REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


06.10.2021 12:56 #WaBia
Kolejny temat do mydlenia ludziom oczu na wybory samorządowe 2023, czyli patrzcie jaki fajny projekt mamy, ale tramwaju to się nie doczekacie nigdy. Tak samo było z Trasą Olszynki Grochowskiej, co finalnie spadła z planów Warszawy na "nigdy nie wybudujemy". Podobnie Marywilska - miała być szersza po przeniesieniu kupców ze stadionu 10-cio lecia i co obiecywała HGW a finalnie pozostała wąską drogą przy której powstają kolejne osiedla i tak samo z trasą Mostu Północnego do Płochocińskiej, co miała być na Euro 2012 a teraz została przesunięna na "do 2030". Naprawdę szkoda słów na tempo tych inwestycji.
06.10.2021 17:21 #bajanie
ha ha nie wierzcie w te bajki, póki co dziś biłem głową w telefon kontaktowy centrali WTP (Warszawski Transport Publiczny)
w akcie desperacji zadzwoniłem do rzecznika instytucji, tylko on odebrał, ale i tak później nie mogłem się dodzwonić,

nawet próbowałem 4 razy wysłać ze strony WTP formularz ze zgłoszeniem i później jako skargę i błąd
zatem bardzo ostrożnie i z uprzedzeniem podchodzę do tego rodzaju zapowiedzi co ma się zdarzyć i jak ma być dobrze w niedalekiej przyszłości,
tylko zawsze na samym finale jakieś ale i cos przeszkodziły, okoliczności "obiektywne"
06.10.2021 22:07 #xXx
"Samo studium będzie powstawać 300 dni, więc przy pomyślnym rozwoju wydarzeń może być gotowe na początku 2023 roku."

Przedziwny zbieg okoliczności.. a w tymże samym roku będą wybory na prezydenta Warszawy
07.10.2021 08:07 #Macek
Wszystko przez smiecia o nicku drugastrona, który tu komentuje. Budowę drugiej jezdni Światowida też blokuje.
07.10.2021 09:54 #f3f4
Nie sądzę - główną przyczyną jest opieszałość urządu Białołęki, moim zdaniem jednego z najgorszych w Warszawie. W sprawie jednej z lokalnych ulic dzwoniłem raz na miesiąc, zero postępu przez 2 lata!!! Teraz urzędnicy nie odbierają ode mnie telefonów. Naprawdę to porażka a nie urząd. Całe życie czekasz na parę ulic, obiecywanych przez kolejne władze a w rzeczywistości mają cię w zadzie. Jedyne co sprawnie idzie, to wydawanie pozwoleń na kolejne osiedla, do których już nie ma jak dojechać.
07.10.2021 10:35 drugastrona
O, jednak coś się dzieje w temacie tramwaju na Modlińskiej :D Urzędnikom udało się po wielu miesiącach przygotować dokumentację przetargową na studium techniczno-ekonomiczne. Czyli po ludzku: teraz zewnętrzni "eksperci" przygotują parę wariantów, policzą który z nich jest najbardziej opłacalny finansowo i który jest najbardziej wykonalny technicznie i na tej podstawie dopiero wtedy będzie znana lokalizacja. Wtedy będzie trzeba rozpisać przetarg na projekt albo łączony przetarg na projekt i budowę nowej trasy (co też potrwa wiele miesięcy) i mniej więcej wtedy miasto będzie mogło przyznać pieniądze. Może wreszcie skończy się szczucie dg "łolaboga budujom muzeum i kłatke zamiast tramwajuw".
07.10.2021 10:38 drugastrona
#f3f4 napisał(a) 07.10.2021 09:54

