Forum › Bemowo
# Panjan 28.05.2020 18:25 |
|
Szkoda, że urzędnikom nie przyszło do głów pociągnąć odcinek do Górczewskiej. Wtedy zamknęłaby się sieć dróg rowerowych i można byłoby bezpiecznie dojechać do wielu miejsc na Bemowie i w innych dzielnicach. A tak to droga urywa się kilkaset metrów od kolejnego odcinka (nad trasą S8) i trzeba wjechać na ruchliwą ulicę Kaliskiego. To przykład wyjątkowej bezmyślności.
Rozumiem, że projekt z budżetu partycypacyjnego był tylko na tym odcinku (bo inaczej koszt by przekroczył limit), ale co komu szkodziło wybudować parę dodatkowych metrów z budżetu na drogi? |
# pZz 28.05.2020 20:55 |
|
Ze zdjec wyglada na droge dla rowerow i pieszych, a to roznica. Przejade sie to ogarne jakie jest oznakowanie pionowe.
|
# Pi.Wo 28.05.2020 21:20 |
|
A dalej? Rower do tramwaju?
|
# Eliard 29.05.2020 13:12 |
|
#Panjan napisał(a) 28.05.2020 18:25 Dalsze odcinki wyglądają tak: od Górczewskiej do trasy S8 DDR będzie budował deweloper. Od trasy S8 do Kocjana DDR może wybudować dzielnica przy okazji przebudowy przystanków przy planowanym basenie. Od Kocjana do WAT musi to zrobić ZDM, ale nie mają na razie zaplanowanej takiej inwestycji. Problem zostaje z przejazdem nad S8, bo to teren GDDKiA.Szkoda, że urzędnikom nie przyszło do głów pociągnąć odcinek do Górczewskiej. Wtedy zamknęłaby się sieć dróg rowerowych i można byłoby bezpiecznie dojechać do wielu miejsc na Bemowie i w innych dzielnicach. A tak to droga urywa się kilkaset metrów od kolejnego odcinka (nad trasą S8) i trzeba wjechać na ruchliwą ulicę Kaliskiego. To przykład wyjątkowej bezmyślności. Rozumiem, że projekt z budżetu partycypacyjnego był tylko na tym odcinku (bo inaczej koszt by przekroczył limit), ale co komu szkodziło wybudować parę dodatkowych metrów z budżetu na drogi? |
# Eliard 29.05.2020 13:13 |
|
#Pi.Wo napisał(a) 28.05.2020 21:20 A dalej normalnie, w ruchu ogólnym na jezdni.A dalej? Rower do tramwaju? |
# Bemowianka 29.05.2020 17:54 |
|
Do Górczewskiej ze ścieżki na Kaliskiego najlepiej dojechać przez Dywizjonu 303 po hopkach, ścieżką w prawo w Powstańców, mig i jesteś na Górczewskiej. W ten sposób unikasz feralnego przejazdu ze światłami z S8.
|
# Mattt 30.05.2020 06:20 |
|
Szkoda ze nikt nie mówi o zapchanej ulicy która w godzinach szczytu się korkuje. Zamiast Lini tramwajowej i drogi rowerowej mogły powstać dwa dodatkowe pasy. Rachunek jest prosty: na drodze rowerowej przejeżdża 3-5 rowerów w ciągu 5 min i to tylko w ciepłe dni. Na jezdni w tym samym czasie koło 100-200 samochodów, więc może zastanówmy się w końcu co powinno być priorytetem.
|
# Pi.Wo 30.05.2020 07:08 |
|
Dzięki za Dyw303. A co do ruchu ulicznego to na tym odcinku dla samobójców...
|
# Panjan 30.05.2020 08:12 |
|
#Eliard
No i o to mi właśnie chodzi. Że ZDM nie zaplanował a urząd Bemowo woli czekać na basen (który może powstanie za 10 lat a może nigdy). Czego bym oczekiwał od urzędników? Myślenia i działania. Wystarczyło porozmawiać i przekonać do tej inwestycji ZDM a na sobie podległym terenie wybudować ścieżkę teraz a nie przy okazji remontu przystanków. To oczywiście wygląda jak typowe preteksty urzędnicze by nic nie robić. Na Bemowie wykonanie planowanych inwestycji, rok w rok jest na poziomie kilkunastu %. Jestem daleki od polityki, ale naprawdę jak ta dzielnica jest zarządzana to skrajna żenada. Nad S8 przejazd dla rowerów już jest wybudowany. |
# jkk 30.05.2020 09:45 |
|
Mamy bardzo zdolnych urzędników, to wielka sztuka nic nie robić i jeszcze brać za to pieniądze. Co do ścieżek rowerowych, to w cieniu nowych zapomina się o kasowaniu starych ścieżek. Przykładowo skasowano ścieżkę na Coopera, podobnie na Rayskiego. Zlikwidowano ścieżkę rowerową na Batalionów Chłopskich w zamian ustanowiono tam miejsca postojowe dla samochodów.W dodatku projektował to wszystko jakiś partacz a jego kolega w urzędzie miasta to zatwierdzal, oczywiście nie za darmo. Przez półtora roku urzędnicy bemowscy nie są stanie pojąć, że zaistniałe warunki do parkowania dało by się uzyskać jedynie likwidując ścieżkę rowerową bez dodatkowego wyznaczania miejsc, stawiania nowego oznakowania itp. - to wszystko tez kosztowało. Problem w tym,że projektant zapomniał o umieszczeniu znaku zakazu zatrzymywania oraz tabliczki, że nie dotyczy on wydzielonych miejsc postojowych. Ten półdziki parking i tak za moment będzie musiał zniknąć, gdyż plan miejscowy przewiduje po północnej stronie Batalionów budowę domów jednorodzinnych z indywidualnymi wjazdami od tej ulicy. A aktualnie, pozostawionym 1,5 metrowej szerokości chodnikiem przewalaja się tłumy w obydwu kierunkach, w tym setki dzieci na rowerkach, hulajnogach i innych wynalazkach, rodzinne wycieczki rowerowe, dziesiątki rodziców z dziećmi w wózkach itp. Samochody parkują natomiast niemal wszędzie, przy przejściach dla pieszych, zasłaniają wjazdy na posesje, aż dziw że nie doszło jeszcze do jakiegoś nieszczęścia. Urzędnicy mają sygnały o stanie faktycznym gdzieś, przecież za nic nie odpowiadają, grają na zwłokę po to jedynie aby za jakiś czas stworzyć kolejną efemeryde. Przykładowo, wszczęto postępowanie w sprawie zmiany organizacji ruchu na Batalionów w czerwcu ub. roku a obietnicę realizacji tej zmiany datuje się obecnie na 3 kwartał br. (czyt.koniec września).
|
# Eliard 01.06.2020 08:36 |
|
#jkk napisał(a) 30.05.2020 09:45 Mamy bardzo zdolnych urzędników, to wielka sztuka nic nie robić i jeszcze brać za to pieniądze. Co do ścieżek rowerowych, to w cieniu nowych zapomina się o kasowaniu starych ścieżek. Przykładowo skasowano ścieżkę na Coopera, podobnie na Rayskiego. Zlikwidowano ścieżkę rowerową na Batalionów Chłopskich w zamian ustanowiono tam miejsca postojowe dla samochodów.W dodatku projektował to wszystko jakiś partacz a jego kolega w urzędzie miasta to zatwierdzal, oczywiście nie za darmo. Przez półtora roku urzędnicy bemowscy nie są stanie pojąć, że zaistniałe warunki do parkowania dało by się uzyskać jedynie likwidując ścieżkę rowerową bez dodatkowego wyznaczania miejsc, stawiania nowego oznakowania itp. - to wszystko tez kosztowało. Problem w tym,że projektant zapomniał o umieszczeniu znaku zakazu zatrzymywania oraz tabliczki, że nie dotyczy on wydzielonych miejsc postojowych. Ten półdziki parking i tak za moment będzie musiał zniknąć, gdyż plan miejscowy przewiduje po północnej stronie Batalionów budowę domów jednorodzinnych z indywidualnymi wjazdami od tej ulicy. A aktualnie, pozostawionym 1,5 metrowej szerokości chodnikiem przewalaja się tłumy w obydwu kierunkach, w tym setki dzieci na rowerkach, hulajnogach i innych wynalazkach, rodzinne wycieczki rowerowe, dziesiątki rodziców z dziećmi w wózkach itp. Samochody parkują natomiast niemal wszędzie, przy przejściach dla pieszych, zasłaniają wjazdy na posesje, aż dziw że nie doszło jeszcze do jakiegoś nieszczęścia. Urzędnicy mają sygnały o stanie faktycznym gdzieś, przecież za nic nie odpowiadają, grają na zwłokę po to jedynie aby za jakiś czas stworzyć kolejną efemeryde. Przykładowo, wszczęto postępowanie w sprawie zmiany organizacji ruchu na Batalionów w czerwcu ub. roku a obietnicę realizacji tej zmiany datuje się obecnie na 3 kwartał br. (czyt.koniec września). Akurat skasowanie drogi dla rowerów na Batalionów Chłopskich to bardzo dobre rozwiązanie. Ta DDR był wadliwa w każdym możliwym jej aspekcie. Poza tym BC jest ulicą o ruchu uspokojonym, z ograniczeniem do 30 km/h i naturalnym środowiskiem dla roweru. |
# Eliard 01.06.2020 08:40 |
|
#Panjan napisał(a) 30.05.2020 08:12 #Eliard No i o to mi właśnie chodzi. Że ZDM nie zaplanował a urząd Bemowo woli czekać na basen (który może powstanie za 10 lat a może nigdy). Czego bym oczekiwał od urzędników? Myślenia i działania. Wystarczyło porozmawiać i przekonać do tej inwestycji ZDM a na sobie podległym terenie wybudować ścieżkę teraz a nie przy okazji remontu przystanków. To oczywiście wygląda jak typowe preteksty urzędnicze by nic nie robić. Na Bemowie wykonanie planowanych inwestycji, rok w rok jest na poziomie kilkunastu %. Jestem daleki od polityki, ale naprawdę jak ta dzielnica jest zarządzana to skrajna żenada. Nad S8 przejazd dla rowerów już jest wybudowany. Nie ma przejazdu na S8. Wyznaczenie go tam musi się wiązać z przebudową sygnalizacji. Szerokość dostępnej przestrzeni też nie pozwala teraz na łączenie tam ruchu pieszego i rowerowego. Co do wcześniejszych argumentów - zgadzam się w 100%. Wcześniej po prostu podałem stan faktyczny, bez podawania jakichkolwiek własnych przemyśleń na ten temat. |
# Eliard 01.06.2020 08:42 |
|
#Pi.Wo napisał(a) 30.05.2020 07:08 Nie bardzo rozumiem w jaki sposób jazda po jednopasmowej drodze może być postrzegana jako jazda samobójcza. Nawet ten wielopasmowy kawałek nad S8 jest bezpieczny, bo większość samochodów skręca w S8, a na wprost ruch jest znikomy.Dzięki za Dyw303. A co do ruchu ulicznego to na tym odcinku dla samobójców... |
# jkk 01.06.2020 10:01 |
|
Eliard. Zgoda, że DDR na Batalionów Chłopskich nie była najlepszym rozwiązaniem, ale zastąpienie jej przez miejsca do parkowania to już szczyt niekompetencji urzędników związany ponadto z marnotrawstwem publicznych pieniędzy. Dodatkowo, projekt jest obarczony poważną wadą i nie uwzględnia ustaleń planu miejscowego przewidujacych w tym miejscu indywidualne wjazdy na posesje. Mało tego, plan miejscowy nakazuje właścicielom posesji obowiązek zapewnienia pełnych potrzeb parkingowych na własnych działkach, co oznacza jednocześnie brak możliwości parkowania na ulicy. Konstytucja zapewnia nam równość wobec prawa, zatem brak możliwości parkowania na ulicy dotyczy wszystkich. W WZ dla inwestycji po południowej stronie ulicy nakazano budowę odpowiedniej ilości miejsc parkingowych na terenach inwestycji poza pasem drogowym ulicy Batalionów Chłopskich. Chyba wystarczy argumentów? Rozwiązanie widać proste. Parkowanie zgodnie z planem miejscowym i WZ przenieść na tereny osiedli. Chodnik po północnej stronie Batalionów poszerzyć do 4 metrów przez zlikwidowanie obecnego wszedobylskiego parkingu. Rowerzystów przeprowadzić na ulicę. Można jeszcze ewentualnie rozważyć możliwość ustanowienia wysepek do ograniczonego czasowo parkowania (lub płatnego) w miejsce części chodnika po południowej stronie ulicy. Przy okazji, na co urzędnicy zupełnie nie mają pomysłu, można w podobny sposób, wyznaczając ograniczoną ilość miejsc w pasie zieleni, skłonić mieszkańców ulicy Coopera do korzystania z dziesiątek niewykupionych jeszcze miejsc parkingowych na terenie osiedli. Pozwoli to uporządkować totalny bajzel na tej ulicy a także umożliwi rowerzystom korzystanie z drogi w zdecydowanie bardziej bezpiecznym trybie.
|
# rowerzysta tunelowy 04.06.2020 11:13 |
|
#Panjan napisał(a) 30.05.2020 08:12 Gdzie ?#Eliard Nad S8 przejazd dla rowerów już jest wybudowany. |
# zjelonek 04.06.2020 14:33 |
|
#Mattt napisał(a) 30.05.2020 06:20 Chyba trochę przesadzasz z tą ilością samochodów w 5 minut , zresztą i tak wszystkie staną w korku albo przed rondem z Radiową albo przed światłami przy Kocjana , S8 czy Górczewskiej.Szkoda ze nikt nie mówi o zapchanej ulicy która w godzinach szczytu się korkuje. Zamiast Lini tramwajowej i drogi rowerowej mogły powstać dwa dodatkowe pasy. Rachunek jest prosty: na drodze rowerowej przejeżdża 3-5 rowerów w ciągu 5 min i to tylko w ciepłe dni. Na jezdni w tym samym czasie koło 100-200 samochodów, więc może zastanówmy się w końcu co powinno być priorytetem. Warszawa to nie wieś żeby samochodem jeździć - od tego jest własnie ower i tramwaj |
LINKI SPONSOROWANE
Matura przed Tobą? Poznaj sprawdzone
Kursy Maturalne w Warszawie
Znajdź najlepszy kredyt samochodowy online w Finanse.rankomat.pl
Zapraszamy na zakupy
Najnowsze informacje na TuBemowo
Misz@masz
Artykuły sponsorowane
Kup bilet
Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.