Pasażerowie: buspas potrzebny na całej Modlińskiej
11 lutego 2019
Specjalny pas dla autobusów zaczyna się dziś dopiero za skrzyżowaniem ze Światowida. Pasażerowie 511 chętnie widzieliby jego przedłużenie.
Jeśli nie liczyć jadących Modlińską autobusów podmiejskich, mieszkańcy Dąbrówki Wiślanej i Winnicy mają do dyspozycji dwie linie: przeznaczone głównie dla uczniów 211 i bardzo popularne 511, dowożące do metra. Trasa jest bardzo prosta: autobusy wyjeżdżają z Aluzyjnej na Modlińską, dojeżdżają do trasy Kuklińskiego, skręcają w prawo i jadą aż na Młociny.
Ogromnym usprawnieniem dla 511 byłyby buspasy na Modlińskiej (dziś linia korzysta tylko z krótkiego kawałka, po czym skręca) i na trasie Wittek (mostu Skłodowskiej-Curie), na dojeździe do pętli.
Buspas na Trasie Toruńskiej? "Spowoduje konflikty"
Od zapowiedzi do wyznaczenia nowego pasa dla autobusów na Pradze minęło kilka dni. O przywilej dla komunikacji miejskiej upominają się też mieszkańcy Białołęki.
Od czasu do czasu pada propozycja wyznaczenia tam specjalnych pasów. Ostatnio zgłosił ją radny Piotr Cieszkowski.
- W imieniu mieszkańców oraz swoim proszę o wydzielenie buspasa w godzinach porannego szczytu na odcinku od Poetów do Światowida - pisze radny.
Czekajmy na tramwaj
- Przeprowadzane przez nas regularnie obserwacje potwierdzają występowanie problemów - odpowiada Renata Wiśniewska, wicedyrektor ZTM. - Zaznaczam jednak, że planując wydzielenie pasa ruchu dla komunikacji miejskiej zobowiązani jesteśmy do przeprowadzenia analiz ruchu. Z uwagi na długą procedurę pozyskania takiej analizy, znaczne środki finansowe potrzebne na jej uzyskanie, a także trwające już zaawansowane prace związane z wydłużeniem trasy tramwajowej do nowego krańca Winnica, rozpoczynanie procedury wyznaczenia buspasa nie jest naszym zdaniem zasadne.
Innymi słowy: wyznaczanie buspasa sporo kosztuje i nie opłaca się tego robić, bo już niedługo Winnica dostanie tramwaj. Według wicedyrektor Wiśniewskiej tramwaj dotrze na osiedle najpóźniej w grudniu ("w czwartym kwartale"). Trudno w to uwierzyć, ponieważ Tramwaje Warszawskie nadal nie ogłosiły przetargu na budowę.
(dg)
.