Popularna sieć sprzedana za 1 euro. Koniec Piotra i Pawła
26 listopada 2019
Znana i popularna sieć delikatesów Piotr i Paweł została sprzedana. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie kwota, za jaką sklepy zostały przejęte.
Nabywcą ponad siedemdziesięciu sklepów w całej Polsce została firma Spar Group. Przejęła 80% udziałów polskiej sieci za symboliczne 1 euro. Jednocześnie powołała spółkę zależną - Wasz Sklep Spar, na czele której stanął były prezes Spar Polska Tomasz Syller. Warto jednak przypomnieć, że zobowiązania Piotra i Pawła wynoszą 124,5 mln zł. Kwota ta ma być stopniowo spłacana przez nowego właściciela.
Nadchodzi nowe
Wszystkie przejęte placówki będą zmieniały nazwę. W Warszawie jako pierwszy nowe logo zyska sklep znajdujący się w centrum handlowym Blue City. Na przełomie listopada i grudnia zmieni się w Eurospar. W kolejnych miesiącach taka sama zmiana czeka pozostałe stołeczne i podwarszawskie markety. Dodatkowo sieć SPAR do końca 2020 roku ma rozrosnąć się do 150 sklepów.
Koniec przygody
Sieć Piotr i Paweł założyli Piotr, Paweł i Eleonora Wosiowie w 1990 roku. Jesienią 2017 roku zaczęły się problemy finansowe popularnych delikatesów. Zaczęto poszukiwania inwestora. W ubiegłym roku po kilka placówek przejęły sieci Biedronka i Carrefour Polska. Szereg podjętych działań nie przyniósł jednak oczekiwanego efektu. Najpierw zredukowano o połowę liczbę sklepów, teraz placówki sprzedano.
(mk)