REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Nowość w Warszawie - tramwaje magistralne. W tym obie linie z Tarchomina

  17 września 2014

alt='Nowość w Warszawie - tramwaje magistralne. W tym obie linie z Tarchomina'

Po otwarciu II linii metra i dwóch nowych tras tramwajowych ZTM planuje bardzo duże zmiany w funkcjonowaniu tramwajów.

REKLAMA

Zarząd Transportu Miejskiego czeka na ukończenie budowy centralnego odcinka II metra metra oraz linii tramwajowych na Powstańców Śląskich i Światowida, by wprowadzić małą rewolucję: niektóre przystanki tramwajowe staną się przystankami na żądanie a cztery linie w mieście zostaną podniesione do rangi "magistralnych" i zaczną kursować częściej, co 4 minuty w szczycie. Jak wpłynie to na tramwaje na Tarchominie?

Przede wszystkim będą kursować częściej, bo obie linie planowane do przedłużenia, czyli 2 i 17 będą liniami magistralnymi. Ich częstotliwość ma wyglądać tak: co 4 minuty w godzinach szczytu, co 6 minut między szczytami i co 7-8 minut w weekend. Nieoficjalnie wiadomo jednak, że co drugi kurs 17-tki nie pojedzie na Tarchomin. Tramwaje skończą trasę na Bielanach.

Linia z Młocin na Stare Świdry jest obecnie najszybszą w Warszawie. Tramwaje osiągają na niej średnią prędkość handlową 35,7 km/h, czyli dwukrotnie większą, niż na większości tras w Warszawie. Być może jeszcze ona wzrośnie, bo przystanki Świderska i Zajezdnia Żoliborz są kandydatami na przystanki na żądanie.

Według aktualnych informacji budowa linii do Mehoffera skończy się w październiku, później nastąpi okres odbiorów technicznych.

DG

 

REKLAMA

Komentarze (31)

# vlad palownik

17.09.2014 08:30

Czyli E4,E8,101 do wycięcia jak 2 będzie śmigać co 4 minuty i 17 będzie wspomagać. Oby tylko 511 zostawili tak jak teraz czyli do Młocin.
A co to jest prędkość handlowa? wie ktoś

# miki

17.09.2014 09:04

E pewnie zostawią na godziny szczytu, choć z E-4 może być krucho. 101 pewnie do wycięcia...

# wiemm

17.09.2014 09:16

Przecież to oczywiste: wytną E4, a 101 pozostanie. NIE siać paniki, że skasują 101! ^^

REKLAMA

# ktoś stąd

17.09.2014 09:27

jak zagłosujecie na wyborach tak będziecie mieli... do Brukseli i tak was nikt ze sobą nie weźmie więc głosować mądrze a jak nie to zobaczycie co wam przygotują

# sboy5

17.09.2014 09:29

Ok, a co z Nowodworami ? Linie E woziły wiecej ludzi z / na Nowodwory niz Tarchomina. Po prostu nie rozumiem co ZTM kombinuje..tak jakby tramwaj rozwiazywal wszystkie kwestie transportowe okolicy. A prawda jest taka, ze rozwiaze ..ale tylko Tarchomina, a za nim sa Nowodwory - gesciej zabudowane i zdaje sie wiecej ludzi juz tam mieszka niz na wlasciwym Tarchominie. Nowodwory maja miec wybor : z buta 1-2 km do petli na Mehoffera albo biedne 101? Komus odbilo ?

# do sboy5

17.09.2014 09:48

a ja o tym piszę od kilku lat - a ty cały czas budowę tramwaju popierałeś - dopiero teraz oczy otworzyłeś

REKLAMA

# Wikipedia wie

17.09.2014 12:15

#vlad palownik napisał(a) 17.09.2014 08:30
A co to jest prędkość handlowa? wie ktoś

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%99dko%C5%9B%C4%87_handlowa

# do sboy5 i innych

17.09.2014 12:16

jak sobie pościelicie tak się wyśpicie... jest duże pole do działania dla radnych i samorządowców... akurat Nowodwory powinny mieć to całe "E-ileś tam" i nawet 101 ...

# kierowca MZA

17.09.2014 16:15

ZTM zostawi tylko i wyłącznie jedną ekspresówkę z Nowodworów, gdzie ostatni przystanek to będzie Stefanika, bo Mehoffera będzie miało już 101 i dwa tramwaje.
Wszystko jest strasznie przewidywalne

REKLAMA

# założymy się?

17.09.2014 16:25

#kierowca MZA napisał(a) 17.09.2014 16:15
ZTM zostawi tylko i wyłącznie jedną ekspresówkę z Nowodworów, gdzie ostatni przystanek to będzie Stefanika, bo Mehoffera będzie miało już 101 i dwa tramwaje.
Wszystko jest strasznie przewidywalne

takiś pewny? ale o swoją pensje już byś się nie założył... hahaha

# rety

17.09.2014 16:56

Prędkość handlowa to taka, że wysiądziesz z tramwaju zrobisz zakupy i na następnym przystanku zdążysz wsiąść do tego samego tramwaju - nie kasując nowego biletu - proste.W ZTM też zastanawiają się co to prędkość handlowa- pracuje nad tym sztab ludzi. Czekamy na definicję.

# Mirmił

17.09.2014 18:10

Jezus..... Co za stażysta to pisał????

REKLAMA

# Suskey

17.09.2014 19:14

101, E-6 i E-8 zostają, jedynie E-4 do wycięcia.

# lala

17.09.2014 22:24

do tramwaju będzie można podjechać 186, 509 i 518 lub spacerkiem ok 10 minut - to niewiele - to nie widze potrzeby aby kursowały 101 i E. Lepiej przecież jechać wygodnym luksusowym tramwajem niż tłoczyć się autobusami

# sboy5

18.09.2014 22:53

hm..a czemu mialbym budowy tramwaju nie popierac ? Oczywiscie popieram - na pelnej dlugosci - do Winnicy.
Kwestia jest tylko taka, ze jesli zdecydowano na etapowa budowe torowiska, warto etapowo dostosowywac kursowanie autobusow.

REKLAMA

# tak

19.09.2014 08:22

tylko kiedy ta pełna długość - człowiek chciałby żyć w lepszym komforcie a tu cofamy się dosłownie w czasie - dojazd - dłuższy przy pełnej długości, dwa zastanawiam się to po co ta druga nitka Światowida - jeżeli władza dąży abyśmy przesiadali się do komunikacji miejskiej. Z dwojga złego jeżeli już to lepiej wybudować od razu całą trasę tramwajową a następnie w miarę zasobności budżetu miasta - Światowida -obecnie bez korków a przy drugiej nitce i linii tramwajowej - pustki

# wujcio

19.09.2014 11:01

#vlad palownik napisał(a) 17.09.2014 08:30
Czyli E4,E8,101 do wycięcia jak 2 będzie śmigać co 4 minuty i 17 będzie wspomagać. Oby tylko 511 zostawili tak jak teraz czyli do Młocin.
A co to jest prędkość handlowa? wie ktoś

Oczywiście, że zostawią 511, ale nie to nic wspolnego z tramwajem lecz przebudową trasy AK i mostu Grota. Dopóki nie zbudują łącznicy z mostu na Modlińską, 511 będzie jeżdził na Młociny.
A predkość handlowa to prędkość realna w jednostce czasu np. jeżeli tramwaj jedzie z predkościa 40km to teoretycznie powinien przejechać 40 km w godzinę. Jednak po drodze ma przystanki, światła, więc w tym czasie przejedzie np. 25 km. W tym przypdku prędkością handlową będzie 25 km/h.

# stary kolejorz wąskotorowy

23.09.2014 01:26

#rety napisał(a) 17.09.2014 16:56
Prędkość handlowa to taka, że wysiądziesz z tramwaju zrobisz zakupy i na następnym przystanku zdążysz wsiąść do tego samego tramwaju - nie kasując nowego biletu - proste.
to zupełnie tak jak nieco dawniej (lata pięćdziesiąte i sześćdziesiąte XX wieku) było z wąskotorówkami.

REKLAMA

# cobra22

23.09.2014 10:39

O to to !
Niech teraz przewspaniały Tumasz złoży interpelację w sprawie ciuchci wąskotorówki.

# hmmmm

23.09.2014 11:17

Co za ludzie.....
A kto powiedzial, ze E 6 czy 8 czy 101 zlikwidują?
Czytacie ze zrozumieniem?
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break