Największy w Warszawie pumptrack powstanie na Kępie Potockiej?
7 marca 2024
Jeden z projektów złożonych do budżetu obywatelskiego zakłada budowę za 3,7 mln zł największego w Warszawie toru do jazdy na rowerach, hulajnogach, rolkach, deskorolkach w miejscu starego toru dla rowerów na Kępie Potockiej.
- W świadomości mieszkańców Bielan i Żoliborza ta lokalizacja kojarzy się z torem do jazdy na rowerze, a skoro ponad 30 lat temu urzędnicy nadali tej przestrzeni charakter toru rowerowego, niech w końcu potencjał tego miejsca zacznie służyć wszystkim zainteresowanym warszawiakom i wszystkim użytkownikom rowerów, hulajnóg, deskorolek oraz rolek. W tym miejscu może powstać bezpieczny i nowoczesny kompleks torów na miarę współczesnych oczekiwań i możliwości. Okoliczne, mniejszej skali przedsięwzięcia w Warszawie nie spełniają w pełni warunków pełnej ogólnodostępności, jak i miejsca o charakterze szkoleniowym, przeznaczonym dla wszystkich grup wiekowych - wyjaśnia projektodawca, który koszt przedsięwzięcia oszacował na 3,7 mln zł.
Urzędnicy prawdopodobnie przeniosą projekt do puli ogólnomiejskiej. Z dwóch powodów: jest to zbyt droga inwestycja, jak na dzielnicowy projekt dla Żoliborza i będzie służyła mieszkańcom przynajmniej dwóch dzielnic (Żoliborza i Bielan). Jeśli tak się stanie, mieszkańcy stolicy o jego losie zadecydują w drugiej połowie czerwca.
Nowy pumptrack w parku Kępa Potocka również dla dzieci
Zgodnie z pomysłem pumptrack na Kępie Potockiej będzie specjalnie zaprojektowanym kompleksem sportowo-treningowym, składającym się z pięciu osobnych sekcji typu pumptrack oraz jednej typu scooter track, o zróżnicowanym stopniu trudności, z przeznaczeniem dla szerokiej grupy użytkowników. Dwie sekcje będą przeznaczone dla początkujących, czyli dla dzieci w wieku od 3 do 12 lat. Na torze kids pumptrack zdobędą nowe umiejętności, ciesząc się urozmaiconą jazdą na bezpiecznym torze, specjalnie zaprojektowanym dla najmłodszych sportowców i ich opiekunów.
Nowy żoliborski pumptrack z podziałem na strefy
Ponadto powstać by miały trzy sekcje z torami o różnej długości i poziomie zaawansowania do jazdy płynnej. Najkrótszy tor byłby przeznaczony dla początkujących, ale sprawi również przyjemność bardziej zaawansowanym użytkownikom. Najdłuższy byłby główną atrakcją kompleksu, przeznaczoną dla średnio zaawansowanych i zaawansowanych. Trzeci byłby przeznaczony głównie dla mocno zaawansowanych i umożliwiał jazdę grawitacyjną.
Oprócz tego osobny tor typu scooter track dla użytkowników hulajnóg, rolek i deskorolek, szukających wyzwań w doskonaleniu wykonywania tricków i akrobacji. Dla wszystkich grup wiekowym, dla początkujących i średnio zaawansowanych.
Dodatkowo powstałyby: miejsca siedzące do odpoczynku i regeneracji oraz oświetlenie całego kompleksu.
MB