REKLAMA

Puls Warszawy

różne »

 

Popularna sieć sprzedana za 1 euro. Koniec Piotra i Pawła

  26 listopada 2019

alt='Popularna sieć sprzedana za 1 euro. Koniec Piotra i Pawła'
źródło: Fot. materiały prasowe

Znana i popularna sieć delikatesów Piotr i Paweł została sprzedana. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie kwota, za jaką sklepy zostały przejęte.

REKLAMA

Nabywcą ponad siedemdziesięciu sklepów w całej Polsce została firma Spar Group. Przejęła 80% udziałów polskiej sieci za symboliczne 1 euro. Jednocześnie powołała spółkę zależną - Wasz Sklep Spar, na czele której stanął były prezes Spar Polska Tomasz Syller. Warto jednak przypomnieć, że zobowiązania Piotra i Pawła wynoszą 124,5 mln zł. Kwota ta ma być stopniowo spłacana przez nowego właściciela.

Nadchodzi nowe

Wszystkie przejęte placówki będą zmieniały nazwę. W Warszawie jako pierwszy nowe logo zyska sklep znajdujący się w centrum handlowym Blue City. Na przełomie listopada i grudnia zmieni się w Eurospar. W kolejnych miesiącach taka sama zmiana czeka pozostałe stołeczne i podwarszawskie markety. Dodatkowo sieć SPAR do końca 2020 roku ma rozrosnąć się do 150 sklepów.

Zapraszamy na zakupy

Koniec przygody

Sieć Piotr i Paweł założyli Piotr, Paweł i Eleonora Wosiowie w 1990 roku. Jesienią 2017 roku zaczęły się problemy finansowe popularnych delikatesów. Zaczęto poszukiwania inwestora. W ubiegłym roku po kilka placówek przejęły sieci Biedronka i Carrefour Polska. Szereg podjętych działań nie przyniósł jednak oczekiwanego efektu. Najpierw zredukowano o połowę liczbę sklepów, teraz placówki sprzedano.

(mk)

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# AndyW

03.12.2019 11:54

Za drogo mieli. A jednocześnie za mało luksusowo jak na zamożną klientelę.

# Żenada

07.12.2019 05:43

"Znana i popularna sieć delikatesów Piotr i Paweł została sprzedana. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie kwota, za jaką sklepy zostały przejęte." No rzeczywiście, sprzedaż za symboliczną kwotę w ramach przejęcia przez nabywcę spłaty zadłużenia (czyli ogromna kwota + 1 euro z biurokratycznej konieczności) to coś dziwnego. A teraz na poważnie: trudno o częściej spotykany tryb rozliczenia sprzedaży w podobnej sytuacji.

# Maximus

15.12.2019 06:52

CO jest dziwnego w tym 1 euro,gdy cala siec miała zadluzenie setek milionow ??? Powinni być wdzięczni,z esie tego pozbyli i sami sa sobie winni.
Gdy rzekomo luksusowy sklep ma to samo ,co wszystkie inne,tylko często o polowe i więcej drożej,to czemu się dziwc ,z eupadli.??
Gdy ich arogancja siegala szczytu i jeszcze wtedy,gdy jzu psa z kulaw anoga nie było,oznajmiali ze nIE będzie zadnych zmian a na wnioski wogole nigdy nei odpowiadali ,albo domagali się dokładnych danych osobowych,zapewne po to,zeby wytoczyć sprawę piszącym.
Spuszczamy zaslone milczenia na nieudacznikow i tyle.
Gdy się chce być siecia luksusowa,to trzeb aruszyc tylek ,pomaszerować w swiat i sprowadzić samemu towar,a nie kupować w ogolnie dostępnych na miejscu w Polsce hurtowniach

REKLAMA

# c43tc

19.12.2019 10:58

pycha kroczy przed upadkiem. To się musiało tak skończyć
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA