REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Planują studium dla tramwaju wzdłuż Modlińskiej. Na razie powstał obrazek
REKLAMA

źródło: Tramwaje Warszawskie


Planują studium dla tramwaju wzdłuż Modlińskiej. Na razie powstał obrazek

Tramwaje Warszawskie rozpoczęły poszukiwanie firmy, która pomoże m.in. w wybraniu przebiegu trasy między Żeraniem a Tarchominem. Najbardziej oczywisty wariant został z góry odrzucony.

REKLAMA

6 października niespodziewanie ogłoszono przetarg na studium techniczno-ekonomiczne przedłużenia linii tramwajowej z pętli Żerań FSO na Tarchomin. Jego przygotowanie będzie pierwszym etapem inwestycji, która nadal nie ma zapewnionego finansowania.



REKLAMA

Tramwaj na Modlińskiej - powstanie studium

- Nim robotnicy wbiją pierwszą łopatę na budowie, będzie trzeba jeszcze przeprowadzić analizę oddziaływania inwestycji na środowisko, przygotować projekt budowlany i dostać pozwolenie na budowę - przypomina urząd miasta. - Najważniejsze jednak jest pozyskanie funduszy na inwestycję, np. ze środków Unii Europejskiej, ale żeby móc z nich korzystać, potrzebna jest szczegółowa dokumentacja.

Wybrana w przetargu firma zaproponuje m.in. którędy mają przebiegać nowe tory przez węzeł drogowy mostu Grota-Roweckiego z Modlińską i Jagiellońską. To jedno z bardziej skomplikowanych zadań, bo być może nie obejdzie się bez przebudowy niektórych estakad. Tańsze rozwiązanie może polegać na obejściu torami całego węzła wielkim łukiem nad brzegiem Wisły.



REKLAMA

Tramwaj wzdłuż Modlińskiej - którędy?

Tory pobiegną prosto wzdłuż Modlińskiej do al. Kuklińskiego (trasy mostu Skłodowskiej-Curie) albo przez Myśliborską, bliżej planowanego przez warszawski samorząd osiedla na terenie dawnej fabryki domów. Tramwajarze zakładają także możliwość budowy odnogi torów na Płochocińskiej, prowadzącej do stacji SKM Żerań, a także pętli tramwajowo-autobusowej i parkingu P+R przy Familijnej. Co ciekawe, już na tym etapie odrzucony został wariant poprowadzenia torowiska wzdłuż Modlińskiej i Światowida obok urzędu dzielnicy.

- Inwestycja będzie mogła być podzielona na etapy - zaznacza ratusz. - Które z nich zostaną zrealizowane i w jakiej kolejności, zależeć będzie od funduszy spółki. Wykorzystana zostanie także ekspertyza techniczna, dzięki której sprawdzono, jak wykorzystać istniejący most nad Kanałem Żerańskim.



REKLAMA

Tramwaj na Modlińskiej - brakuje pieniędzy

Warto dodać, że na ten moment warszawski ratusz nie ma na budowę tramwaju na Modlińskiej ani grosza. Ze wspomnianych dotacji unijnych budowane mają być m.in. tramwaj na Stegny i Wilanów oraz metro ze Stadionu przez rondo Wiatraczna na Gocław. Uzależnienie inwestycji od ewentualnych, niepewnych dotacji unijnych może oznaczać, że prace nad tramwajem wzdłuż Modlińskiej zakończą się zaraz po wykonaniu studium.

Samo studium będzie powstawać 300 dni, więc przy pomyślnym rozwoju wydarzeń może być gotowe na początku 2023 roku.

