REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Rower zamiast tramwaju dla Białołęki. W 15 minut do metra
REKLAMA

REKLAMA

Rower zamiast tramwaju dla Białołęki. W 15 minut do metra

Torowisko na Bródno co prawda nie powstanie do czasu otwarcia metra, ale już w przyszłym roku zyskamy wygodną drogę rowerową.

REKLAMA

Czekający na tramwaj w stronę Bródna mieszkańcy Derbów i Lewandowa być może potraktują to zdanie jako przykład czarnego humoru, ale rzeczywistość jest brutalna. W najbliższych latach w budżecie Warszawy nie będzie pieniędzy na budowę linii ze wschodniej Białołęki do metra. Do końca przyszłego roku powstanie jednak brakujący odcinek drogi rowerowej, umożliwiający wygodny dojazd do stacji przy Kondratowicza.



REKLAMA

Radny Ochoty skuteczny na Głębockiej

Dokładnie 256-metrowy fragment od ronda przy S8 do Atrium Targówek zostanie zbudowany dzięki głosom ponad 17 tysięcy warszawiaków. Tak ogromne poparcie udało się zdobyć projektowi do budżetu obywatelskiego "Nowe drogi dla rowerów i stojaki rowerowe", zgłoszonemu przez Łukasza Gawrysia, radnego Ochoty.

Przy odpowiedniej pogodzie rower może być wygodną alternatywą dla stojącego w korku autobusu. Pokonanie dystansu do metra ze skrzyżowania Głębockiej z Berensona do stacji metra Kondratowicza zajmie ok. 14 minut, a z ronda Jesiennych Liści - 7 minut.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Białołęka




06.10.2020 21:16 #mtirala
thia, Panie Redaktorze, a był Pan takim optymistą w sprawie tego tramwaju. Miał być tak, tak szybko ... Pamięta Pan ten artykuł?
07.10.2020 07:28 #Xyz
Widać, że w władze Białołęki mają w głębokim poważaniu mieszkańców Głębockiej i os. Derby. Dla nich liczy się tylko Tarchomin. Jak tramwaju nie będzie to może i autobusy zabrać bo po co mają jeździć i wozić ludzi. Oczywiście piszę to z sarkazmem bo już ręce opadają od obietnic ratusza i pseudo prezydentów którym znowu szambo wybiło
07.10.2020 09:17 #TDU
Radny Ochoty składa projekt do realizacji na Targówku. Miło. Czy jednak nie powinien dbać o interes Ochoty w pierwszej kolejności? Swoją drogą to wielka porażka miasta, że nie potrafią zrobić krótkiej linii tramwajowej dla Zielonej Białołęki.
07.10.2020 10:12 #Wkurzona
A tramwaj na modlińskiej? Też mają kawałek do żerania i też wielki problem.
07.10.2020 10:31 drugastrona
To porażka państwa, że Warszawa co roku musi oddawać kilkaset milionów złotych na janosikowe. Policzmy sobie kilkaset milionów co roku od kilkunastu lat, ile to pieniędzy i ile można by zrobić inwestycji. Co roku można by zbudować nową linię tramwajową.
REKLAMA
07.10.2020 15:26 #Ania z Zielonej Bialoleki
Mieszkańcy Zielonej Białołęki to warszawiacy n- tej kategorii tyle! PO o nas zapomniała..., i władze Białołęki czytaj Tarchomina też, Bez głośnego ruchu społecznego nic się nie wygra.. A LIDERÖW tez brak... Lepiej chyba muszkac w podmiejskich miejscowościach niż na ZB, co akurat potwierdzają badania spoleczne. A tramwaj papatki.
07.10.2020 17:27 #Sebastian Gut
#TDU napisał(a) 07.10.2020 09:17

Radny Ochoty składa projekt do realizacji na Targówku. Miło. Czy jednak nie powinien dbać o interes Ochoty w pierwszej kolejności? Swoją drogą to wielka porażka miasta, że nie potrafią zrobić krótkiej linii tramwajowej dla Zielonej Białołęki.
Odcinek na Głębockiej, to akurat mój pomysł nr 333, który został dołączony do projektu 449 - w opisie projektu jest info: "Głębocka (od ronda przy Trasie Toruńskiej do CH Targówek - długość 265m) - na podstawie projektu..."

Zgadzam się, że miasto dało ciała na całej linii. Za to znowu przed wyborami w 2023 roku będą mieli co obiecywać [sic!]
Ps. Pierwsze przymiarki i projekt linii tramwajowej jest z 2012 roku!
07.10.2020 17:47 #ASior
Cytując klasyków rządzących w Warszawie: dwa razy obiecać tak jak raz zrobić.
Wygląda na to że PO będzie obiecywać tramwaj i trzeci raz w kolejnych wyborach.
07.10.2020 17:47 #Arni556
To jest porażka jak oni traktują nas czyli mieszkańców Zielonej Białołęki... Ten odcinek metra na Bródno powinni skierować od Targówka Ratusz tu w stronę Osiedla Derby. I wtedy mogłoby nie być potrzebna linia tramwajowa. Wtedy z Lewandowa i pozostałych osiedli skierować wszystkie linie do metra to by było najlepsze rozwiązanie... Ale nie oczywiście jakiś polityczek z Bródna musiał mieć pod domem metro gdzie stamtąd komunikacja jest na prawdę na dobrym poziomie utrzymana... Ja jadąc do pracy w weekendy gdzie muszę wyjść z domu koło 5 muszę iść na Grodzisk bo praktycznie nie mam żadnego autobusu... N11 nie przedłużą przez Lewandów bo nie... 120 też nie przedłużą a 256 w weekendy zaczyna jeździć od 8 do 17 co jest dla mnie śmieszne...
07.10.2020 18:15 #Warszawiak223
Popatrzcie kto w ostatnich trzech turach wyborów samorządowych wygrał wiadomo PO więc kogo się kocha temu się wybacza bo jak by PiS doszedł do władzy to by asfalt zwinął na Białołęce. Na nic się zdały przygody Glebockiej z budową kanalizacji 2 lata potem 3 lata remont nawierzchni. Teraz mamy krainę absurdalnych rond i nikomu nie potrzebne światła na skrzyżowaniu Glebockiej i Magicznej powstały nie rondo bo Radny mieszka na osiedlu obok. Zabranie linii autobusowych ze starej części Glebockiej bo muszą pompatycznie jeździć koło przedszkola by było ciszej i by było świeższe powietrze. A na koniec ostatni absurd brak dwupasmowego odcinka Głębocka rondo Żaba i zwężenie Glebockiej pod Dewelopera trzy CH Targówek....
REKLAMA
07.10.2020 18:36 #i PO ptokach
#Ania z Zielonej Bialoleki napisał(a) 07.10.2020 15:26

PO o nas zapomniała..
Infantylizm niektórych dorosłych warszawiaków jest zdumiewający.
07.10.2020 19:33 #997
widać, że radny Ochoty nigdy nic nie zostawiał bez opieki na Bródnie...
07.10.2020 21:58 #Miszczyn
Chcieliście tanie mieszkanie na dalekiej Białołęce zwanej przez deweloperów Zieloną Białołęką to trzeba było się liczyć z tym że cena nie bierze się znikąd i dojazd stamtąd jest fatalny. Ale rowerowi fanatycy będą mieli kolejną ścieżkę niestety cała Warszawa działa pod dyktando świętego rowerka.
07.10.2020 22:02 #Miszczyn
#Arni556 napisał(a) 07.10.2020 17:47

To jest porażka jak oni traktują nas czyli mieszkańców Zielonej Białołęki... Ten odcinek metra na Bródno powinni skierować od Targówka Ratusz tu w stronę Osiedla Derby. I wtedy mogłoby nie być potrzebna linia tramwajowa. Wtedy z Lewandowa i pozostałych osiedli skierować wszystkie linie do metra to by było najlepsze rozwiązanie... Ale nie oczywiście jakiś polityczek z Bródna musiał mieć pod domem metro gdzie stamtąd komunikacja jest na prawdę na dobrym poziomie utrzymana... Ja jadąc do pracy w weekendy gdzie muszę wyjść z domu koło 5 muszę iść na Grodzisk bo praktycznie nie mam żadnego autobusu... N11 nie przedłużą przez Lewandów bo nie... 120 też nie przedłużą a 256 w weekendy zaczyna jeździć od 8 do 17 co jest dla mnie śmieszne...
Ale przynajmniej było tanie mieszkanie. Każdy kto kupuje mieszkanie na dalekiej Białołęce zwanej przez deweloperów Zieloną Białołęką chyba zdaje sobie sprawę że kupuje mieszkanie z daleka od cywilizacji stąd cena jak w Radomiu.
08.10.2020 00:26 #Fan Waldemara R.
#Sebastian Gut napisał(a) 07.10.2020 17:27

Zgadzam się, że miasto dało ciała na całej linii. Za to znowu przed wyborami w 2023 roku będą mieli co obiecywać [sic!]
Ps. Pierwsze przymiarki i projekt linii tramwajowej jest z 2012 roku!
Eeee, chrzanisz. Nasz cudowny radny Waldek bajdurzył o tym co najmniej w 2009 r. Mamy 11 lat później, a ja wciąż czekam na jego "jutro opiszę szczegółowo cały projekt" - deklaracja, którą złożył na nieistniejącym już forum Derby - oj, nic w przyrodzie nie ginie... :-)

https://web.archive.org / web / 20090325030442 / http://roszak.eu/03.tramwaj.htm (usuń sobie spacje koło ukośników)
REKLAMA
08.10.2020 07:18 #PzM
Radny Gawryś z Ochoty to znany aktywista rowerowy.
Dla zainteresowanych jest on nauczycielem matematyki w LO im Czackiego na Polnej. W liceum tym stawiał min lepsze oceny uczniom dojeżdżającym do szkoły rowerem. Należy do agresywnych grup pseudoaktywistów miejskich, których celem mie jest wygoda mieszkańców , ale realizacja utopijnej wizji miasta aktywistów- miasta gdzie większość komunikacji odbywa się rowerem, a posiadanie samochodu zostanie tak utrudnione i obłożone takim kosztem , że dla wielu stanie się nieosiągalne.
Altywisci tacy jak Gawryś często składają projekty do Budżetu Obywatelskiego w dzielnicach innych niż te gdzie mieszkają. Często skrzykują się tez na grupach facebookowych do głosowania na swoje własne projekty dlatego przechodzą często największe absurdy (do udziału w głosowaniu wystarczy warszawski meldunek nie zwraca się uwagi na dzielnice)
Zainteresowanych zapraszam na facebookowe fanpage :
,,Warszawska opłata wjazdowa"
"Warszawa przyjazna Ludzią"
"Lubię Miasto"
Znajdą tam państwo więcej informacji o działaniach ludzi pokroju Gawrysia
08.10.2020 10:01 #lutek
białolęka dla PO to daleki zaścianek i przypomina sie o niej wtedy jak trzeba posadowić na jej obszarze jakiś śmierdzący obiekt,testem bedzie inwestycja googla za 2 mld dol
08.10.2020 11:46 #Sebastian Gut
#Fan Waldemara R. napisał(a) 08.10.2020 00:26

Eeee, chrzanisz. Nasz cudowny radny Waldek bajdurzył o tym co najmniej w 2009 r. Mamy 11 lat później, a ja wciąż czekam na jego "jutro opiszę szczegółowo cały projekt" - deklaracja, którą złożył na nieistniejącym już forum Derby - oj, nic w przyrodzie nie ginie... :-)
Ja pisałem o pierwszym realnym projekcie, a nie pierwszych obietnicach ;)
Dużo osób myli się sądzać, że projekty linii były dopiero w 2016 roku, stąd mój komentarz.
więcej tutaj: http://www.siskom.waw.pl / kp-tramwaj_TOG.htm

PS. Żaden z linków nie działa mi.
Waldemar zapadł w sen zimowy do wiosny 2023 ;)
pozdrawiam
08.10.2020 13:19 #mMm
#TDU napisał(a) 07.10.2020 09:17

Radny Ochoty składa projekt do realizacji na Targówku. Miło. Czy jednak nie powinien dbać o interes Ochoty w pierwszej kolejności? Swoją drogą to wielka porażka miasta, że nie potrafią zrobić krótkiej linii tramwajowej dla Zielonej Białołęki.
Ochocki radny złożył większy projekt w ramach którego zostanie wybudowane 6 brakujących fragmentów dróg rowerowych oraz stanie 1000 stojaków rowerowych.
08.10.2020 13:23 #mMm
#Miszczyn napisał(a) 07.10.2020 21:58

Ale rowerowi fanatycy będą mieli kolejną ścieżkę niestety cała Warszawa działa pod dyktando świętego rowerka.
Ludzie tego chcą jak widać. Na projekt zagłosowało 17k warszawiaków.
REKLAMA

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA