REKLAMA

Wola

różne »

 

Rewolucja na Jana Pawła. Więcej miejsca dla pieszych

  10 marca 2020

alt='Rewolucja na Jana Pawła. Więcej miejsca dla pieszych'
źródło: ZDM

W pobliżu budowanego wieżowca Varso ważna arteria zmieni się nie do poznania.

REKLAMA

9 marca Zarząd Dróg Miejskich otworzył oferty firm zainteresowanych wyznaczeniem przejść na rondzie Czterdziestolatka oraz przebudową fragmentu al. Jana Pawła II. Wpłynęły cztery propozycje mieszczące się w przedziale 18-23 mln zł. Teraz wszystko zależy od Rady Warszawy, która zdecyduje o przyznaniu finansowania.

Nadciąga cywilizacja

- Inwestycja obejmuje kompleksową modernizację alei Jana Pawła II, między rondem ONZ a ul. Nowogrodzką, wraz z rondem Czterdziestolatka - informują drogowcy. - Po jej zakończeniu ulica ta stanie się reprezentacyjną przestrzenią, której wygląd będzie przystawał do lokalizacji w ścisłym centrum stolicy. Istniejące jezdnie zostaną wyremontowane i przebudowane, tak aby zachować jednolity przekrój całego ciągu komunikacyjnego.

Na wysokości placu budowy wieżowca Varso jezdnie zostaną wyremontowane i uregulowane do szerokości trzech pasów. Dzięki temu uda się wygospodarować więcej miejsca dla pieszych, parkujących samochodów (w tym dla dostawców) oraz zieleni miejskiej. Po obu stronach al. Jana Pawła II powstaną drogi dla rowerów i chodniki, zostaną wybudowane zatoki postojowe oraz posadzone szpalery drzew.

Kup bilet

Z siedemnastki na dworzec

Nowe przejścia dla pieszych powstaną po zachodniej i północnej stronie ronda Czterdziestolatka (przy przystankach linii 10, 17, 33 i 41). Jak zapowiadają drogowcy, zdecydowanie ułatwi to pieszym, w tym osobom starszym i podróżnym z bagażami, wygodne przedostanie się na Dworzec Centralny i do przystanków tramwajowych. Przejście dla pieszych i przejazd rowerowy powstaną również w osi Nowogrodzkiej.

- W ramach prac wyremontowana zostanie też jezdnia i chodniki, które teraz będą szersze - informuje ZDM. - Stanie się to dzięki przeniesieniu parkowania do nowych zatok postojowych.

REKLAMA

Wygodniej rowerem

Istniejąca droga dla rowerów, prowadząca z Muranowa do ronda ONZ, zostanie przedłużona do Nowogrodzkiej. W projekcie uwzględniono także szereg drobniejszych rowerowych usprawnień. Mocno uczęszczana droga dla rowerów i przejazd rowerowy po południowej stronie ronda ONZ zostaną poszerzone o metr; powstaną także łączniki rowerowe do ślepo zakończonych Siennej i Śliskiej, przybędzie 200 miejsc parkingowych dla jednośladów (100 stojaków).

Ma być też więcej zieleni. Szpalery drzew zostaną zasadzone wzdłuż niemal całego odcinka objętego inwestycją. Oprócz tego pojawi się ponad 5 tysięcy nowych krzewów, żywopłotów oraz bylin. Zasianych zostanie także blisko 1300 m2 nowych trawników a po wolskiej stronie al. Jana Pawła II, przy skrzyżowaniu ze Złotą, powstanie skwer.

Jeśli Rada Warszawy przyzna drogowcom pieniądze na przebudowę i zostanie wybrana jedna z ofert, prace zakończą się w listopadzie.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (6)

# Marian

10.03.2020 15:54

Czy zmniejszone zostaną korki?

# cave

10.03.2020 18:46

#Marian napisał(a) 10.03.2020 15:54
Czy zmniejszone zostaną korki?
Tego samego dnia, którego przesiądziesz się z samochodu do komunikacji miejskiej.

 Lukasz321a

11.03.2020 10:14

Kolejne bezmyślne zmarnowanie naszych pieniędzy. Powinni zlikwidować tramwaje w całym mieście i na byłych torowiskach zrobić pasy dla zwiększonej ilości autobusów oraz darmowe przejazd komunikacją miejską. Nie da się inaczej zmniejszyć ilość samochodów poruszających się po mieście. Szkoda, że ludzie wybierają oszołomów, którzy tylko potrafią sprowadzać do nas najbardziej nie udane pomysły z zachodu oraz nie są zainteresowani zbudowaniem infrastruktury komunikacyjnej, która jest na zachodzie.

REKLAMA

# Katarzyna Obijiaku

11.03.2020 10:16

Dobrý den, jsem Katarzyna Obijiaku, legitimní a důvěryhodný věřitel.
Nabízím půjčky za jasných a snadno srozumitelných podmínek s
úroková sazba 2%. Poskytuji obchodní, osobní a studentské půjčky,
půjčky na auta a účty. Pokud potřebujete půjčku,
kontaktujte mě nyní: KatarzynaObijiaku49@gmail.com

# qvertz

11.03.2020 18:48

Przejścia dla pieszych jak najbardziej wskazane. W zamian - decyzja o natychmiastowym rozpoczęciu prac koncepcyjnych nad linią metra pod al. Jana Pawła i Chałubińskiego. Tramwaje są tam już zupełnie niewydolne i w perspektywie kolejnych 20 lat nie będą już mogły efektywnie pełnić swojej roli. Przyszłością sieci komunikacyjnej Warszawy są metro oraz sieć buspasów (bez żadnych innych uprzywilejowanych pojazdów poza taksówkami i służbami).

# Marian

13.03.2020 14:00

#cave napisał(a) 10.03.2020 18:46

Tego samego
dnia, którego przesiądziesz się z samochodu do komunikacji miejskiej.
Łał to będą do mnie po tej przebudowie autobusy jeżdzić? Wot tiechnika

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024