(dg)


REKLAMA
  • Poleć
  • Polub Tu Białołęka
  • Udostępnij





06.10.2021 12:56 #WaBia
Kolejny temat do mydlenia ludziom oczu na wybory samorządowe 2023, czyli patrzcie jaki fajny projekt mamy, ale tramwaju to się nie doczekacie nigdy. Tak samo było z Trasą Olszynki Grochowskiej, co finalnie spadła z planów Warszawy na "nigdy nie wybudujemy". Podobnie Marywilska - miała być szersza po przeniesieniu kupców ze stadionu 10-cio lecia i co obiecywała HGW a finalnie pozostała wąską drogą przy której powstają kolejne osiedla i tak samo z trasą Mostu Północnego do Płochocińskiej, co miała być na Euro 2012 a teraz została przesunięna na "do 2030". Naprawdę szkoda słów na tempo tych inwestycji.
06.10.2021 17:21 #bajanie
ha ha nie wierzcie w te bajki, póki co dziś biłem głową w telefon kontaktowy centrali WTP (Warszawski Transport Publiczny)
w akcie desperacji zadzwoniłem do rzecznika instytucji, tylko on odebrał, ale i tak później nie mogłem się dodzwonić,

nawet próbowałem 4 razy wysłać ze strony WTP formularz ze zgłoszeniem i później jako skargę i błąd
zatem bardzo ostrożnie i z uprzedzeniem podchodzę do tego rodzaju zapowiedzi co ma się zdarzyć i jak ma być dobrze w niedalekiej przyszłości,
tylko zawsze na samym finale jakieś ale i cos przeszkodziły, okoliczności "obiektywne"
06.10.2021 22:07 #xXx
"Samo studium będzie powstawać 300 dni, więc przy pomyślnym rozwoju wydarzeń może być gotowe na początku 2023 roku."

Przedziwny zbieg okoliczności.. a w tymże samym roku będą wybory na prezydenta Warszawy
07.10.2021 08:07 #Macek
Wszystko przez smiecia o nicku drugastrona, który tu komentuje. Budowę drugiej jezdni Światowida też blokuje.
07.10.2021 09:54 #f3f4
Nie sądzę - główną przyczyną jest opieszałość urządu Białołęki, moim zdaniem jednego z najgorszych w Warszawie. W sprawie jednej z lokalnych ulic dzwoniłem raz na miesiąc, zero postępu przez 2 lata!!! Teraz urzędnicy nie odbierają ode mnie telefonów. Naprawdę to porażka a nie urząd. Całe życie czekasz na parę ulic, obiecywanych przez kolejne władze a w rzeczywistości mają cię w zadzie. Jedyne co sprawnie idzie, to wydawanie pozwoleń na kolejne osiedla, do których już nie ma jak dojechać.
07.10.2021 10:35 drugastrona
O, jednak coś się dzieje w temacie tramwaju na Modlińskiej :D Urzędnikom udało się po wielu miesiącach przygotować dokumentację przetargową na studium techniczno-ekonomiczne. Czyli po ludzku: teraz zewnętrzni "eksperci" przygotują parę wariantów, policzą który z nich jest najbardziej opłacalny finansowo i który jest najbardziej wykonalny technicznie i na tej podstawie dopiero wtedy będzie znana lokalizacja. Wtedy będzie trzeba rozpisać przetarg na projekt albo łączony przetarg na projekt i budowę nowej trasy (co też potrwa wiele miesięcy) i mniej więcej wtedy miasto będzie mogło przyznać pieniądze. Może wreszcie skończy się szczucie dg "łolaboga budujom muzeum i kłatke zamiast tramwajuw".
07.10.2021 10:38 drugastrona
#f3f4 napisał(a) 07.10.2021 09:54

Nie sądzę - główną przyczyną jest opieszałość urządu Białołęki, moim zdaniem jednego z najgorszych w Warszawie. W sprawie jednej z lokalnych ulic dzwoniłem raz na miesiąc, zero postępu przez 2 lata!!! Teraz urzędnicy nie odbierają ode mnie telefonów. Naprawdę to porażka a nie urząd. Całe życie czekasz na parę ulic, obiecywanych przez kolejne władze a w rzeczywistości mają cię w zadzie. Jedyne co sprawnie idzie, to wydawanie pozwoleń na kolejne osiedla, do których już nie ma jak dojechać.
Urząd dzielnicy Białołęka nie ma nic wspólnego z budową linii tramwajowych, bo jest to zadanie miasta.
Jeżeli chodzi zaś o pozwolenia na budowę, to zgodnie z przepisami prawa jeżeli wniosek o pozwolenie na budowę jest zgodny z przepisami prawa, w tym z przepisami planu zagospodarowania a w przypadku braku tego planu - z przepisami studium kierunków zagospodarowania, to urząd nie ma innej możliwości niż wydanie pozwolenia na budowę. Innymi słowy, urzędnicy lokalni mają ręce związane przepisami prawa i tyle. Pretensje należy kierować do posłów, którzy uchwalili Prawo Budowlane i inne ustawy.
07.10.2021 10:39 #podatNIKT
drugastrona napisał 07.10.2021 10:35

Może wreszcie skończy się szczucie dg "łolaboga budujom muzeum i kłatke zamiast tramwajuw".
Nie skończy się, bo miasto nie ma pieniędzy na ten tramwaj. O dotacjach z zadłużonej po uszy Unii można zapomnieć i warto przestać ludziom wmawiać, że Unia nam w najbliższych latach coś da. Nie da. Czas nauczyć się żyć za własne pieniądze.
07.10.2021 10:42 #lokals
Ten tramwaj i tak nic nie zmieni poza skutecznym odłożeniem metra na nigdy - no bo są dwie trasy tramwajowe.
Na Tarchomin się jedzie i do końca naszego życia będzie się jechało po 40-50 minut. Bez szans na zmianę.
07.10.2021 14:52 #f3f4
drugastrona napisał 07.10.2021 10:38

Urząd dzielnicy Białołęka nie ma nic wspólnego z budową linii tramwajowych, bo jest to zadanie miasta.
Jeżeli chodzi zaś o pozwolenia na budowę, to zgodnie z przepisami prawa jeżeli wniosek o pozwolenie na budowę jest zgodny z przepisami prawa, w tym z przepisami planu zagospodarowania a w przypadku braku tego planu - z przepisami studium kierunków zagospodarowania, to urząd nie ma innej możliwości niż wydanie pozwolenia na budowę. Innymi słowy, urzędnicy lokalni mają ręce związane przepisami prawa i tyle. Pretensje należy kierować do posłów, którzy uchwalili Prawo Budowlane i inne ustawy.
Dziękuję za merytoryczną wypowiedź. Oczywiście miasto to nie tramwaje i wiem, że jedno z drugim się nie łączy, jednak jak się obserwuje z jaką werwą sieć tramwajowa się. rozbudowuje, to mam wrażenie, że nieco większa współpraca między podmiotami mogłaby sporo zmienić.

Druga kwestia, to chciałbym zwrócić uwagę, że jak piszę urząd to w większości przypadków nie mam na myśli urzędników. Owszem, trafiają się ślepi i głusi, ale wiem że znakomita większość z nich stara się porządnie wykonywać swoje obowiązki. Jednak.... gdzieś ten system zawodzi i z całym szacunkiem ale spychologia, że to do sejmu powinienem mieć pretensje mnie nie urządza. Problem jak był tak jest a inwestycji jak nie było, tak nie ma. A winnych.... brak, bo się wszystko rozmywa :(
REKLAMA
07.10.2021 15:03 drugastrona
#podatNIKT napisał(a) 07.10.2021 10:39

Nie skończy się, bo miasto nie ma pieniędzy na ten tramwaj. O dotacjach z zadłużonej po uszy Unii można zapomnieć i warto przestać ludziom wmawiać, że Unia nam w najbliższych latach coś da. Nie da. Czas nauczyć się żyć za własne pieniądze.
Oczywiście masz rację. Dziś już miłościwie nam panujący rząd PiSu stwierdza, że pieniądze z UE nie są nam do niczego potrzebne i poradzimy sobie sami. Czekam niecierpliwie na CPK i inwestycje powiązane z pieniędzy krajowych.
07.10.2021 15:13 drugastrona
#f3f4 napisał(a) 07.10.2021 14:52

Dziękuję za merytoryczną wypowiedź. Oczywiście miasto to nie tramwaje i wiem, że jedno z drugim się nie łączy, jednak jak się obserwuje z jaką werwą sieć tramwajowa się. rozbudowuje, to mam wrażenie, że nieco większa współpraca między podmiotami mogłaby sporo zmienić.

Druga kwestia, to chciałbym zwrócić uwagę, że jak piszę urząd to w większości przypadków nie mam na myśli urzędników. Owszem, trafiają się ślepi i głusi, ale wiem że znakomita większość z nich stara się porządnie wykonywać swoje obowiązki. Jednak.... gdzieś ten system zawodzi i z całym szacunkiem ale spychologia, że to do sejmu powinienem mieć pretensje mnie nie urządza. Problem jak był tak jest a inwestycji jak nie było, tak nie ma. A winnych.... brak, bo się wszystko rozmywa :(
Winni są - posłowie, którzy uchwalili Prawo Budowlane i inne ustawy. M.in. to przez nich czytamy mrożące krew w żyłach artykuły o planowanych blokach 4 metry od już istniejących. Bo jest to zgodne z prawem, które uchwalili konkretni posłowie! Kiedyś ktoś "mądry" wymyślił, że okna mogą znajdować się najbliżej 2 m od granicy działki oraz że okna są zabronione w ostrej granicy działki. Pewnie w ten sposób chciano zachęcić deweloperów do budowania budynków ściana w ścianę (czyli "kamienic"). Ale jak wiemy z doświadczenia, wielu deweloperów jednak buduje te okna 2 m od granicy działki, przez co sąsiad też może zrobić dokładnie to samo i mamy okna 4 m od siebie. Albo okna 2 m od ślepej ściany. I dostaje na to pozwolenie, bo urzędnik nie może odmówić wydania pozwolenia na inwestycję zgodną z przepisami...

Przy każdej takiej okazji staram się uświadamiać, że obecni urzędnicy wydający pozwolenie na budowę nie są winni tej sytuacji - muszą postępować zgodnie z przepisami, które uchwaliły lata temu zupełnie inne osoby... Tak, zawodzi system, uchwalane ustawy. Lokalni urzędnicy z Białołęki akurat w tej kwestii są niewinni.

Tramwaj na Modlińskiej to również sprawa miejska - nie dzielnicowa. Są różne szczeble administracji. Dzielnica, miasto, województwo, kraj.
07.10.2021 16:08 #f3f4
drugastrona napisał 07.10.2021 15:13

.... I dostaje na to pozwolenie, bo urzędnik nie może odmówić wydania pozwolenia na inwestycję zgodną z przepisami...
Przy każdej takiej okazji staram się uświadamiać, że obecni urzędnicy wydający pozwolenie na budowę nie są winni tej sytuacji - muszą postępować zgodnie z przepisami, które uchwaliły lata temu zupełnie inne osoby... Tak, zawodzi system, uchwalane ustawy. Lokalni urzędnicy z Białołęki akurat w tej kwestii są niewinni.
I tu jest uchwycone sedno. Niestety czasem urzędnicy nie wydają decyzji przez 2 lata, przenosząc tylko umowę między pokojami. I nic. Druga sprawa, to pewna sztampa - tzn. działanie z założeniem, żeby nikt się nie przywalił a nie, żeby coś naprawdę było spoko zrobione. Przecież Ci ludzie, którzy np: zatwierdzają te osiedla-potworki na Białołęce wiedzą, że tam nie będzie jak dojechać, bo nie ma żadnych arterii komunikacyjnych. A mimo wszystko cyk i projekt powstaje. Czy któryś z tych urzędników wnioskował o potrzebne inwestycje towarzyszące? O informacje odnośnie potrzebnej komunikacji?? No nie, ważne żeby się kwit zgadzał.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA