REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

Pętla-gigant

  22 lutego 2008

26 lat po decyzji o budowie metra, na Młocinach wreszcie powstanie największy w stolicy węzeł komunikacyjny.

REKLAMA

Metro, tramwaje, autobusy oraz parking park&ride w jednym miejscu - latem na Młocinach zostanie oddana do użytku największa pętla komunikacyjna w Warsza-wie. Posłuży mieszkańcom Bielan, Bemowa i Łomianek, a gdy powstanie most Pół-nocny usprawni dojazd z Białołęki, Jabłonny czy Legionowa.

Węzeł komunikacyjny "Młociny" będzie największym punktem przesiadkowym w Warszawie. Obok stacji metra powstają tam nowoczesne pętle: tramwajowa i autobusowa. Zadaszenie ochroni pasażerów w razie opadów deszczu lub śniegu. Na Młocinach powstaje także największy w Warszawie czteropoziomowy parking park&ride. Pomieści tysiąc aut i sto rowerów.

Z samochodu lub roweru do metra będą mogli się przesiąść mieszkańcy Bielan, Bemowa, Łomianek, a potem także Białołęki, Legionowa czy innych miejscowości powiatu legionowskiego. Lokalizacja parkingu wydaje się trafiona.

Na Młociny będą dojeżdżać tramwaje z Bielan, Woli i Bemowa, a po oddaniu do użytku trasy mostu Północnego, także z Tarchomina. W miejscu dotychczasowej pętli autobusowej powstanie dworzec autobusowy, także zadaszony. Będzie on słu-żył pasażerom komunikacji miejskiej. Znajdzie się również miejsce dla linii pod-miejskich np. z Łomianek, Legionowa czy Jabłonny.

- Autobusy prywatnych przewoźników z Łomianek czy Legionowa będą mogły na razie zatrzymywać się tam, gdzie dotychczas. Sądzimy, że po uruchomieniu terminalu autobusowego z prawdziwego zdarzenia, sami przewoźnicy będą się do nas zwracać z prośbą o możliwość korzystania z dworca - mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego. - W projekcie dworca uwzględni-liśmy dla nich miejsce na jednym z peronów.

Pętla będzie kosztowała miasto prawie 170 mln zł (bez stacji metra). Węzeł zgodnie z umową powinien zostać oddany do użytku w czerwcu tego roku. Wyko-nawcą jest konsorcjum PBK. Na stacji Młociny prace mają zakończyć się 15 czerwca. Do tego terminu trzeba będzie doliczyć około sześciu tygodni na odbiór obiektu i potrzebne kontrole.

13 lutego minęło 26 lat od czasu, gdy podjęto decyzję o budowie pierwszej, 23-kilometrowej nitki warszawskiego metra. Otwarcie planowano na 1989 rok.

Mz

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA