REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Nowość w Warszawie - tramwaje magistralne. W tym obie linie z Tarchomina

  17 września 2014

alt='Nowość w Warszawie - tramwaje magistralne. W tym obie linie z Tarchomina'

Po otwarciu II linii metra i dwóch nowych tras tramwajowych ZTM planuje bardzo duże zmiany w funkcjonowaniu tramwajów.

REKLAMA

Zarząd Transportu Miejskiego czeka na ukończenie budowy centralnego odcinka II metra metra oraz linii tramwajowych na Powstańców Śląskich i Światowida, by wprowadzić małą rewolucję: niektóre przystanki tramwajowe staną się przystankami na żądanie a cztery linie w mieście zostaną podniesione do rangi "magistralnych" i zaczną kursować częściej, co 4 minuty w szczycie. Jak wpłynie to na tramwaje na Tarchominie?

Przede wszystkim będą kursować częściej, bo obie linie planowane do przedłużenia, czyli 2 i 17 będą liniami magistralnymi. Ich częstotliwość ma wyglądać tak: co 4 minuty w godzinach szczytu, co 6 minut między szczytami i co 7-8 minut w weekend. Nieoficjalnie wiadomo jednak, że co drugi kurs 17-tki nie pojedzie na Tarchomin. Tramwaje skończą trasę na Bielanach.

Linia z Młocin na Stare Świdry jest obecnie najszybszą w Warszawie. Tramwaje osiągają na niej średnią prędkość handlową 35,7 km/h, czyli dwukrotnie większą, niż na większości tras w Warszawie. Być może jeszcze ona wzrośnie, bo przystanki Świderska i Zajezdnia Żoliborz są kandydatami na przystanki na żądanie.

Według aktualnych informacji budowa linii do Mehoffera skończy się w październiku, później nastąpi okres odbiorów technicznych.

DG

 

REKLAMA

Komentarze (31)

# vlad palownik

17.09.2014 08:30

Czyli E4,E8,101 do wycięcia jak 2 będzie śmigać co 4 minuty i 17 będzie wspomagać. Oby tylko 511 zostawili tak jak teraz czyli do Młocin.
A co to jest prędkość handlowa? wie ktoś

# miki

17.09.2014 09:04

E pewnie zostawią na godziny szczytu, choć z E-4 może być krucho. 101 pewnie do wycięcia...

# wiemm

17.09.2014 09:16

Przecież to oczywiste: wytną E4, a 101 pozostanie. NIE siać paniki, że skasują 101! ^^

REKLAMA

# ktoś stąd

17.09.2014 09:27

jak zagłosujecie na wyborach tak będziecie mieli... do Brukseli i tak was nikt ze sobą nie weźmie więc głosować mądrze a jak nie to zobaczycie co wam przygotują

# sboy5

17.09.2014 09:29

Ok, a co z Nowodworami ? Linie E woziły wiecej ludzi z / na Nowodwory niz Tarchomina. Po prostu nie rozumiem co ZTM kombinuje..tak jakby tramwaj rozwiazywal wszystkie kwestie transportowe okolicy. A prawda jest taka, ze rozwiaze ..ale tylko Tarchomina, a za nim sa Nowodwory - gesciej zabudowane i zdaje sie wiecej ludzi juz tam mieszka niz na wlasciwym Tarchominie. Nowodwory maja miec wybor : z buta 1-2 km do petli na Mehoffera albo biedne 101? Komus odbilo ?

# do sboy5

17.09.2014 09:48

a ja o tym piszę od kilku lat - a ty cały czas budowę tramwaju popierałeś - dopiero teraz oczy otworzyłeś

REKLAMA

# Wikipedia wie

17.09.2014 12:15

#vlad palownik napisał(a) 17.09.2014 08:30
A co to jest prędkość handlowa? wie ktoś

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%99dko%C5%9B%C4%87_handlowa

# do sboy5 i innych

17.09.2014 12:16

jak sobie pościelicie tak się wyśpicie... jest duże pole do działania dla radnych i samorządowców... akurat Nowodwory powinny mieć to całe "E-ileś tam" i nawet 101 ...

# kierowca MZA

17.09.2014 16:15

ZTM zostawi tylko i wyłącznie jedną ekspresówkę z Nowodworów, gdzie ostatni przystanek to będzie Stefanika, bo Mehoffera będzie miało już 101 i dwa tramwaje.
Wszystko jest strasznie przewidywalne

REKLAMA

# założymy się?

17.09.2014 16:25

#kierowca MZA napisał(a) 17.09.2014 16:15
ZTM zostawi tylko i wyłącznie jedną ekspresówkę z Nowodworów, gdzie ostatni przystanek to będzie Stefanika, bo Mehoffera będzie miało już 101 i dwa tramwaje.
Wszystko jest strasznie przewidywalne

takiś pewny? ale o swoją pensje już byś się nie założył... hahaha

# rety

17.09.2014 16:56

Prędkość handlowa to taka, że wysiądziesz z tramwaju zrobisz zakupy i na następnym przystanku zdążysz wsiąść do tego samego tramwaju - nie kasując nowego biletu - proste.W ZTM też zastanawiają się co to prędkość handlowa- pracuje nad tym sztab ludzi. Czekamy na definicję.

# Mirmił

17.09.2014 18:10

Jezus..... Co za stażysta to pisał????

REKLAMA

# Suskey

17.09.2014 19:14

101, E-6 i E-8 zostają, jedynie E-4 do wycięcia.

# lala

17.09.2014 22:24

do tramwaju będzie można podjechać 186, 509 i 518 lub spacerkiem ok 10 minut - to niewiele - to nie widze potrzeby aby kursowały 101 i E. Lepiej przecież jechać wygodnym luksusowym tramwajem niż tłoczyć się autobusami

# sboy5

18.09.2014 22:53

hm..a czemu mialbym budowy tramwaju nie popierac ? Oczywiscie popieram - na pelnej dlugosci - do Winnicy.
Kwestia jest tylko taka, ze jesli zdecydowano na etapowa budowe torowiska, warto etapowo dostosowywac kursowanie autobusow.

REKLAMA

# tak

19.09.2014 08:22

tylko kiedy ta pełna długość - człowiek chciałby żyć w lepszym komforcie a tu cofamy się dosłownie w czasie - dojazd - dłuższy przy pełnej długości, dwa zastanawiam się to po co ta druga nitka Światowida - jeżeli władza dąży abyśmy przesiadali się do komunikacji miejskiej. Z dwojga złego jeżeli już to lepiej wybudować od razu całą trasę tramwajową a następnie w miarę zasobności budżetu miasta - Światowida -obecnie bez korków a przy drugiej nitce i linii tramwajowej - pustki

# wujcio

19.09.2014 11:01

#vlad palownik napisał(a) 17.09.2014 08:30
Czyli E4,E8,101 do wycięcia jak 2 będzie śmigać co 4 minuty i 17 będzie wspomagać. Oby tylko 511 zostawili tak jak teraz czyli do Młocin.
A co to jest prędkość handlowa? wie ktoś

Oczywiście, że zostawią 511, ale nie to nic wspolnego z tramwajem lecz przebudową trasy AK i mostu Grota. Dopóki nie zbudują łącznicy z mostu na Modlińską, 511 będzie jeżdził na Młociny.
A predkość handlowa to prędkość realna w jednostce czasu np. jeżeli tramwaj jedzie z predkościa 40km to teoretycznie powinien przejechać 40 km w godzinę. Jednak po drodze ma przystanki, światła, więc w tym czasie przejedzie np. 25 km. W tym przypdku prędkością handlową będzie 25 km/h.

# stary kolejorz wąskotorowy

23.09.2014 01:26

#rety napisał(a) 17.09.2014 16:56
Prędkość handlowa to taka, że wysiądziesz z tramwaju zrobisz zakupy i na następnym przystanku zdążysz wsiąść do tego samego tramwaju - nie kasując nowego biletu - proste.
to zupełnie tak jak nieco dawniej (lata pięćdziesiąte i sześćdziesiąte XX wieku) było z wąskotorówkami.

REKLAMA

# cobra22

23.09.2014 10:39

O to to !
Niech teraz przewspaniały Tumasz złoży interpelację w sprawie ciuchci wąskotorówki.

# hmmmm

23.09.2014 11:17

Co za ludzie.....
A kto powiedzial, ze E 6 czy 8 czy 101 zlikwidują?
Czytacie ze zrozumieniem?
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024