Dworzec Zachodni: pierwszy peron gotowy
17 grudnia 2021
W niedzielę 19 grudnia pasażerowie po raz pierwszy skorzystają z nowego peronu nr 6 Warszawy Zachodniej. To pierwszy efekt ogromnej przebudowy za 2,4 mld zł.
- Pasażerowie od 19 grudnia skorzystają z nowego peronu nr 6 - zapowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe. - Dostęp do pociągów będzie już pod szerokim i wysokim zadaszeniem. Peron będzie oświetlony.
Bio produkty z błyskawiczną dostawą do domu. Poznaj sklep Yesha!
E-zakupy to trend, który z roku na rok rośnie w siłę. Według sondaży - online zamawiamy już nie tylko książki, ubrania czy elektronikę, ale coraz częściej także artykuły spożywcze, szczególnie te z ekocertyfikatem. Szacuje się, że ich sprzedaż w samym tylko 2020 roku wzrosła o ponad 100%. Pierwsze miejsce pod kątem zainteresowania produktami bio niezmiennie zajmuje Warszawa. Szukasz sprawdzonego sklepu w stolicy, gdzie zrobisz ekozakupy bez wychodzenia z domu, a zamówienie odbierzesz nawet tego samego dnia? Czytaj dalej!
Wykonawca zapewni oznakowanie, ławki i dwie osłonięte poczekalnie. Przy nowym peronie nr 6 w ciągu doby przewidywana jest odprawa ponad 80 pociągów dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych. Na obecnym etapie przebudowy stacji dojście do nowego peronu zapewni kładka.
Peron dziewiąty, czyli ósmy
Podczas przebudowy Dworca Zachodniego zmieniona zostanie numeracja peronów. Dawna stacja Wola, czyli peron 8, zostanie przemianowany na numer 9. To nie koniec nowości.
- Ważne zmiany w obsłudze podróżnych - piszą kolejarze. - W kolejnej fazie prac, ze względu na bezpieczeństwo i szeroki zakres robót, stacja nie może zapewnić pełnej wygodnej obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Takie warunki zapewniają pozostałe warszawskie stacje: Warszawa Gdańska, Centralna, Śródmieście, Stadion i Wschodnia.
Warszawa Zachodnia w przebudowie
Najbardziej zaawansowane są obecnie prace przy budowie peronów nr 7 i 8 oraz przejścia podziemnego i tunelu, w którym w przyszłości mają kursować tramwaje jadące z Woli na Ochotę. Ułożono już nowe tory i rozwieszono sieć trakcyjną. Kończy się część prac przy zadaszeniu hali peronowej.
Docelowo pasażerowie będą mieć do dyspozycji zadaszone perony, schody ruchome, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia podziemne. Zakończenie inwestycji planowane jest na rok 2023.
(dg)
.