REKLAMA

Targówek

inwestycje »

 

"Obwodnica" w przebudowie. To ostatnia prosta

  29 sierpnia 2019

alt='"Obwodnica" w przebudowie. To ostatnia prosta'
www.obwodnica-targowka.pl

Doczekaliśmy się. Przebudowa Ossowskiego, Handlowej, Myszkowskiej i Pratulińskiej powinna zakończyć się w przyszłym miesiącu.

REKLAMA

Zgodnie z pierwszymi zapowiedziami warszawskiego ratusza kapitalny remont tzw. obwodnicy Targówka miał odbyć się w 2017 roku. Wkrótce pojawiły się jednak problemy. Ceny na rynku budowlanym ostro poszły do góry, a gdy już udało się podpisać umowę z firmą IDS-Bud okazało się, że koordynacja z budową metra wcale nie jest łatwa. Pierwotny termin zakończenia prac minął już dawno, w listopadzie ubiegłego roku. Aktualny to 30 września 2019.

Prace trwają

W ostatnich tygodniach układany był asfalt na rondach Ossowskiego-Witebska-Prałatowska oraz Ossowskiego-Kołowa-Handlowa, pracowali także ogrodnicy i elektrycy. W weekend 24-25 sierpnia drogowcy zajmowali się układaniem nowej nawierzchni na Ossowskiego (od Kołowej do Barkocińskiej), Barkocińskiej (od Ossowskiego do Myszkowskiej) i Myszkowskiej (od Barkocińskiej do Gorzykowskiej).

We wtorek 27 sierpnia około godz. 8.00 rozpocznie się kolejny etap prac na skrzyżowaniu Handlowej, Ossowskiego i Kołowej. Zamknięta dla ruchu zostanie wówczas Kołowa pomiędzy Gościeradowską a Handlową i Ossowskiego. Objazd będzie prowadził ulicami Wincentego, Borzymowską, Trocką i Pratulińską.

Autobusy linii 212 pojadą następującą trasą: Wincentego - Borzymowska - Trocka - Pratulińska - Handlowa - Myszkowska - Barkocińska - Ossowskiego - Handlowa - Pratulińska - Trocka - Borzymowska - Wincentego. Linie nocne N12 i N62 będą jeździły Radzymińską, Gorzykowską, Handlową, Pratulińską, Trocką, Borzymowską i Wincentego.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Odkryto starą drogę

Równocześnie na Targówku trwały badania archeologiczne. Okazało się, że pozostałości brukowej nawierzchni, która została odnaleziona na Ossowskiego, stanowią część drogi z okresu 20-lecia międzywojennego. Droga ta prowadziła do fabryki amunicji, otwartej w 1926 roku.

Podczas badań archeolodzy udokumentowali dwie fazy budowy drogi. Pierwsza wykonana została z otoczaków, natomiast druga - z kostki kamiennej o kształcie prostokąta otrzymywanej w drodze obróbki (tzw. kostki ciosanej). Jak stwierdzili specjaliści, otoczaki z których zbudowano drogę to polodowcowe, morenowe łupane buły kamienne pochodzenia skandynawskiego, charakterystyczne dla tych terenów. Prawdopodobnie właśnie z otoczaków wykonany był bezpośredni wjazd do fabryki, zaś kostka kamienna prowadziła do budynków mieszkalnych i to właśnie po niej odbywał się ogólny ruch pojazdów.

Przedwojenny bruk zostanie prawdopodobnie wbudowany w dwóch miejscach na terenie obecnie prowadzonej inwestycji.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (1)

# vito

01.09.2019 03:45

Lepiej,zeby prace trwaly dluzej,ale calosci nei trzeba było potem poprawiac.Tu wykonano wszystko tak,zeby było jak najmniej uciążliwe dla mieszkancow i komunikacji i w dodatku bardzo starannie.Mieszkam w Hiszpanii.Tutaj tego typu prace,wymiany nawierzchni,jezdni,chodnikow potrafią trwac niesłychanie długo ale potem calosc jest dosłownie na zawsze,nie potrzeba nigdy niczego poprawiac.Moze wreszcie ta wysoka kultura dotarla i do Polski.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024