Rondo przy Centralnym po nowemu. Trwa wielka przebudowa
1 września 2020
W weekend drogowcy zajęli się najmniej kontrowersyjnym elementem inwestycji w al. Jana Pawła II.
- Za nami kolejny etap prac związany z przebudową al. Jana Pawła II i ul. Chałubińskiego - donosi Zarząd Dróg Miejskich. - W miniony weekend ułożyliśmy nową nawierzchnię na rondzie Czterdziestolatka. Choć deszczowa pogoda nie była naszym sprzymierzeńcem, założone prace udało się przeprowadzić. Po nierównościach nie ma już śladu, cieszy oko nowy asfalt.
Przed wymianą nawierzchni drogowcy ułożyli nowe krawężniki o wysokości dopasowanej do planowanych przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerów. Na ich otwarcie trzeba będzie zaczekać do momentu wdrożenia nowego programu sygnalizacji świetlnej. Prace w al. Jana Pawła II powinny zakończyć się w listopadzie.
Przebudowa al. Jana Pawła II
- Ulica ta przetrwała w praktycznie niezmienionym stanie ponad 60 lat, w czasie których toczyły się tam tylko doraźne prace remontowe - pisze urząd miasta. - Wysłużona nawierzchnia jezdni, z licznymi łatami i koleinami, domaga się pilnej wymiany. Krawężniki sprzed kilkudziesięciu lat są wyszczerbione i powykrzywiane. Stare, nierówne, miejscami bardzo wąskie, połatane, asfaltowe chodniki nie przystają do centrum europejskiej stolicy. Parkowanie samochodów odbywa się w większości na chodnikach, częściowo w miejscach do tego nieprzeznaczonych.
Podczas przebudowy czeka nas m.in. remont jezdni, poszerzenie chodników oraz zasadzenie dużej ilości zieleni. Największą zmianą będzie wyznaczenie przejść dla pieszych na rondzie Czterdziestolatka, dzięki którym możliwe będzie wygodne przejście z Dworca Centralnego i Złotych Tarasów na przystanki tramwajowe czy do powstającego wieżowca Varso. Powstanie też droga rowerowa oraz zatoki postojowe.
- Inwestycja zakłada remont i przebudowę istniejących jezdni, by zachować jednolity przekrój całego ciągu komunikacyjnego - zapowiada Zarząd Dróg Miejskich. - Dziś w pobliżu Dworca Centralnego jezdnia rozszerza się do pięciu pasów ruchu, podczas gdy na dalszym odcinku kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy.
(dg)