po to jedynie aby za jakiś czas stworzyć kolejną efemeryde. Przykładowo, wszczęto postępowanie w sprawie zmiany organizacji ruchu na Batalionów w czerwcu ub. roku a obietnicę realizacji tej zmiany datuje się obecnie na 3 kwartał br. (czyt.koniec września).
Akurat skasowanie drogi dla rowerów na Batalionów Chłopskich to bardzo dobre rozwiązanie. Ta DDR był wadliwa w każdym możliwym jej aspekcie. Poza tym BC jest ulicą o ruchu uspokojonym, z ograniczeniem do 30 km/h i naturalnym środowiskiem dla roweru.
01.06.2020 08:40 #Eliard
#Panjan napisał(a) 30.05.2020 08:12

#Eliard
No i o to mi właśnie chodzi. Że ZDM nie zaplanował a urząd Bemowo woli czekać na basen (który może powstanie za 10 lat a może nigdy). Czego bym oczekiwał od urzędników? Myślenia i działania. Wystarczyło porozmawiać i przekonać do tej inwestycji ZDM a na sobie podległym terenie wybudować ścieżkę teraz a nie przy okazji remontu przystanków. To oczywiście wygląda jak typowe preteksty urzędnicze by nic nie robić. Na Bemowie wykonanie planowanych inwestycji, rok w rok jest na poziomie kilkunastu %.
Jestem daleki od polityki, ale naprawdę jak ta dzielnica jest zarządzana to skrajna żenada.

Nad S8 przejazd dla rowerów już jest wybudowany.
Nie ma przejazdu na S8. Wyznaczenie go tam musi się wiązać z przebudową sygnalizacji. Szerokość dostępnej przestrzeni też nie pozwala teraz na łączenie tam ruchu pieszego i rowerowego.
Co do wcześniejszych argumentów - zgadzam się w 100%. Wcześniej po prostu podałem stan faktyczny, bez podawania jakichkolwiek własnych przemyśleń na ten temat.
01.06.2020 08:42 #Eliard
#Pi.Wo napisał(a) 30.05.2020 07:08

Dzięki za Dyw303. A co do ruchu ulicznego to na tym odcinku dla samobójców...
Nie bardzo rozumiem w jaki sposób jazda po jednopasmowej drodze może być postrzegana jako jazda samobójcza. Nawet ten wielopasmowy kawałek nad S8 jest bezpieczny, bo większość samochodów skręca w S8, a na wprost ruch jest znikomy.
01.06.2020 10:01 #jkk
Eliard. Zgoda, że DDR na Batalionów Chłopskich nie była najlepszym rozwiązaniem, ale zastąpienie jej przez miejsca do parkowania to już szczyt niekompetencji urzędników związany ponadto z marnotrawstwem publicznych pieniędzy. Dodatkowo, projekt jest obarczony poważną wadą i nie uwzględnia ustaleń planu miejscowego przewidujacych w tym miejscu indywidualne wjazdy na posesje. Mało tego, plan miejscowy nakazuje właścicielom posesji obowiązek zapewnienia pełnych potrzeb parkingowych na własnych działkach, co oznacza jednocześnie brak możliwości parkowania na ulicy. Konstytucja zapewnia nam równość wobec prawa, zatem brak możliwości parkowania na ulicy dotyczy wszystkich. W WZ dla inwestycji po południowej stronie ulicy nakazano budowę odpowiedniej ilości miejsc parkingowych na terenach inwestycji poza pasem drogowym ulicy Batalionów Chłopskich. Chyba wystarczy argumentów? Rozwiązanie widać proste. Parkowanie zgodnie z planem miejscowym i WZ przenieść na tereny osiedli. Chodnik po północnej stronie Batalionów poszerzyć do 4 metrów przez zlikwidowanie obecnego wszedobylskiego parkingu. Rowerzystów przeprowadzić na ulicę. Można jeszcze ewentualnie rozważyć możliwość ustanowienia wysepek do ograniczonego czasowo parkowania (lub płatnego) w miejsce części chodnika po południowej stronie ulicy. Przy okazji, na co urzędnicy zupełnie nie mają pomysłu, można w podobny sposób, wyznaczając ograniczoną ilość miejsc w pasie zieleni, skłonić mieszkańców ulicy Coopera do korzystania z dziesiątek niewykupionych jeszcze miejsc parkingowych na terenie osiedli. Pozwoli to uporządkować totalny bajzel na tej ulicy a także umożliwi rowerzystom korzystanie z drogi w zdecydowanie bardziej bezpiecznym trybie.
04.06.2020 11:13 #rowerzysta tunelowy
#Panjan napisał(a) 30.05.2020 08:12

#Eliard

Nad S8 przejazd dla rowerów już jest wybudowany.
Gdzie ?
REKLAMA

04.06.2020 14:33 #zjelonek
#Mattt napisał(a) 30.05.2020 06:20

Szkoda ze nikt nie mówi o zapchanej ulicy która w godzinach szczytu się korkuje. Zamiast Lini tramwajowej i drogi rowerowej mogły powstać dwa dodatkowe pasy. Rachunek jest prosty: na drodze rowerowej przejeżdża 3-5 rowerów w ciągu 5 min i to tylko w ciepłe dni. Na jezdni w tym samym czasie koło 100-200 samochodów, więc może zastanówmy się w końcu co powinno być priorytetem.
Chyba trochę przesadzasz z tą ilością samochodów w 5 minut , zresztą i tak wszystkie staną w korku albo przed rondem z Radiową albo przed światłami przy Kocjana , S8 czy Górczewskiej.
Warszawa to nie wieś żeby samochodem jeździć - od tego jest własnie ower i tramwaj

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
Otwarcie granic
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%

Najnowsze wydanie

REKLAMA

 
 
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA