Obwodnica Targówka poczeka? Braki w miejskiej kasie
6 marca 2018
Jeśli nie wiadomo o co chodzi - chodzi o pieniądze. Ta stara prawda po raz kolejny sprawdza się na Targówku.
Gdyby nie braki w miejskiej kasie, umowa na przebudowę sześciu ulic na Targówku zostałaby podpisana już w najbliższych dniach. Po otwarciu ofert od zainteresowanych firm okazało się jednak, że Zarząd Dróg Miejskich musi dostać jeszcze co najmniej... 17,1 mln zł. Chodzi o pieniądze na kapitalny remont ulic Handlowej, Ossowskiego, Myszkowskiej, Pratulińskiej, Gorzykowskiej i Kołowej.
Zgodnie z oryginalnym planem ZDM chciał zmieścić się w kwocie 6,8 mln zł. O kontrakt starają się firmy IDS-BUD i Planeta, ale żadna z nich nie jest gotowa zejść z ceną poniżej 23 mln zł. Teraz drogowcy muszą czekać, aż Rada Warszawy znajdzie oszczędności w budżecie miasta. Jeśli się to nie uda, przetarg trzeba będzie powtarzać. Termin zakończenia prac, który wyznaczono na listopad, stanął jednak pod znakiem zapytania już teraz.
Więcej zieleni...
Ponieważ ulice mają stać się przyjazne okolicznym mieszkańcom, najbardziej oczywistymi elementami projektu są remont chodników, dosadzenie drzew i krzewów oraz wymiana oświetlenia.
- Posadzimy 211 nowych drzew: głównie klony, jesiony, graby i brzozy - zapowiadają drogowcy. - Urządzimy również zieleń niską: w sumie 28 tys. krzewów tawuły, śnieguliczki, róży, forsycji, pięciorników i innych gatunków.
...i sporo zmian
Po przebudowie jezdnia "obwodnicy" będzie mieć po jednym pasie w każdym kierunku. Powstaną nowe przystanki autobusowe przy Lusińskiej w kierunku Wincentego, na Pratulińskiej w kierunku Trockiej i przy wejściach do metra na rogu Ossowskiego i Pratulińskiej. Na skrzyżowaniach z Kołową, Pratulińską i Gorzykowską zostaną zbudowane ronda.
ZDM zdecydował, że istniejące w latach 2015-2016 pasy rowerowe już nie wrócą. Powstały one po pierwszej edycji budżetu partycypacyjnego dzięki projektowi, który zdobył na Targówku Mieszkaniowym najwięcej głosów. Gdy rozpoczęła się budowa metra, zostały zlikwidowane, bo jezdnię podzielono na trzy pełnowymiarowe pasy ruchu. Zamiast nich powstanie wydzielona droga rowerowa. Wzorem ulic w Miasteczku Wilanów zbudowana zostanie także ścieżka biegowa.
(dg)