REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Oto nowa Górczewska. Jest znacznie węższa

  3 kwietnia 2020

alt='Oto nowa Górczewska. Jest znacznie węższa'
źródło: ZDM

Czy po przebudowie ulicy autobusy utkną w korkach? Przekonamy się o tym dopiero po zakończeniu stanu epidemii.

REKLAMA

"Wąziutka ta Górczewska, aż za bardzo", "z szerokiej ulicy zrobili dróżkę osiedlową", "bardzo dobrze, ulica teraz będzie spokojna" - to tylko trzy spośród niezliczonych opinii na temat nowego wyglądu Górczewskiej. Odcinek od Płockiej do trasy Prymasa Tysiąclecia został otwarty 3 kwietnia, ale większość warszawiaków będzie mieć okazję obejrzeć efekty przebudowy dopiero po epidemii.

Nie ma buspasa

- W porównaniu do 2016 roku z ulicy zniknął buspas, a w jego miejsce po obu stronach pojawiły się postulowane przez mieszkańców miejsca parkingowe o nawierzchni z kostki granitowej - pisze Zarząd Dróg Miejskich. - Tym samym geometria Górczewskiej została dostosowana do przekroju Leszna, które jest jej naturalnym przedłużeniem w kierunku centrum.

Po obu stronach ulicy drogowcy ułożyli nowe chodniki z płyt antysmogowych, wyposażone w udogodnienia dla niewidomych. Niepełnosprawni mogą korzystać z ramp najazdowych przy miejscach parkingowych oraz pochylni prowadzących do przystanków komunikacji miejskiej. Po północnej stronie powstała asfaltowa droga dla rowerów.

Zapraszamy na zakupy

Więcej światła

- Ulica zyskała nowe oświetlenie - wymienia ZDM. - Zamiast starych słupów pojawiły się nowe latarnie z oświetleniem ledowym. Daje to lepsze światło i znaczne oszczędności energii. Przebudowana została również sygnalizacja świetlna przy Płockiej i Syreny. Nowa sygnalizacja będzie wyposażona w automatyczną detekcję oraz zostanie zsynchronizowana z pozostałymi skrzyżowaniami, co spowoduje upłynnienie ruchu.

Przybyło też zieleni, najwięcej na odcinku bezpośrednio objętym pracami związanymi z budową metra. Pojawiło się tam niemal 100 nowych drzew, w tym 30 w pasie dzielącym Górczewskiej. Oprócz tego posadzono już 14 nowych drzew oraz blisko 11 tysięcy krzewów i bylin, które pokrywają teren ponad 2 tys. m2.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (16)

# gość

03.04.2020 19:27

Chodniki pasy zieleni i ścieżka rowerowa szersze niż ulica. To jest absurd to przecież ulica przelotowa łącząca Wolę z Bemowem. Mala przepustosc spowoduje korki o czym wskazywali mieszkańcy ale gospodarz Warszawy Trzaskowski nie uwzględnił ich uwag.

# Crt

03.04.2020 19:58

Grupa oszołomów robi z dróg miejsca do rekreacji. Mieszkańców w mieście przybywa, a drogi są zwężane. Pamiętajmy że buspas powstawały poprzez zajęcie części jezdni po której do tej pory poruszały się również samochody. Natomiast likwidacja buspasów nie polega na przywróceniu na nich ruchu samochodów, tylko na ich rozbiórce i posianiu trawy.

# kkk

03.04.2020 20:17

I spoko,pamiętam jak Górczewska była już wąska i to niedawno z 25 lat temu a 40 lat od urodzenia mieszkam przy niej, konkretnie na Olbrachta, ja bym poszedł dalej w ogóle zakazałbym jazdy prywatnymi samochodami po Warszawie.Nazjeżdżało się tych wsioków co u siebie na wsi wszędzie mieli daleko i musieli samochodem dojeżdżać i sprowadzili te swoje wiejskie przyzwyczajenia do miasta.Miasto ma być przyjazne i dobre do życia dla normalnych ludzi, a nie dla prymitywów w gumofilcach, którzy swoim 10-letnim złomem muszą 100 metrów do sklepu podjechać.

REKLAMA

# Crt

03.04.2020 23:27

#kkk napisał(a) 03.04.2020 20:17
I spoko,pamiętam jak Górczewska była już wąska i to niedawno z 25 lat temu a 40 lat od urodzenia mieszkam przy niej, konkretnie na Olbrachta, ja bym poszedł dalej w ogóle zakazałbym jazdy prywatnymi samochodami po Warszawie.Nazjeżdżało się tych wsioków co u siebie na wsi wszędzie mieli daleko i musieli samochodem dojeżdżać i sprowadzili te swoje wiejskie przyzwyczajenia do miasta.Miasto ma być przyjazne i dobre do życia dla normalnych ludzi, a nie dla prymitywów w gumofilcach, którzy swoim 10-letnim złomem muszą 100 metrów do sklepu podjechać.

Największy problem z "wsiokami" mają miejscowe zgredy na emeryturze, których jedynym zajęciem jest narzekanie na wszystko i wszystkich wokół. Dla nich ważne jest tylko, aby nikt im nie zakłócał spokoju. Wiec, że właśnie ci ludzie w samochodach (i nie tylko) pchają ten wózek. To oni napędzają gospodarkę. Już niebawem przekonamy się, jaki skutek wywoła zamykanie ludzi w domach.

# Młynów

04.04.2020 06:19

Mniej wieskow na ulicach ;)

# Kami(L)

04.04.2020 14:42

#gość napisał(a) 03.04.2020 19:27
Chodniki pasy zieleni i ścieżka rowerowa szersze niż ulica. To jest absurd to przecież ulica przelotowa łącząca Wolę z Bemowem. Mala przepustosc spowoduje korki o czym wskazywali mieszkańcy ale gospodarz Warszawy Trzaskowski nie uwzględnił ich uwag.

No nie bardzo, odcinek od Prymasat do Płockiej będzie mocno odciążony przez metro. Na wysokości Prymasa następuje zawsze rozjazd w różne kierunki i naprawdę ten kawałek nie wymaga aż takiej szerokości jezdni.

REKLAMA

# Wielka Wola

04.04.2020 17:03

Wiadomo, gdyby wieśniaki nie przyjeżdzały to by jeden pas wystarczył. Mam prawie 40 lat i pamiętam jaka Wola była piękna jeszcze 20 lat temu gdy nie było tu tyle przyjezdnych i Ukraińców.

# marcinkusek

04.04.2020 17:41

ściągałem tam ostatnio zepsute auto swoim http://radomautopomoc.pl zatarasowana cała droga i zero przejazdu, nie powiem zbyt dobrze to wymyślone nie jest..

# Garet

04.04.2020 22:48

Pielna Gorczewska. Po to poszly mld na metro sby bylo mniej samochodow. Prosze o zostawianie swoich zlomow przed W-wa bo miasto jest dla ludzi a nie aut

REKLAMA

# zgred warszawski

06.04.2020 14:53

#Crt napisał(a) 03.04.2020 23:27
To oni napędzają gospodarkę.
To niech oni napędzają tą gospodarkę, byleby podatki płacili w Warszawa.
Mnie bardziej interesuje poprawa jakości życia - mniejszy hałas , czystsze powietrze, i więcej szacunku pomiędzy ludźmi - do starszych też.

# z woli

07.04.2020 13:13

świetnie, jeszcze czekam na informacje o nałożeniu bus pasa

# qvertz

07.04.2020 20:17

Ładna ta Górczewska, ale to jest wciąż ulica oznaczona numerem 508, co oznacza, że podróżujący z centrum miasta w kierunku Bemowa, trasy S2, Babic i Kampinosu na pewno ją wybiorą, jako najbardziej dogodną, przelotową arterię. Zwłaszcza teraz, po remoncie, gdy tak miło wygląda. A jadący autobusami muszą się uzbroić w cierpliwość, gdyż z powodu braku buspasa podróż będzie dłuższa.

REKLAMA

# Arpa61

09.04.2020 16:01

Zwężanie takich ulic jak Górczewska to wyjątkowo głupi pomysł, a realizacja jest sabotażem MIASTA. Myślę, że osobnik piszący o "wsiokach" to albo prowokator, albo idiota. Albo jedno i drugie. -Urodziłem się w Warszawie, i ani trochę z tego powodu nie czuję się lepszy od przyjezdnych. Ludzie będą jeździć komunikacją miejską, gdy stanie się KONKURENCJĄ dla jazdy własnym samochodem. Jak na razie do pracy jadę TRZY RAZY szybciej samochodem. Ale zróbcie tak, aby nie przez zatruwanie życia kierowcom zmniejszył się ruch samochodowy!!! Np. likwidujcie ronda, gdzie to możliwe, zamiast nich NORMALNE skrzyżowania. Za dużo świateł kierujących ruchem, za dużo!!!

# Bernadetta II

15.04.2020 14:26

do #gość - a to nie wiedziałeś, że "dyrechtorek" zdm-u to rowerzysta??

# Mike

15.04.2020 14:33

do #Crt - znasz adres tych oszołomów? - bo ja znam.
To ul. Chmielna 120, 00-801 Warszawa.

REKLAMA

# Kolarz

27.07.2020 17:49

Ja już uciekłem od tego aktywistycznego zamordyzmu pod miasto. Wraz z działalnością oczywiście. Zdalka 100%. Teraz to mogą wszystkie ulice pozwężać. Hehe. A jak kogoś nie stać na dom pod miastem albo nie jeździ limuzyną na sygnale jak Trzaskowski to do wagonów i jak bydle jechać.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024