Nie sądzę - główną przyczyną jest opieszałość urządu Białołęki, moim zdaniem jednego z najgorszych w Warszawie. W sprawie jednej z lokalnych ulic dzwoniłem raz na miesiąc, zero postępu przez 2 lata!!! Teraz urzędnicy nie odbierają ode mnie telefonów. Naprawdę to porażka a nie urząd. Całe życie czekasz na parę ulic, obiecywanych przez kolejne władze a w rzeczywistości mają cię w zadzie. Jedyne co sprawnie idzie, to wydawanie pozwoleń na kolejne osiedla, do których już nie ma jak dojechać.
Urząd dzielnicy Białołęka nie ma nic wspólnego z budową linii tramwajowych, bo jest to zadanie miasta.
Jeżeli chodzi zaś o pozwolenia na budowę, to zgodnie z przepisami prawa jeżeli wniosek o pozwolenie na budowę jest zgodny z przepisami prawa, w tym z przepisami planu zagospodarowania a w przypadku braku tego planu - z przepisami studium kierunków zagospodarowania, to urząd nie ma innej możliwości niż wydanie pozwolenia na budowę. Innymi słowy, urzędnicy lokalni mają ręce związane przepisami prawa i tyle. Pretensje należy kierować do posłów, którzy uchwalili Prawo Budowlane i inne ustawy.
07.10.2021 10:39 #podatNIKT
drugastrona napisał 07.10.2021 10:35

Może wreszcie skończy się szczucie dg "łolaboga budujom muzeum i kłatke zamiast tramwajuw".
Nie skończy się, bo miasto nie ma pieniędzy na ten tramwaj. O dotacjach z zadłużonej po uszy Unii można zapomnieć i warto przestać ludziom wmawiać, że Unia nam w najbliższych latach coś da. Nie da. Czas nauczyć się żyć za własne pieniądze.
07.10.2021 10:42 #lokals
Ten tramwaj i tak nic nie zmieni poza skutecznym odłożeniem metra na nigdy - no bo są dwie trasy tramwajowe.
Na Tarchomin się jedzie i do końca naszego życia będzie się jechało po 40-50 minut. Bez szans na zmianę.
07.10.2021 14:52 #f3f4
drugastrona napisał 07.10.2021 10:38

Urząd dzielnicy Białołęka nie ma nic wspólnego z budową linii tramwajowych, bo jest to zadanie miasta.
Jeżeli chodzi zaś o pozwolenia na budowę, to zgodnie z przepisami prawa jeżeli wniosek o pozwolenie na budowę jest zgodny z przepisami prawa, w tym z przepisami planu zagospodarowania a w przypadku braku tego planu - z przepisami studium kierunków zagospodarowania, to urząd nie ma innej możliwości niż wydanie pozwolenia na budowę. Innymi słowy, urzędnicy lokalni mają ręce związane przepisami prawa i tyle. Pretensje należy kierować do posłów, którzy uchwalili Prawo Budowlane i inne ustawy.
Dziękuję za merytoryczną wypowiedź. Oczywiście miasto to nie tramwaje i wiem, że jedno z drugim się nie łączy, jednak jak się obserwuje z jaką werwą sieć tramwajowa się. rozbudowuje, to mam wrażenie, że nieco większa współpraca między podmiotami mogłaby sporo zmienić.

Druga kwestia, to chciałbym zwrócić uwagę, że jak piszę urząd to w większości przypadków nie mam na myśli urzędników. Owszem, trafiają się ślepi i głusi, ale wiem że znakomita większość z nich stara się porządnie wykonywać swoje obowiązki. Jednak.... gdzieś ten system zawodzi i z całym szacunkiem ale spychologia, że to do sejmu powinienem mieć pretensje mnie nie urządza. Problem jak był tak jest a inwestycji jak nie było, tak nie ma. A winnych.... brak, bo się wszystko rozmywa :(
REKLAMA
07.10.2021 15:03 drugastrona
#podatNIKT napisał(a) 07.10.2021 10:39

Nie skończy się, bo miasto nie ma pieniędzy na ten tramwaj. O dotacjach z zadłużonej po uszy Unii można zapomnieć i warto przestać ludziom wmawiać, że Unia nam w najbliższych latach coś da. Nie da. Czas nauczyć się żyć za własne pieniądze.
Oczywiście masz rację. Dziś już miłościwie nam panujący rząd PiSu stwierdza, że pieniądze z UE nie są nam do niczego potrzebne i poradzimy sobie sami. Czekam niecierpliwie na CPK i inwestycje powiązane z pieniędzy krajowych.
07.10.2021 15:13 drugastrona
#f3f4 napisał(a) 07.10.2021 14:52

Dziękuję za merytoryczną wypowiedź. Oczywiście miasto to nie tramwaje i wiem, że jedno z drugim się nie łączy, jednak jak się obserwuje z jaką werwą sieć tramwajowa się. rozbudowuje, to mam wrażenie, że nieco większa współpraca między podmiotami mogłaby sporo zmienić.

Druga kwestia, to chciałbym zwrócić uwagę, że jak piszę urząd to w większości przypadków nie mam na myśli urzędników. Owszem, trafiają się ślepi i głusi, ale wiem że znakomita większość z nich stara się porządnie wykonywać swoje obowiązki. Jednak.... gdzieś ten system zawodzi i z całym szacunkiem ale spychologia, że to do sejmu powinienem mieć pretensje mnie nie urządza. Problem jak był tak jest a inwestycji jak nie było, tak nie ma. A winnych.... brak, bo się wszystko rozmywa :(
Winni są - posłowie, którzy uchwalili Prawo Budowlane i inne ustawy. M.in. to przez nich czytamy mrożące krew w żyłach artykuły o planowanych blokach 4 metry od już istniejących. Bo jest to zgodne z prawem, które uchwalili konkretni posłowie! Kiedyś ktoś "mądry" wymyślił, że okna mogą znajdować się najbliżej 2 m od granicy działki oraz że okna są zabronione w ostrej granicy działki. Pewnie w ten sposób chciano zachęcić deweloperów do budowania budynków ściana w ścianę (czyli "kamienic"). Ale jak wiemy z doświadczenia, wielu deweloperów jednak buduje te okna 2 m od granicy działki, przez co sąsiad też może zrobić dokładnie to samo i mamy okna 4 m od siebie. Albo okna 2 m od ślepej ściany. I dostaje na to pozwolenie, bo urzędnik nie może odmówić wydania pozwolenia na inwestycję zgodną z przepisami...

Przy każdej takiej okazji staram się uświadamiać, że obecni urzędnicy wydający pozwolenie na budowę nie są winni tej sytuacji - muszą postępować zgodnie z przepisami, które uchwaliły lata temu zupełnie inne osoby... Tak, zawodzi system, uchwalane ustawy. Lokalni urzędnicy z Białołęki akurat w tej kwestii są niewinni.

Tramwaj na Modlińskiej to również sprawa miejska - nie dzielnicowa. Są różne szczeble administracji. Dzielnica, miasto, województwo, kraj.
07.10.2021 16:08 #f3f4
drugastrona napisał 07.10.2021 15:13

.... I dostaje na to pozwolenie, bo urzędnik nie może odmówić wydania pozwolenia na inwestycję zgodną z przepisami...
Przy każdej takiej okazji staram się uświadamiać, że obecni urzędnicy wydający pozwolenie na budowę nie są winni tej sytuacji - muszą postępować zgodnie z przepisami, które uchwaliły lata temu zupełnie inne osoby... Tak, zawodzi system, uchwalane ustawy. Lokalni urzędnicy z Białołęki akurat w tej kwestii są niewinni.
I tu jest uchwycone sedno. Niestety czasem urzędnicy nie wydają decyzji przez 2 lata, przenosząc tylko umowę między pokojami. I nic. Druga sprawa, to pewna sztampa - tzn. działanie z założeniem, żeby nikt się nie przywalił a nie, żeby coś naprawdę było spoko zrobione. Przecież Ci ludzie, którzy np: zatwierdzają te osiedla-potworki na Białołęce wiedzą, że tam nie będzie jak dojechać, bo nie ma żadnych arterii komunikacyjnych. A mimo wszystko cyk i projekt powstaje. Czy któryś z tych urzędników wnioskował o potrzebne inwestycje towarzyszące? O informacje odnośnie potrzebnej komunikacji?? No nie, ważne żeby się kwit zgadzał.

 20/7941 


  • Poleć
  • Polub Tu Białołęka
  • Udostępnij


  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

treść: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Forum

Lista forów dyskusyjnych:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA